۰
plusresetminus

شهرستان تاریخی ممسنی در فارس صاحب موزه می شود

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۷
شهرستان ممسنی به مرکزیت نورآباد از جمله مناطق استان فارس بشمار می رود که از پیشینه تاریخی غنی برخوردار است و به گفته مسوول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان ضرورت احداث موزه تاریخی برای این شهرستان باید سالها بیش از این راه اندازی می شد.
به گزارش حافظ نیوز، برزو محمودی یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی از آغاز عملیات اجرایی احداث موزه اشیای تاریخی این شهرستان خبر داد و افزود: در صورت تخصیص کامل اعتبار 10 میلیاردریالی درنظر گرفته شده ودیگر قولهای مساعد مسوولان امر این موزه تا پایان سال 95 در منطقه اسکان عشایر ممسنی راه اندازی خواهد شد.

وی اضافه کرد: درحال حاضر آثار پرشماری از تاریخ این سرزمین به علت نداشتن موزه در شهرستان های همجوار و مرکز استان نگهداری می شوند که با راه اندازی این موزه تمام آثار جمع اوری گردیده و برای بازدید عموم به نوراباد مرکز ممسنی انتقال داده خواهد شد.

به گفته محمودی پیمانکار این پروژه تعیین گردیده و وارد مرحله قرارداد شده است .

براساس این گزارش قرار است این موزه با زیربنای دو هزار و 700متر مربع و در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع در دو بخش نمایش اشیاء تاریخی و اداری احداث شود.

براساس نظر کارشناسان قدمت شهرستان ممسنی باتوجه به آثار مکشوفه و بناهای تاریخی موجود به 7500 سال پیش از میلاد مسیح برمی گردد .

اغلب آثار موجود در ممسنی به دوران ساسانیان مربوط می شود.

ممسنی به مرکزیت نوراباد در 158کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.
کد مطلب : ۱۰۶۶۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما