بررسی تفکیک پسماند در بیمارستان شهید مطهری مرودشت

16 شهريور 1394 ساعت 21:52

عملکرد بیمارستان شهید مطهری مرودشت در تفکیک پسماند با حضور ارزیابان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مورد ارزیابی قرار گرفت.


به گزارش حافظ نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ عملکرد بیمارستان شهید مطهری مرودشت در مدیریت پسماندهای پزشکی و دستگاه بی خطرساز توسط ارزیابان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با همراهی کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و شهرستان مرودشت مورد ارزیابی قرار گرفت.

کارشناس مراکز بهداشتی، درمانی، مدیریت پسماند و پرتوهای وزارت بهداشت در این بازدید با بیان توجه ویژه به این موضوع در خصوص پسماندهای پزشکی و چگونگی امحاء و دفع نهایی گفت: بنا بر تصمیم دفتر سلامت کار و واحد بهداشت محیط بیمارستان ها تصمیم بر این شد که بیمارستان های کل کشور مورد بازدید قرار گیرند که 12بیمارستان از هر استان برای این اقدام تعیین شد و یکی از آنها بیمارستان آموزشی درمانی شهید مطهری مرودشت بود.

علی محمدی با اشاره به چک لیست 106 سئوالی موجود از مراحل تفکیک، حمل ونقل، شرایط سایت نگهداری پسماندها، اظهار کرد: پس از تکمیل این چک لیست ها تا پایان شهریور ماه و جمع آوری اطلاعات و پایش آنها تصمیم گیری های نهایی در وزارت خانه اتخاذ می شود.

وی با اشاره به ارزیابی بخش ها، بیان کرد: بیمارستان مرودشت از نظر ساختمانی، تفکیک و بی خطرسازی زباله های عفونی، جزو بیمارستان های خوب و برتر استان است.

احمدپور کارشناس دانشگاه جندی شاپور و از ارزیابان کشوری این طرح نیز با مشاهده و پایش چک لیست ها گفت: بیمارستان مرودشت نخستین بیمارستانی بود که تمام اقدامات و سوابق با مستندات در آن وجود داشت.

سیامک شمس مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان فارس نیز با بیان محوریت این ارزیابی، تصریح کرد: محور نظارت و پایش، پسماندهای پزشکی و دستگاه بی خطرساز است و ما از همکاری مدیریت و مسئولان بیمارستان در این زمینه تشکر می کنیم.

مدیر بیمارستان آموزشی درمانی شهید مطهری مرودشت با اشاره به مدیریت پسماندهای عفونی بیمارستان اظهار کرد: این پسماندها از سه سال قبل پس از توزین، لیبل گذاری و انتقال به واحد زباله سوز توسط دستگاه بی خطر شده و با همکاری شهرداری به سایت دفع زباله انتقال داده می شود .

حسین زارعی بیان داشت: در بحث تفکیک زباله فعالیت های آموزشی از جمله تهیه پوستر، اطلاع رسانی به مردم، کارکنان و بیماران انجام و تست های بیولوژیک دستگاه بی خطرساز به صورت ماهانه انجام می شود و به صورت فصلی توسط آزمایشگاه مورد تأیید سازمان محیط زیست بررسی می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با همفکری معاونت های بهداشتی و درمانی استانداردهای مشخص و مدون برای یک پروسه پنج ساله تعیین و به بیمارستان ها ابلاغ شود.


کد مطلب: 10671

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/10671/بررسی-تفکیک-پسماند-بیمارستان-شهید-مطهری-مرودشت

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir