۰
plusresetminus
در نشست خبری «تبیین جایگاه شورای فرهنگ عمومی» در شیراز مطرح شد؛

تبدیل فرهنگ به یک گفتمان عمومی/ تحکیم بنیان خانواده و شناخت نبض فرهنگی جامعه؛ اولویت‌ شورای فرهنگ عمومی

تاریخ انتشارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۸
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: راه‌اندازی بیش از 20 هزار کانون فرهنگی مساجد در چند سال اخیر تاثیر بسیار زیادی در پیوند نسل جدید با مساجد داشته‌ است.
دبیر شورای فرهنگی عمومی
دبیر شورای فرهنگی عمومی
به گزارش "حافظ نیوز"، حجت‌الاسلام سید حسین شاهمرادی ‌در نشست خبری در تالار حافظیه با تصریح بر تحکیم بنیان خانواده به عنوان اولویت‌ برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی بیان کرد: ماهواره و فضای مجازی، آژیر خطر بنیان خانواده را به صدا درآمده است و نقش خانواده و آموزش و پرورش در این جبهه فرهنگی نقشی اساسی و تاثیرگذار است.

به گفته دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، شناخت نبض فرهنگی جامعه و برنامه‌ریزی صحیح از وظایف شورای فرهنگ عمومی است و دبیر شورای فرهنگ عمومی
ماهواره و فضای مجازی، آژیر خطر بنیان خانواده را به صدا درآمده است
در هر استان باید از نخبگان، اساتید، دین‌شناسان و کسانی که از فرهنگ، اجتماع و مردم آگاهی درستی دارند استفاده کرده و قبل از تصویب هر مصوبه از آنها مشورت بخواهند.

وی با تاکید بر تعدد متولی فرهنگی در کشور گفت: اگر این تعدد سبب هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف در زمینه فرهنگی شود کار مثبت و ارزنده‌ای است؛ ولی اگر سبب موازی‌کاری و دخالت در کار یکدیگر شود کار درستی نیست.

حجت‌الاسلام شاهمرادی با بیان اینکه فرهنگ ما خارج از فرهنگ دینی ما نیست، تصریح کرد: اگر سیاست ما عین دیانت ما باشد بنابراین فرهنگ از سیاست اصلا جدا نیست چون فرهنگ ما خارج از فرهنگ دینی ما نیست و تجربه نشان داده که هنر وقتی
باید حوزه فرهنگ را به سمت سمن‌ها و نخبگان فرهنگی بکشانیم
در خدمت دین و اعتقادات قرار گیرد پاینده، بالنده و ماندگار است؛ اما سیاسی‌کاری در فرهنگ درست نیست.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: راه‌اندازی بیش از 20 هزار کانون فرهنگی مساجد در چند سال اخیر تاثیر بسیار زیادی در پیوند نسل جدید با مساجد داشته‌ است.

بهزاد مریدی، مدیرکل ارشاد فارس نیز در این نشست با بیان اینکه سمن‌های فرهنگ عمومی و اخلاق اجتماعی باید در استان فارس و همه نقاط کشور تشکیل و راه‌اندازی شوند تا فرهنگ صحیح توسط خود مردم در جامعه نهادینه شود، گفت: ما باید حوزه فرهنگ را به سمت سمن‌ها و نخبگان فرهنگی بکشانیم و فرهنگ را به یک گفتمان عمومی تبدیل کنیم.
کد مطلب : ۱۰۵۸۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما