تشکیل تعاونی‌های فراگیر در روستاهای سروستان

16 شهريور 1394 ساعت 21:45

فرماندار سروستان از تشکیل تعاونی‌های فراگیر روستایی در تمام روستاهای این شهرستان خبر داد.


به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از سروستان، سلیمان کرمی بعد از ظهر امروز در همایش تعاونی‌های برتر این شهرستان، با تبریک هفته تعاون به فعالان این عرصه، اظهار داشت: تعاون ریشه در فرهنگ اسلامی دارد و به‌عنوان نماد مشارکت عمومی در توسعه فراگیر و جزو ارکان اصلی اقتصاد ما در قانون اساسی است.

وی افزود: بخش تعاون در مقایسه با دو رکن قانونی دیگر یعنی بخش خصوصی و دولتی در توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها آثار ویژه‌ای دارد و در تحرک طرح‌های اقتصادی نقش ایفا می‌کند و در عین برخورداری از خصوصیات و مشخصه‌های یک واحد اقتصادی دارای ارزش‌های دینی است.

کرمی با اشاره به اینکه کار تعاونی به مردم ایمان، خودآگاهی، اعتماد به ‌نفس، شکیبایی و استقامت می‌دهد ادامه داد: تعاونی‌ها فقط در فعالیت‌های اقتصادی کاربرد ندارند بلکه با همکاری‌های متقابلی که شکل می‌گیرد موجب ایجاد یگانگی و وحدت می‌شوند که این امر یگانگی رشد و توسعه را به همراه دارد.

فرماندار سروستان گفت: بعد از گذشت 80 سال از آغاز فعالیت تعاونی‌ها، این بخش هنوز نتوانسته موفقیتی کسب کند البته با سیاست‌هایی که دولت یازدهم دنبال می‌کند و با پرداخت تسهیلات و حمایت‌های لازم، امیدواریم شاهد پویایی هرچه بیشتر بخش تعاون به‌ویژه در سطح روستاها باشیم.

وی ادامه داد: در سطح این شهرستان علاوه‌ بر راه‌اندازی شرکت تعاونی توسعه و عمران سروستان، مراحل آخر ثبت شرکت‌های تعاونی فراگیر در هر یک از روستاهای این شهرستان نیز در حال انجام است.

کرمی افزود: تشکیل این تعاونی فراگیر روستایی علاوه‌ بر استفاده از ظرفیت‌های روستاها می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد اشتغال شود و از محرومیت مناطق دورمانده از توسعه و مهاجرت جامعه‌ روستایی به شهر بکاهد.

فرماندار سروستان تأکید کرد: هر دهیاری که بتواند مسیر سرمایه‌گذاری و اشتغال را با همکاری و مشارکت مردم در روستای خود فراهم کند، مورد تشویق قرار خواهد گرفت.

وی با برشمردن ظرفیت‌های شهرستان سروستان از جمله نزدیک بودن به مرکز استان فارس و فرودگاه بین‌المللی، عبور خط ریلی و جاده ترانزیت و ظرفیت‌های بالقوه بسیار در بخش‌های مختلف گردشگری، صنعت و کشاورزی و رایزنی با سرمایه‌گذاران متعدد داخلی و خارجی، گفت: امیدوارم با شرایطی که پس از تحریم در حال محقق شدن و اعتمادی که در حال شکل‌گیری است بتوانیم فرصت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان ایجاد کنیم.

به گزارش فارس، این جلسه که با حضور معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس و جمعی از تعاون‌گران صورت گرفت از چند تعاونی برتر این شهرستان تقدیر شد.


کد مطلب: 10678

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/10678/تشکیل-تعاونی-های-فراگیر-روستاهای-سروستان

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir