شهرك هاي كشاورزي، راهي براي بهره وری كشاورزي استان فارس

16 شهريور 1394 ساعت 17:24

بزرگترین مشکل کشاورزان در شرایط کنونی بحران آب است که با ایجاد شهرک های کشاورزی می توان از منابع محدود، بهترین استفاده را داشته باشیم.


به گزارش حافظ نیوز به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: با توجه به خشکسالی­ها و کمبود شدید آب در کشاورزی، ایجاد شهرک های کشاورزی بهترین راه مدیریت این بخش است.

قاسمی با اشاره به این که شهرک های کشاورزی با کاربری دام، شیلات، زراعت و باغبانی با اولویت ایجاد گلخانه از استراتژی مهم سازمان است ادامه داد: با توجه به کمبود آب که در حال حاضر با آن روبرو هستیم، مدیریت مصرف آب در زمینه کشاورزی ضرورت دارد، که با ایجاد شهرک های کشاورزی می توان گام موثری را در بهره وری مصرف آب برداشت.

رییس سازمان جهاد كشاورزي فارس گفت: با تخصيص تسهيلات ، امكان ساخت شهرك هاي كشاورزي براي گروه‌هايي كه آمادگي سرمايه‌گذاري در بخش كشاورزي دارند، فراهم خواهد شد .
دکتر قاسمی با بيان اينكه ايجاد شهرك هاي كشاورزي نقش كليدي در توسعه توليدات داخلي دارد؛ افزود: توسعه سرمايه گذاري به معناي رونق اقتصادي و رشد و توسعه استان عزیزمان فارس است.

وي ادامه داد: ايجاد زمينه هاي لازم به منظور توسعه سرمايه گذاري و نيز حمايت از سرمايه گذاران از مهمترين سياست هاي كاري دولتمردان در استان است و قطعاً با توسعه امر سرمايه گذاري ،ضمن توسعه فضاي كسب و كار در استان بسياري از معضلات از جمله بيكاري نيز مرتفع خواهد شد.

قاسمی، هدف اصلي تاسيس اين شهرك ها را توسعه زيرساخت هاي بخش كشاورزي دانست و گفت: هدايت فعاليتهاي كشاورزي و گسترش توسعه زيرساخت هاي بخش كشاورزي از اهداف مهم تاسيس اين شهرك هاست به طوري كه با ايجاد آن ها مي توان ميزان توليد محصولات كشاورزي، دامي و منابع طبيعي را با استفاده کمتر از منابع تولید، بالا برد.

قاسمی با اعلام اين مطلب درباره ايجاد شهرك‌هاي كشاورزي گفت: بر اساس بند "ل" ماده 194 قانون برنامه پنجم توسعه براي تمركز فعاليت‌هاي كشاورزي در نقاط مشخص و كاهش هزينه‌ها ، قرار است شهرك‌هاي كشاورزي جديد ايجاد شود.

اين مقام مسئول تصریح کرد: اگر كشاورزي صنعتي در استان فارس رشد كند و صنعت كشاورزي از شكوفايي مناسبي برخوردار باشد، نیاز به محصولات کشاورزی استان برطرف، ضمن این که صادرات هم میسر می گردد. هم چنین مي‌تواند در عرصه‌هاي ديگر نيز در راه شكوفايي و رشد قرار گيرد و در كنار صنعت پايدار باشد.

قاسمی افزود: اين شهرك ها وابسته به وزارت جهاد كشاورزي مي باشند که با گسترش آنها مي توان كشاورزي كشور را مديريت نمود و بازار محصولات را چه در خارج و چه در داخل ايجاد کرد.

وي با اظهار اميدواري از اين كه بتوانيم در بخش‌هايي مانند شهرك‌هاي كشاورزي و ایجاد گلخانه ها سرمايه‌گذاري داشته باشيم، گفت: اين گونه اقدامات مي‌تواند مصرف آب را بدون کاهش ميزان توليد؛ به همراه داشته باشد.

اين مقام مسئول بیان کرد: ايجاد شهرك هاي كشاورزي مي تواند سبب تقويت زير ساخت هاي بخش كشاورزي شود به طوري كه با افزايش صادرات محصولات با كيفيت مواجه باشيم.

دکتر قاسمی افزود: شرکت شهرک های کشاورزی (وابسته به وزارت جهاد کشاورزی) از عموم سرمایه گذاران توانمند حقیقی و حقوقی به منظور ایجاد و توسعه شهرک های کشاورزی در سطح استان فارس با همکاری مؤسسات مالی، اعتباری و بانک ها دعوت به همکاری می کند.


کد مطلب: 10661

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/10661/شهرك-هاي-كشاورزي-راهي-براي-بهره-وری-استان-فارس

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir