بخش تخصصی کتابخانه کودک در اقلید افتتاح شد

14 شهريور 1394 ساعت 10:18

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان فارس گفت: بخش تخصصی کودک و نوجوان در کتابخانه عموم صادق آل محمد (ع) شهرستان اقلید استان فارس تجهیز و راه اندازی شد.


به گزارش حافظ نیوز به نقل از ایرنا سید محمدامین جعفری حسینی، چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: این کتابخانه که بهترین و زیباترین کتابخانه تخصصی کودک در استان فارس محسوب می شود در فضایی افزون بر 180 متر مربع و با حداقل دو هزار جلد کتاب ویژه گروه های سنی کودک و نوجوان راه اندازی شده است.

وی افزود:در هفته دولت امسال (دوم تا هشتم شهریور) سه بخش ویژه کتابخانه کودک و نوجوان در سه کتابخانه عمومی شهرستان استهبان و چهار بخش ویژه کودک و نوجوانان در چهار کتابخانه عمومی در شهرستان فیروزآباد هر کدام با سه هزار جلد کتاب راه اندازی شد.

جعفری حسینی اظهارداشت: تجهیز بخش کودک در تمام کتابخانه های تازه تاسیس شده در استان فارس از ویژگی های بارز کتابخانه های عمومی این استان است و بر این باوریم که تمام کتابخانه های فارس باید به بخش کتاب کودک و نوجوان مجهز باشد.

وی اضافه کرد: فعالیت های کتابخانه های عمومی استان فارس در بخش کودک تنها به امانت دهی کتاب و نشریات ویژه رده سنی کودک و نوجوان محدود نمی شود بلکه برگزاری کلاس های آموزشی، قصه گویی، کاردستی، پرورش خلاقیت و نویسندگی و آموزش سیرهای مطالعاتی ویژه کودک نیز در این بخش انجام می شود.

جعفری حسینی ادامه داد:در هفته دولت امسال یک باب کتابخانه عمومی خیر ساز با اعتبار 500 میلیون ریال و یک باب کتابخانه روستایی خیرساز با اعتباری بیش از 500 میلیون ریال در شهرستان لامرد متناسب با استانداردهای این بخش افتتاح شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس افزود: همچنین دو باب کتابخانه روستایی در روستاهای جمال آباد و کتک شهرستان ارسنجان هر کدام با دو هزار و دو هزار و 500 کتاب با بخش های مختلف راه اندازی شده است.

وی افزود: بهسازی کتابخانه عمومی حافظیه و مرکز تخصصی حافظ شناسی در جوار آرامگاه حافظ نیز در دستور کار این نهاد قرار داشت و در هفته دولت امسال این کتابخانه با اعتباری افزون بر 350 میلیون ریال بهسازی و برای استفاده عموم مردم بازگشایی شد.

جعفری حسینی از دیگر پروژه های فرهنگی افتتاح شده در هفته دولت در استان فارس را افتتاح سالن شماره دو کتابخانه گلستان شهرمیمند فیروزآباد با اعتبار یک میلیارد ریال،افتتاح سالن مطالعه کتابخانه عمومی شهر اوز لارستان با اعتبار پنج میلیارد و 500 میلیون ریال، افتتاح دو کتابخانه روستایی در بخش مرکزی شیرازبا اعتبار 350 میلیون ریال و راه اندازی و تجهیز کتابخانه عمومی شهرستان های داراب با اعتباری بیش از 800 میلیون ریال در فارس عنوان کرد.

به گفته جعفری هم اکنون استان فارس با 121 باب کتابخانه عمومی شهری ، 43 باب کتابخانه عمومی روستایی، 39 باب کتابخانه مشارکتی و یک باب کتابخانه عمومی مستقل برای تحقق اهداف بلند نهضت مطالعه مفید در این استان تلاش می کند.


کد مطلب: 10562

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/10562/بخش-تخصصی-کتابخانه-کودک-اقلید-افتتاح

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir