۰
plusresetminus

صادرات 2 هزار تن سوخت هواپیما به افغانستان

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۶
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان آنکه سهم بنزین وارداتی کمتر از ۹ درصد نیاز داخل بوده است، گفت: در ۱۶۰ روز نخست سال جاری (تا ۷ شهریورماه) ۲ هزار تن سوخت جت به افغانستان صادر شده است.
به گزارش حافظ نیوز، سیدناصر سجادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، با اشاره به آمادگی کشورمان به تحویل سوخت هواپیما به کشور های متقاضی، اظهار داشت: در صورت تمایل هر کشور قادر هستیم که به آن کشور، سوخت هوایی صادر کنیم. 

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به برنامه وزارت نفت برای افزایش کیفیت محصولات تولیدی، افزود: با اجرای برنامه های کیفی سازی کیفیت فرآورده ها افزایش پیدا می کند به طوری که تا پایان سال جاری کیفیت فرآورده های تولیدی پالایشگاه های لاوان و بندرعباس افزایش یافته و با استاندارد یورو ۴ تولید خواهد شد.

سجادی ادامه داد: در حال حاضر تولیدات پالایشگاه اراک دارای استاندارد یورو ۴ است که در داخل کشور مصرف می شود و محصولات پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز به طور کامل یورو ۴ خواهند بود.

 مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا نهم شهریورماه، به طور میانگین ۷۲ میلیون لیتر بنزین مصرف کرده ایم، اظهار داشت: سهم بنزین وارداتی کمتر از ۹ درصد نیاز داخل و حدود ۶.۴ میلیون لیتر بوده است.

سجادی افزود: سال گذشته روزانه ۷۰ میلیون لیتر بنزین مصرف شده که ۴.۸ میلیون لیتر آن مربوط به واردات بوده است.

وی ادامه داد: در ابتدای سال آینده با بهره برداری از فاز اول ستاره خلیج فارس، واردات بنزین قطع می شود و برای ۱۰ سال آینده صادر کننده بنزین خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران درباره مصرف نفت کوره نیز گفت: سال گذشته، به طور میانگین روزانه ۳۵ میلیون لیتر نفت کوره مصرف شد، اما در سال جاری میزان مصرف با کاهش حدود ۳۰ درصدی به ۲۵ میلیون لیتر رسیده است.

سجادی در پایان اضافه کرد: همه صادرات نفت کوره توسط مدیریت امور بین الملل شرکت ملی نفت انجام می شود.
کد مطلب : ۱۰۵۷۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما