۰
plusresetminus
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس مطرح کرد:

ضرورت مدیریت مصرف آب در زمینه کشاورزی/ شهرک‌های كشاورزي، راهي براي بهره‌وری كشاورزي

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۷
قاسمی گفت: بزرگ‌ترین مشکل کشاورزان در شرایط کنونی بحران آب است که با ایجاد شهرک‌های کشاورزی می‌توان از منابع محدود، بهترین استفاده را داشته باشیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس
 به گزارش "حافظ نیوز"، محمدمهدی قاسمی گفت: بزرگ‌ترین مشکل کشاورزان در شرایط کنونی بحران آب است که با ایجاد شهرک‌های کشاورزی می‌توان از منابع محدود، بهترین استفاده را داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به خشکسالی‌ها و کمبود شدید آب در کشاورزی، ایجاد شهرک‌های کشاورزی بهترین راه مدیریت این بخش است.

قاسمی با اشاره به این که شهرک‌های کشاورزی با کاربری دام، شیلات، زراعت و باغبانی با اولویت ایجاد گلخانه از استراتژی مهم سازمان است، ادامه داد: با توجه به کمبود آب که در حال حاضر با آن روبرو هستیم، مدیریت مصرف آب در زمینه کشاورزی ضرورت دارد، که با ایجاد شهرک‌های کشاورزی می‌توان گام موثری را در بهره وری مصرف آب برداشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: با تخصيص تسهيلات، امكان ساخت شهرک‌های كشاورزي براي گروه‌هايي كه آمادگي سرمايه‌گذاري در بخش كشاورزي دارند، فراهم خواهد شد.

قاسمی با بيان اينكه ايجاد شهرک‌های كشاورزي نقش كليدي در توسعه توليدات داخلي دارد؛ خاطرنشان كرد: توسعه سرمايه گذاري به معناي رونق اقتصادي و رشد و توسعه استان عزیزمان فارس است.

وي افزود: ايجاد زمینه‌های لازم به منظور توسعه سرمايه گذاري و نيز حمايت از سرمايه گذاران از مهم‌ترین سیاست‌های كاري دولتمردان در استان است و قطعاً با توسعه امر سرمايه گذاري، ضمن توسعه فضاي كسب و كار در استان بسياري از معضلات از جمله بيكاري نيز مرتفع خواهد شد.

قاسمی، هدف اصلي تأسیس اين شهرک‌ها را توسعه زیرساخت‌های بخش كشاورزي دانست و گفت: هدايت فعالیت‌های كشاورزي و گسترش توسعه زیرساخت‌های بخش كشاورزي از اهداف مهم تأسیس اين شهرک‌هاست به طوري كه با ايجاد آن‌ها می‌توان ميزان توليد محصولات كشاورزي، دامي و منابع طبيعي را با استفاده کمتر از منابع تولید، بالابرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اعلام اين مطلب درباره ايجاد شهرك‌هاي كشاورزي گفت: بر اساس بند "ل" ماده 194 قانون برنامه پنجم توسعه براي تمركز فعاليت‌هاي كشاورزي در نقاط مشخص و كاهش هزينه‌ها، قرار است شهرك‌هاي كشاورزي جديد ايجاد شود.

وی خاطرنشان كرد: اگر كشاورزي صنعتي در استان فارس رشد كند و صنعت كشاورزي از شكوفايي مناسبي برخوردار باشد، نیاز به محصولات کشاورزی استان برطرف، ضمن این که صادرات هم میسر می‌شود، هم چنین مي‌تواند در عرصه‌هاي ديگر نيز در راه شكوفايي و رشد قرار گيرد و در كنار صنعت پايدار باشد.

قاسمی تصريح کرد: اين شهرک‌ها وابسته به وزارت جهاد كشاورزي می‌باشند که با گسترش آن‌ها می‌توان كشاورزي كشور را مديريت نمود و بازار محصولات را چه در خارج و چه در داخل ايجاد کرد.

وي با اظهار اميدواري از اين كه بتوانيم در بخش‌هايي مانند شهرك‌هاي كشاورزي و ایجاد گلخانه‌ها سرمايه‌گذاري داشته باشيم، گفت: اين گونه اقدامات مي‌تواند مصرف آب را بدون کاهش ميزان توليد؛ به همراه داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس خاطر نشان کرد: ايجاد شهرک‌های كشاورزي می‌تواند سبب تقويت زير ساخت‌های بخش كشاورزي شود به طوري كه با افزايش صادرات محصولات با كيفيت مواجه باشيم.

قاسمی افزود: شرکت شهرک‌های کشاورزی (وابسته به وزارت جهاد کشاورزی) از عموم سرمایه گذاران توانمند حقیقی و حقوقی به منظور ایجاد و توسعه شهرک‌های کشاورزی در سطح استان فارس با همکاری مؤسسات مالی، اعتباری و بانک‌ها دعوت به همکاری می‌کند.
کد مطلب : ۱۰۵۹۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما