۰
plusresetminus

فارس میزبان كنگره بین‌المللی پیشگیری، درمان و حمایت‌های اجتماعی

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۱
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس، گفت: نخستین کنگره بین‌المللی پیشگیری، درمان و حمایت‌های اجتماعی در مهر ماه امسال در شهر شیراز برگزار می‌شود.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ به نقل از روابط عمومی دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس، محمدرضا ابراهیمی ادامه داد: اولین كنگره بین‌المللی با محوریت پیشگیری، درمان و حمایت‌های اجتماعی در بیماران اختلالات مصرف مواد مخدر به همت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با همکاری دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس، انجمن روان‌پزشكان شاخه فارس، سازمان بهزیستی و مركز تحقیقات پیشگیری، درمان و حمایت‌های روانی اجتماعی اعتیاد با حضور مسئولین، اساتید كشوری و روان‌پزشكان و روان‌شناسان اروپایی از 9 لغایت 12 مهر ماه برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: این کنگره با همکاری صاحبنظران ایرانی و خارجی به مباحث تخصصی در حوزه پیشگیری و درمان بیماری اعتیاد خواهد پرداخت.

ابراهیمی به اهمیت موضوع مبارزه با مواد مخدر در جامعه اشاره کرد و گفت: اعتیاد به مواد مخدر به عنوان بزرگترین مُشکل و مُعضل در حوزه اجتماعی و سلامت قلمداد می‌شود كه آسیب‌های ناشی از آن گسترده و خطرناك است لذا باید با استفاده از توان و ظرفیت‌های علمی، مبارزه‌ای هدفمند بر علیه این پدیده شوم داشته باشیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس، اظهار داشت: شرکت کنندگان و گروه هدف در این کنگره از طیف‌های مختلف شامل روانپزشکان، پزشکان عمومی، روانشناسان و مددکاران با امتیاز بازآموزی ویژه خواهند بود.

وی بر افزایش سطح آگاهی و علمی فعالان عرصه مبارزه با مواد مخدر تاكید کرد و گفت: با هماهنگی‌های صورت پذیرفته مقرر است 180 كارگاه آموزشی در چهار روز (15 كارگاه همزمان) در حاشیه این كنگره برگزار شود.
محمدرضا ابراهیمی در ادامه سخنان خود ضمن قدردانی از مسئولین دانشگاه علوم پزشكی شیراز، گفت: این کنگره فرصت مناسبی است که فعالان و متولیان عرصه مبارزه با مواد مخدر بویژه در حوزه‌های پیشگیری، درمان و حمایت‌‌های اجتماعی بتوانند تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار بدهند و در عین حال نیازهای این حوزه را مطرح و نسبت به ارایه راهكارهای مناسب اقدام نمایند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس ، اظهار داشت: علاقمندان می‌توانند برای كسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به سایت www.ipafars.com مراجعه و با شماره تلفن دبیرخانه كنگره 07132122030 از ساعت 8 تا 15 تماس بگیرند.
کد مطلب : ۱۰۶۴۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما