۰
plusresetminus

انگور باغات کازرون فارس به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۵۰
مدیر جهادکشاورزی شهرستان کازرون از برداشت انگور از باغات این منطقه گرمسیری شهرستان خبر داد و گفت : انگور این منطقه از استان فارس علاوه بر فروش در بازار داخلی بخشی از آن هم به لحاظ کیفیت بالا به مقصد کشورهای حوزه خلیج فارس بارگیری و صادر می شود.
به گزارش حافظ نیوز، عبدالصاحب قائمی یکشنبه در حاشیه آغاز برداشت انگور از باغات منطقه دوان کازرون درگفت و گو با خبرنگار ایرنا سطح زیرکشت انگور در کازرون را 26 هزار هکتار عنوان کرد که از این میزان 17 هزار هکتار آبی و مابقی دیم می باشد.

قائمی با اشاره به اینکه از هر هکتار باغ انگور 2 تن محصول برداشت می شود اظهار داشت : این میزان تولید علاوه بر عرضه در بازارهای استان فارس به استانهای همجوار وبخشی هم به کشور های حاشیه خلیج فارس فرستاده می شود .

به گفته قائمی درشهرستان کازرون در دو فصل انگور برداشت می شود که زمان برداشت مناطق گرمسیری از اردیبهشت ماه تا پایان خرداد ماه و در مناطق سردسیری از اوائل شهریور ماه تا پایان مهرماه برداشت می باشد. مدیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: در شهرستان کازرون حدود 30 نوع انگور تولید می شود که مهمترین آنها عسکری ،ریش بابا ،کماشی ،سمرقندی و رطبی است .

شهرستان کازرون در فاصله 120کیلومتری غرب شیراز واقع شده است 3
کد مطلب : ۱۰۶۷۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما