۰
plusresetminus

‌خدام بقاع متبرکه و مساجد کازرون بیمه شدند

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۲۱
رئیس اوقاف کازرون گفت: همه خادمان بقاع متبرکه و مساجد این شهرستان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.
به گزارش حافظ نیوز، مهدی کامیاب در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با بیان اینکه همه خادمان بقاع متبرکه این شهرستان تحت پوشش بیمه هستند، اظهار داشت: 30 خادم ثابت بقاع متبرکه و بیش از 170 خادم مساجد این شهرستان تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال 94 تاکنون 73 سند مالکیت موقوفات در شهرستان کازرون اخذ شده ‌که از این تعداد 52 سند موقوفه منفعتی و 21 سند موقوفه انتفاعی بوده است.

رئیس اوقاف کازرون با بیان اینکه شهرستان کازرون سال گذشته با ثبت 19 وقف جدید مقام نخست استان را کسب کرد، گفت: در سال گذشته 90 سند مالکیت برای موقوفات شهرستان کازرون صادر شد که این رقم نسبت به سال 92 رشد چشمگیری داشت.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون و براساس برنامه 6 ماهه 70 درصد درآمد موقوفات شهرستان کازرون محقق شده است، افزود: درآمد بقاع متبرکه این شهرستان نیز بیش از برنامه 6 ماهه محقق شده است.

کامیابی با بیان اینکه بیش از 220 بقاع متبرکه در شهرستان کازرون وجود دارد که سال گذشته از محل نذورات مردم 5 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار عمرانی در این بقاع متبرکه هزینه شد گفت: در بخش بقاع و اماکن متبرکه در بیش از 65 امامزاده فعالیت عمرانی انجام شده است.

موقوفه انتفاعی به موقوفه‌ای مثل مسجد گفته می‌شود که به نیت استفاده مردم وقف می‌شود و موقوفه منفعتی به موقوفه‌ای مثل مغازه، خانه و غیره اطلاق می‌شود که برای استفاده از درآمد و اجاره آن برای کارهای خیر وقف می‌شود.
کد مطلب : ۱۰۶۷۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما