۰
plusresetminus
گزارش «حافظ نیوز» از بیست‌و‌نهمین نشست سراسری جنبش دانشجویی عدالتخواه؛

تقریباً تمام خطوط قرمز نظام در توافق، نقض شده است/ راهبرد اعتمادسازی دوسویه نیست/ اینکه می‌گویند «به من رأی دهید وگرنه جنگ می‌شود» یعنی اختلال در دموکراسی/ الگوی حکومیتی جمهوری اسلامی مبنی بر استقلال است

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۸
بیست‌ونهمین نشست سراسری جنبش عدالتخواه دانشجویی با عنوان «شهید پیچک» و حضور جمعی از دانشجویان از تشکل‌های عدالتخواهی سراسر کشور، اساتید و فارغ‌التحصیلان، در دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است.
بیست‌و‌نهمین نشست سراسری جنبش دانشجویی عدالتخواه
بیست‌و‌نهمین نشست سراسری جنبش دانشجویی عدالتخواه
به گزارش "حافظ نیوز"، بیست‌ونهمین نشست سراسری جنبش عدالتخواه دانشجویی با عنوان «شهید پیچک» و حضور جمعی از دانشجویان از تشکل‌های عدالتخواهی سراسر کشور، اساتید و فارغ‌التحصیلان، در دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام پناهیان، وحید جلیلی، سعید زیباکلام، حسن عباسی، رزاقی و ده‌نمکی از میهمانانی هستند که در نشست این اتحادیه شرکت دارند.

در روز پایانی این نشست طبق رسم هر ساله انتخابات شورای مرکزی اتحادیه نیز برگزار خواهد شد.

مشروح سخنرانی اساتید مدعو در این نشست به شرح ذیل است:

اقدامات دولت و وزارت خارجه دلالت بر سمت و سویی دارد که با اعلامات رسمی گاها در تناقض است

سعید زیباکلام در بیست و نهمین نشست سراسری جنبش دانشجویی عدالتخواه پیرامون مسئله مبانی سیاست خارجی دولت تدبیر و راست‌گویی، اظهار داشت: امروز بسیاری از فعالان سیاسی با نوعی ابهام و سردرگمی نسبت به سیاست خارجی مواجه‌اند؛ اقدامات دولت و وزارت خارجه دلالت بر سمت و سویی دارد که با اعلامات رسمی گاها در تناقض است.

مسئولان وزارت خارجه، نمایشی دیدنی از عدم تبعیت از خطوط رهبری ارائه دادند

وی ادامه داد: وزرا، اعضای تیم‌ مذاکره‌کننده و سایر مسئولان دولتی از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا تبعیت خود از رهبری را صریح و بلند اعلام کنند؛ به طور مثال بهمن 93 مقام معظم رهبری مخالفت خود را درباره جدا کردن کلیات و جزئیات توافقات علناً اعلام کردند و گفتند کلیات باید در همان جلسه، نهایی بشود اما مسئولان وزارت خارجه، نمایشی دیدنی از عدم تبعیت از خطوط رهبری ارائه دادند.

زیباکلام تصریح کرد: وزارت خارجه آمریکا 13 فروردین 94 در قرائتی مطبوعاتی متن توافق نامه لوزان را در 43 ماده و 7 بخش منتشر کرد. تشکل‌های هوشیار و مردم نهاد، نمایندگان و وکلای مجلس آه و فغان سر دادند که باید تفسیر تمام صحبت‌های پنهان‌کارانه وزارت خارجه برای اطلاعات ملت ایران بیان شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه توافق‌نامه ژنو، همان توافق لوزان بوده و حرف‌های مقامات هیاهویی برای اختفای توافق لوزان بیش نیست، افزود: مهم این است که این جداسازی کلیات از جزئیات دقیقاً همان کاری‌ است که مقام معظم رهبری مذاکره کنندگان را از آن منع کرده بودند اما شاهد بودیم که برخی مسئولان و مذاکره‌کنندگان هیاهو کردند تا توافق بر سر کلیات دیده و فهمیده نشود.

وی اظهار داشت: این افراد از ابتدای تشکیل دولت به صورت زمخت و گوش‌خراشانه بر طبل تبعیت از رهبری می‌کوبیدند و همچمنان می‌کوبند و خواهند کوبید. آیا حالا متوجه شدیم چرا توافق اختفا می‌شد؟

زیباکلام گفت: تقریباً تمام خطوط قرمز نظام در این توافق نقض شده است. برای پاسخ به این اقدامات که رخ داده‌است باید مبانی و ممیزات سیاست خارجی و سوابق و عملکرد این افراد را مورد کاوش و بازشناسی قرار دهیم.

این پژوهشگر تاکید کرد: رئیس‌جمهور کیفیت و چگونگی چرخ معیشت را به چرخ مذاکرات پیوند داده است. گویی مذاکرات نقش بنیانی و سرنوشت‌ساز در مملکت ما دارد و کلید اصلی حل مشکلات است!

زیباکلام افزود: نگاه این دولت چه در مسائل داخلی، خارجی، کشاورزی، صنعت، مسکن و... هرجا بحث توسعه و سیاست‌گذاری است باشد این است که باید مشکل را با غرب حل کنیم.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها همواره از مذاکره برای نیل به توافق خوب دفاع کرده‌اند، عنوان کرد: آمریکا در پی این است که منافع و امنیت خود و متحدانش را در منطقه حفظ کند و از نظر آن‌ها عدم توافق بهتر از یک توافق بد است!

زیباکلام ادامه داد: رئیس‌جمهور پس از توافق ژنو به رهبر سال 92 نامه‌ای نوشت مبنی بر اینکه «حضور ملت ایران در توافق هسته ای در صحنه بین المللی اثبات شد. حقوق هسته ای و حق غنی‌سازی ایران مورد اذعان قدرت‌های جهانی قرار گرفت.» باید نشانه یا قرینه ای از این اثبات شدن باشد یا نه؟ بدون استناد که نمی‌توان اینگونه به نتیجه رسید. این در حالی است که امروز شاهد توقف و عقبگرد از دستاوردهای هسته‌ای‌مان هستیم.

وی تصریح کرد: درست در همان روز سوم آذر 92 مناقشه علنی و رسمی جواد ظریف و جان کری درباره به رسمیت شناختن حق غنی سازی ایران درگرفت. جان کری تمام شواهد و اسناد مورد استناد ظریف برای حق غنی سازی ایران را مقابله و انکار کرد! و سخن کری در تمام موارد صریح است در حالی که هیچ کدام از مستندات ظریف پاسخگوی دعوی کری نیست و مناقشه با سکوت ظریف تمام شد و مطبوعات زر و زور و تزویر آرام از کنار این عبور کردند!

زیباکلام تاکید کرد: هنگامی که منتقدان دانشگاهی و معدود نمایندگان سر به اعتراض برداشتند احزاب مذاکره‌کننده تدبیر دیگری به کار بستند و از وجود توافقات نامکتوب حرف به میان آوردند! آیا به راستی چنین چیزی امکان دارد؟

آیا در تاریخ معاصر موردی دیده می‌شود که در پایان مذاکره‌ای برخی تصمیمات مکتوب نشده و شفاهی باشد؟ چون ما خوابیم آن‌ها می‌توانند اینگونه دروغ بگویند!

استاد علوم سیاسی دانشگاه با بیان اینکه تفکر سیاست‌مردان ما این است که باید هرآنچه می‌توانیم انجام دهیم تا اعتماد آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به ما جلب شود، خاطرنشان کرد: راهبرد اعتمادسازی دوسویه نیست. اصلاً و ابداً آن‌ها برای ما اعتمادسازی نکرده و نخواهند کرد.

اینکه می‌گویند «به من رأی دهید وگرنه جنگ می‌شود» یعنی اختلال در دموکراسی

وحید جلیلی، کارشناس مسائل فرهنگی در این نشست با اشاره به اینکه دانشجویان در جامعه باید نسبت به توازن اجتماعی و عدالت در جامعه تیزبین و حساس باشند گفت: دانشجوی جامعه ما نباید سیب زمینی باشد بلکه هر لحظه باید در حال رصد جامعه و زنده نگاه داشتن روح عدالتخواهی و نوع دوستی در جامعه باشد.

پرچم عدالتخواهی در جامعه باید دست اقشار عالم و عمیق باشد

وی افزود: پرچم عدالتخواهی در جامعه باید دست اقشار عالم و عمیق باشد امروز ما با مقولات گوناگون و گفتمان‌های مختلف مواجه هستیم گفتمان‌هایی مانند مفهوم اقتصاد مقاومتی یا جنبش نرم افزاری اما گاهی از اوقات وقتی پای صحبت دانشجویان می‌نشینیم از ما سؤال می‌پرسند که در کدام یکی از این حوزه کار کنیم.

جلیلی در خصوص مطالبه دانشجویان در این باره گفت: یک پیش فرض ناگفته ای در این خصوص وجود دارد که باعث می‌شود دانشجویان تک بعدی در یک زمینه پیش بروند دانشجوی فرهیخته جامعه باید هوشیار باشد که همه این گفتمان‌ها و مفاهیم مورد تاکید رهبری و نسبت منظومه ای با هم ندارند بلکه هر کدام شان به شکل یک موتور جداگانه ظرفیت فعالیت دارند.

این کارشناس مسائل فرهنگی در ادامه با تاکید بر اینکه نگاه جامعه امروز باید به مفاهیم انقلاب اسلامی و فهمیدن ارتباط این مفاهیم با یکدیگر معطوف شود افزود: محوری‌ترین شعار انقلاب اسلامی که همه آرمان‌های انقلاب را می‌شود در آن جمع کرد استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است، یک دانشجوی انقلابی حداقل باید مفهوم این چهار کلمه و ارتباط آن‌ها را با هم بفهمند زیرا ممکن است، فقر ندانستن در این زمینه موجب شود عده ای از یک مفهوم برای زدن مفهومی دیگر سوءاستفاده کنند که نمونه بارز آن را در فتنه 88 شاهد بودیم.

جلیلی با اشاره به اتفاقاتی که در سال 88 به واسطه عده ای سوءاستفاده گر در جامعه رخ داد گفت: آن‌ها قصد داشتند نهادهای اسلامیتی نظام را تحت فشار قرار دهند تا رأی مردم را وتو کنند و قصد اصلی آن‌ها عبور از ساختار جمهوریتی نظام بود کسانی که تا گذشته سعی کردند به اسم رأی مردم و ساختارهای جمهوریتی به نهادهای اسلامی حمله کنند هیچ عهد اخوتی نه با اسلامیت و نه با جمهوریت بسته‌اند.

الگوی حکومیتی جمهوری اسلامی مبنی بر استقلال است

وی در ادامه اظهار داشت: الگوی حکومیتی جمهوری اسلامی مبنی بر استقلال است و استقلال مقابل وابستگی به حکومت‌های خارجی است.

جلیلی خاطرنشان کرد: ما در تاریخ تجربه تلخی از وابستگی و عدم استقلال داشته‌ایم شاید ایران در طول تاریخ به طور رسمی تحت استعمار قرار نگرفته باشد اما هیچ کم از مستعمره نداشته است انقلاب اسلامی از ابتدا با پرچم استقلال خواهی کارش را آغاز کرد چه کسی گفته است مرگ بر آمریکا فقط برای سال 57 به بعد است که من علت این را فقر اطلاعاتی میان دانشجویان و جوانان نسبت به تاریخ انقلاب می دانم.

کارشناس مسائل فرهنگی در این نشست از دانشجویان خواست سخنرانی تاریخی امام را که در 13 آبان سال 43 رخ داده است بازخوانی کنند و در فضای دانشگاه بازتاب دهند.

وی در خصوص این سخنرانی تاریخی عنوان کرد: امام چندین سال قبل از سال 57 درست در 13 آبان سال 43 عنوان کرد تمام گرفتاری‌های ما از آمریکا است و درست پس از توهین ایشان به آمریکا برای 15 سال از کشور تبعید شدند.

جلیلی افتخار روحانیت شیعه را سرنگونی نظام شاهنشاهی و تبدیل آن به انقلابی همراه استقلال و جمهوریت دانست و افزود: امام نظامی را سرنگون کرد که دنبالش مردم سالاری در ایران حاکم شد.

وی همچنین در ادامه سخنانش به برخی مسائل موجود در بحث انتخابات کشور اشاره کرد و گفت: اقتضای جمهوریت وجود انتخابات و ایجاد رقابت بین گزینه‌ها و انتخاب آزادانه مردم از میان آن‌ها است. بقای جمهوریت لوازمی دارد که یکی از آن‌ها وجود شرایط مساوی برای طرف‌هایی است که وارد انتخابات می‌شوند.

این تحلیل گر مسائل فرهنگی تهدید و خطری که امروز جمهوریت را مورد هدف قرار داده است همین امر عنوان کرد و افزود: ما کما و بیش با این مسئله مواجه شدیم که عده ای می‌خواهند جلوی رأی آزادانه و آگاهانه مردم را بگیرند یعنی به مردم اجازه رأی دادن بدهند اما برای تحت تأثیر قرار دادن رأی آن‌ها از راه‌های غیر مشروع استفاده کنند عده ای می‌گفتند سال 88 بسیاری از روستائیان به این خاطر به فلان کاندید رأی دادند که از جانب آن تطمیع شده‌اند می‌خواهم بدانم آیا رأی با تهدید نیز مشمول این حکم می‌شود یا نه.

وی ادامه داد: اگر کسی بتواند مردم را تهدید کند که یا به من رأی بدهید یا جنگ خواهد شد و یا در تحریم خواهید ماند یکی از بزرگ‌ترین اختلال‌هایی است که در فرآیند دموکراسی در فضای دموکراتیک منطقه خاورمیانه به وجود آمده است.

جلیلی در ادامه عنوان کرد: نظام عربستان بهترین رابطه را با آمریکا دارد عربستانی که مردمش فرق صندوق رأی را با کندو نمی‌دانند! همچنین ما شاهد روابط بسیار خوب آمریکا طی 30 سال اخیر با مصر بوده‌ایم مصری که حالا همه شاهد شرایط ناهموار آن هستیم. آمریکا از این که ملت‌های منطقه بخواهند خودشان برای کشورشان تصمیم بگیرند در هراس است و این را بدانید که همه هدف آن گرفتن حق تفکر از مردم است و امروز جمهوری اسلامی در معرض این خطر افتاده است چرا که می‌خواهند روابط دموکراتیک را به سمت معادلات ناعادلانه ای سوق دهند.

جلیلی با طرح این سؤال که چرا بعضی اقتصاد مقاومتی را جدی نمی‌گیرند خاطرنشان کرد: آن‌ها دوست دارند همواره یک کدخدا وجود داشته باشد که منافع سیاسی‌شان را تأمین کند.

وی خطاب به دانشجویانی که در بیست و نهمین نشست جنبش عدالتخواه دانشجویی حضور داشتند گفت: شما دانشجویان باید دوباره فریاد استقلال آزادی جمهوری اسلامی را طنین انداز کنید تا ما در جامعه کمتر شاهد این باشیم که جوانان مان دچار شبهه‌ها و فتنه‌ها می‌شوند.

این تحلیل گر مسائل فرهنگی ضمن اشاره به اینکه استقلال مهم‌ترین ضامن جمهوریت در ایران است اظهار داشت: ولایت فقیه همیشه پاسدار رأی مردم بوده است حتی وقتی مردم به بنی صدر رأی دادند ولایت فقیه کارنامه بسیار روشنی در این زمینه از خود به جای گذاشته است. هدف اینکه عده ای در تلاش‌اند به مشکل تئوریت استقلال در جهان صحه بگذارند در واقع زدن جمهوریت است که اوج محقق شدن این هدف را سال 88 شاهد بودیم.

وی در ادامه افزود: اگر ما وابستگی و نظام ظالم حاکم بر جهان و اینکه کدخداها باید حکومت کنند را بپذیریم یعنی نظام داخلی هم باید کدخدایی اداره شود نه جمهوریتی چیزی که در آمریکا می‌بینیم 200 سال است که قدرت بین دو حزب حابه جا می‌شود و جالب اینجاست که هیچ کس نمی‌داند فرق این دو حزب چیست.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: آمریکا به دنبال تحمیل این الگو به ایران است و این چیزی است که باید مقابل آن بایستیم و به توده‌های مختلف جامعه نیز منتقل کنیم.

دانشجوی انقلابی روی مسائل مهم تمرکز می‌کند نه روی گوشی!/ ۳۸ شبکه فارسی زبان علیه ما فتنه انگیزی می‌کنند

در این نشست ابوالقاسم طالبی کارگردان سینما برای دقایقی رسالت فرهنگی دانشجویان را در حوزه سینما و هنر تشریح کرد.

طالبی با اشاره به اینکه کسانی که می‌خواهند برای مردم کار فرهنگی انجام دهند باید بنیه خود را قوی کنند اظهار داشت: اگر شما به عنوان دانشجو می‌خواهید وارد وادی فرهنگ شوید و حرفتان مورد توجه مردم قرار گیرد باید ایجاد ذائقه کنید نه اینکه دنبال ذائقه بروید و از همه مهم‌تر چالش‌های انقلاب اسلامی را به درستی به تصویر بکشید و نسبت به انقلاب باور و اعتقاد راسخ داشته باشید.

این کارگردان سینما در ادامه سخنانش تصریح کرد: این را بدانید که اگر در این راه اعتقادی وجود نداشته باشد وسط راه خواهید برید و خط قصه شما عوض خواهد شد این که می‌بینید بعضی ریزش دارند به این خاطر است که درک و اطلاعات درستی از تاریخ معاصر و تاریخ انقلاب نداشته‌اند پس به شما توصیه می‌کنم تاریخ معاصر و تاریخ انقلاب اسلامی کشور خود را خوب بشناسید که با تنبلی چیزی به دست نمی‌آید.

وی در ادامه افزود: اگر این اعتقادی که به آن بارها تاکید کردم در وجودتان حضور نداشته باشد حتی اگر در خود هنری هم حس کنید مطمئن باشید آن هنر عمق نخواهد داشت و شما با هر نسیمی به این سو و آن سو می‌روید.

وی در جمع دانشجویان بیست و نهمین نشست جنبش عدالتخواه دانشجویی از دانشجویان خواستار شد بنیه علمی خود را قوی کنند و راجع به چیزی که می‌خواهند برای آن کار فرهنگی انجام دهند تا به نوعی از آن دفاع نیز کرده باشند اثرشان تاثیرگذار در جامعه باشد یعنی وقتی می گویید ولایت فقیه به شعف بیایید که اگر این شعف در شما پیدا نشود نمی‌توانید آن را به کس دیگری منتقل کنید و بدانید که در همه وادی‌ها این اصل وجود دارد.

طالبی با اشاره به اینکه روی نوشته و یا هر مطلبی دیگری که می‌خواهید بنویسید باید تحقیق کنید خاطرنشان کرد: این کار باعث می‌شود تا در هر زمینه ای که به این شکل به آن ورود کنید کارشناس آن حوزه شوید.

وی خطاب به دانشجویان گفت: فیلم خوب ببینید و روی آن نقد و نظر دهید. بگذارید ذهنتان به جای معطوف شدن در گوشی‌هایتان روی مسائل مهم تر زوم شود به خاطر همین همه تاکید من روی اعتقاد است جوان انقلابی ما اگر این اعتقاد را نداشته باشد نمی‌تواند کار فرهنگی تاثیرگذار انجام دهد.

وی در خصوص بحث اعتقاد در کار فرهنگی به خصوص سینما گفت: در سینمای هالیوود کارگردانی را داریم که از هر 200 فیلمی که ساخته است و 200 اسکاری که در جشنواره دریافت کرده است از اسرائیل و مردم آن همیشه نام برده چرا که اعتقاد داشته و برای آن فیلم ساخته است. این را بدانید که سینما رسواگر است و شعارهای انقلابی نباید راهی برای ورود به وادی‌های خاص شود اگر اثری بسازید که مورد قبول حضرت ولیعصر (عج) و حضرت فاطمه زهرا (س) باشد چشم‌ها و دل‌ها را روشن می‌کند و برای شما تا آخر عمر حسنات حساب خواهد شد که البته عکس این نیز وجود دارد.

طالبی با تاکید بر اینکه پرکاری نشانه خوب بودن نیست افزود: اما این را نیز باید یادآور شد که هم اکنون 38 کانال فارسی علیه انقلاب اسلامی مشغول فیلم سازی و فتنه انگیزی هستند و ما قطعاً باید برای مقابله با آن‌ها خوب کار کنیم در کارهای فرهنگی عمیق و معتقد باشیم و این را بدانید که خداوند نیز کمکتان خواهد کرد.

وی همچنین گفت: نباید با یک خبر آتش بگیرید یا فرو بریزید دانشجوی سیاسی باید عمیق و سنگین باشد نه اینکه احساساتی عمل کند.

وی در پایان سخنان خود و در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه آیا امین حیایی به خاطر بازی در فیلم قلاده‌های طلا مورد بغض جامعه سینمایی قرار گرفته است یا خیر گفت: خیر همچنین چیزی را رد می‌کنم، هیچ کس برای انقلاب نمی‌تواند قیافه بگیرد.

خیلی از مدیران، عدالتخواهی دانشجویان را برنمی‌تابند

در این نشست حجت‌الاسلام محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی در دانشگاه‌ها گفت: انسان‌هایی که بی‌ریشه بزرگ شوند و به شهرت برسند به سرعت ضربه خواهند خورد. به دنبال ریشه‌ها باشید که در روایت‌ها داریم که روز قیامت از انسان‌ها پیرامون عمر و جوانیشان پرسش می‌شود. جوانی و دوران دانشجویی بهترین فرصت برای ریشه دار شدن انسان‌هاست. دنبال عمیق شدن در این زمان‌ها باشید تا اگر ریشه پیدا نکنید نه طوفان بلکه باد کوچک شما را از میان خواهد برد.

وی تصریح کرد: انسان‌های بسیاری بودند که با مبالغ اندک خود را ارزان معاوضه یا فروختند اگر اهل فکر و مطالعه دقت و نقد و پرسش و کنکاش نباشید در آینده احساس می‌کنید که ضرر کرده‌اید.

رئیس نهاد نمایندگی در دانشگاه‌ها با بیان اینکه شهرت، ثروت، غضب، خیانت و توهمات و شهوت احساساتی هستند که انسان را می‌برد و در این میان طبق آیه قرآن کسی که می‌خواهد سنگین باشد باید از حق کمک گرفته و اگر وزن شما سنگین شد زندگی شما رو به انسانیت خواهد رفت. در این میان برای سنگین شدن می‌بایست مطالعه کرد.

اگر مدیریت خدا را بفهمیم در دنیا می‌توانیم زندگی خوبی داشته باشیم و به کمال برسیم

وی افزود: اگر مدیریت خدا را بفهمیم در دنیا می‌توانیم زندگی خوبی داشته باشیم و به کمال برسیم. اگر کسی نداند که در کجای دنیا قرار دارد شکست می‌خورد تمام انبیا آمده‌اند تا به انسان‌ها بفهمانند که دنیا مدیری دارد و ضوابطی را هم وضع کرده است.

محمدیان با اشاره به بحث اختیار انسان‌ها گفت: اختیار یکی از ارکان مثبت خداوند دادن اختیار به انسان‌هاست اما مجبوریم که مختار باشیم و بعد از رشد و بلوغ انسان‌ها تنها حوزه‌ای از اختیارش را خداوند به انسان‌ها سپرده است.

وی با بیان اینکه زیبا‌ترین بخش آفرینش خلق انسان بود خداوند به خود احسنت گفت ادامه داد: خدای متعال بندگان را هدایت می‌کند و نباید فکر کنیم که خداوند ما را‌‌ رها کرده است راه کمال انسان‌ها این است که مواظب روزنه‌های هدایت خداوند در زندگی باشیم. زمانی که به شما تلنگری می‌زنند اگر هم تلخ بود در راه خداوند سجده کنید.

رئیس نهاد نمایندگی در دانشگاه‌ها در پاسخ به سوالی که چرا دیگر تشکل‌های دانشجویی به جز جنبش عدالتخواه مورد توجه نهاد رهبری و بیشتر ارگان‌ها قرار دارد گفت: شان تشکل‌ها را بالا‌تر از این می‌دانیم که به جایی تکیه کنند تشکل‌ها باید روی پا خود ایستاده و رشد و اعتلای آن به حرکت‌های درونی آن تشکل برمی گردد.

وی ادامه داد: هدایت و حمایت بیرونی از تشکل‌ها را اهانت به آن‌ها می‌دانیم هر کس به نوبه خود وظیفه‌ای دارد که باید به آن عمل کند. تشکل‌ها باید کار خود را انجام دهند. نهاد رهبری وظیفه دارد که از تمام تشکل‌ها با تمام سلایق حمایت کند ولی اگر نکرد نباید تشکلی نیازمند حمایت و هدایت بیرونی باشد.

محمدیان با بیان اینکه عدالتخواهی هزینه دارد و اگر اهل پرداخت آن نیستید عدالتخواه هم نباشید بیان داشت: خیلی از مدیران عدالتخواهی دانشجویان را برنمی‌تابند و با بخشنامه و نامه‌ها هم درست نخواهد شد در این میان دانشحویان باید ظرفیت‌های خود را در داخل افزایش دهند‌‌ همان طور که می‌دانید بیشترین هزینه را در تاریخ امام علی علیه السلام به دلیل عدالتخواهی دادند امروز هم تکفیری‌ها به دلیل منتصب بودن شیعیان به امام علی علیه السلام آن‌ها را می‌کشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما وظایفی را برعهده داریم و در جلسات متعدد مشکلات تشکل‌ها را بررسی می‌کنیم.
کد مطلب : ۱۰۵۹۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما