۰
plusresetminus
برنامه‌های هفته دفاع مقدس در فارس تشریح شد؛

برگزاری 140 برنامه طی هفته دفاع مقدس با شعار «ما می‌توانیم با همدلی و همزبانی»/ توجه به نقش اصناف در دفاع مقدس

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۸
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سال جاری با شعار محوری «ما می‌توانیم با همدلی و همزبانی» اجرا می‌شود.
دفاع مقدس
دفاع مقدس
به گزارش "حافظ نیوز"، خداداد ابراهیمی در نشست خبری در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با تشریح فعالیت‌های هفته دفاع مقدس این استان، با بیان اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سال جاری با شعار محوری «ما می‌توانیم با همدلی و همزبانی» اجرا می‌شود، گفت: برای هر روز این هفته نامگذاری خاصی صورت گرفته است که متناسب با آن نامگذاری نیز برنامه‌های متعددی در سطح استان برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: 140 برنامه کلی و کلان در سطح استان فارس در طول این هفته برگزار می‌شود که زیرمجموعه این برنامه‌های کلی قریب پنج هزار برنامه می‌شود که در سطح استان در ایام هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس عنوان کرد: نخستین روز هفته دفاع مقدس به نام «اقتدار نیروهای مسلح، سلحشوری و پایمردی» نامگذاری شده است که در آن رژه نیروهای مسلح و نمایش توانمندی و نوآوری‌های صنعت علمی و دفاعی کشور صورت می‌گیرد.

دبیر بزرگداشت هفته دفاع مقدس فارس با بیان اینکه امسال از سوی ستاد کل نیروهای مسلح برگزاری این مراسم رژه به عهده سپاه فجر فارس واگذار شده است، گفت: در روز دوم هفته دفاع مقدس که به «روحانیت، علم و دانش‌پژوهی و سربازان» نامگذاری شده که مصادف با روز عرفه هم است لذا توجه به برگزاری برنامه‌های عبادی و معنوی در دستور کار قرار گرفته است.

ابراهیمی بیان کرد: در این روز از جایگاه روحانیت در دفاع مقدس تجلیل می‌شود ضمن اینکه با توجه به بازگشایی مدارس در این روز از سربازان،‌ دانشجویان و دانش‌آموزان تأثیرگذار دفاع مقدس نیز یاد شده و مقام آنان گرامی داشته می‌شود.

وی اضافه کرد: در این روز از جانبازان، آزادگان و پیشکسوتان دفاع مقدس و همچنین جهادگران جهاد سازندگی و خانواده شهدا دعوت خواهد شد تا در مجتمع‌های آموزشی حضور یافته به خاطره‌گویی بپردازند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس بیان کرد: روز سوم نیز به نام «شهیدان، جانبازان؛ صلابت و فخرآفرینی» نام‌گذاری کرده‌اند که همزمان با روز عید سعید قربان است و در آن از ایثار خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان تجلیل شده و غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا صورت می‌گیرد.

وی گفت: روز چهارم نیز روز «معنویت، زنان، خانواده و سلامت» نام نهاد شده است که در این روز نیروهای مسلح، خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان در نماز جمعه شرکت خواهند کرد و فرمانده ارشد سپاه سخنران قبل از خطبه ‌ای نمازجمعه هستند.

ابراهیمی با بیان اینکه برای بانوان دو برنامه در هفته دفاع مقدس تدارک دیده شده است، گفت: یکی از این برنامه‌ها جلسات راهبردی مشاوران امور بانوان استانداری فارس است که در آن نقش زنان در دفاع مقدس تبیین شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: راهپیمایی خانوادگی برای خانواده‌های شیراز و شهرستان‌ها صبح جمعه، سوم مهر برگزار خواهد شد که البته هنوز اجرای آن قطعی نیست و فردا اعلام خواهد شد.

وی بیان کرد: روز پنجم به نام روز «دفاع همه جانبه جوانان، پشتیبانی مردمی و اصناف» نامگذاری شده است و در این روز برنامه‌هایی در خصوص توجه دادن جوانان به بصیرت‌افزایی و حفظ غرور ملی در پیشبرد کشور و اهمیت به آموزش عمومی و اهمیت پدافند غیرعامل و اصناف در دوران دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

ابراهیمی عنوان کرد: روز ششم به نام روز «ولایتمداری، رزمندگان، جهادگران، آزادگان و پیشکسوتان» نامگذاری شده است که مصادف با سالروز عملیات ثامن‌الائمه است و در این روز یک صبحگاه مشترک در یکی از واحدهای نظامی و انتظامی داشته باشیم که در آن یادی هم از جهادگران مظلوم صورت خواهد گرفت ضمن اینکه در این روز فرماندهان نظامی و انتظامی نیز به منازل پیشکسوتان دفاع مقدس سرکشی خواهند کرد.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس فارس اظهار کرد: در روز «وحدت ملی، بصیرت، دشمن‌شناسی، بیداری اسلامی و استکبارستیزی» به تبیین نقش انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، رهبری، وحدت ملی، بصیرت و دشمن‌ستیزی به عنوان الگوی نهضت‌های مقاومت پایداری و بیداری در آن پرداخته می‌شود.

ابراهیمی گفت: در این روز مراسم اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعات رسانه‌های دفاع مقدس نیز با همکاری بسیج رسانه و سپاه فارس برگزار خواهیم کرد.

وی بیان داشت:‌ آخرین روز هفته دفاع مقدس نیز به نام فرماندهان و حماسه آفرینان» نامگذاری شده است چون این روز سالروز شهادت شهدای بزرگی چون فلاحی، نامجو، کلاهدوز و جهان‌آراست.

ابراهیمی گفت: یک مانور نظامی در شهرک گلستان شیراز به‌همت سپاه فجر خبر داد و گفت: جزئیات این مانور و زمان آن تا فردا ابلاغ خواهد شد ضمن اینکه در ایام هفته دفاع مقدس در پنج هزار مسجد هر شب میان دو نماز، پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس به خاطره‌گویی از آن دوران خواهند پرداخت.
کد مطلب : ۱۰۵۹۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما