۰
plusresetminus

توافق اشتغالی ایران و مکزیک

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۶
یادداشت تفاهم همکاری اشتغالی ایران و مکزیک در تهران به امضای وزیران کار دو کشور رسید.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرگزاری مهر،  یادداشت تفاهم همکاری ایران و مکزیک در تهران به امضای «آلفونسو ناوارته پریدا» وزیر کار مکزیک و علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران رسید.

در این دیدار دو طرف توافق کردند تا کمیته مشترکی به ریاست معاونان هر دو وزیر در امور بین الملل تشکیل دهند تا از این طریق اجرای مفاد این یادداشت تفاهم را پیگیری کنند.

در تفاهم نامه یادشده زمینه های انتقال تجربیات و همکاری های مشترک در زمینه های ایمنی و بهداشت کار به ویژه در صنایع شیمیایی، نساجی و فلزی، طبقه بندی مشاغل، ارائه خدمات اشتغال عمومی با محوریت گروه های در معرض آسیب های اجتماعی، قوانین و مقررات روابط کار و نظام های آموزش های فنی و حرفه ای، توانمندسازی معلولین، خدمات رفاهی به گروه های هدف و قوانین و مقررات تامین اجتماعی و بازنشستگی و نیز مطالعات مشترک در خصوص نقش مراکز کاریابی خصوصی در بازارکار و استخدام نیروی کار وجود دارد.

 وزیر کار و حمایت های اجتماعی مکزیک در این دیدار با  ابراز خرسندی از دیدار خود از جمهوری اسلامی ایران و گفتگو با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران،  تاکید کرد: کشورش برای رابطه با جمهوری اسلامی ایران نقش و اهمیت زیادی قائل است و مکزیک علاقه دارد تا علاوه بر گسترش روابط سیاسی همکاری ها در زمینه های اقتصادی و اجتماعی نیز گسترش یابد.

در همین حال،  علی ربیعی دیدار همتای مکزیکی خود از جمهوری اسلامی ایران را نقطه عطفی در گسترش همکاری های دو کشور دانست و ضمن اعلام آمادگی برای توسعه همکاری ها با کشور مکزیک،  اظهارداشت: انعقاد یادداشت تفاهم همکاری بین دو کشور علامت و شروع  خوبی برای توسعه همکاری ها است. جمهوری اسلامی ایران و مکزیک همواره روابط خوبی با یکدیگر داشته اند و انتقال تجربیات بین دو کشور در زمینه های حمایت های اجتماعی این همکارها را بیشتر تقویت می کند.

وی تصریح کرد: در این زمینه گفتگوها و توافقات خوبی را با طرف مکزیکی داشته است. در نشست امروز در خصوص توانمندی ها و تجربیات دو کشور در زمینه روابط کار، مهارت آموزی و تامین اجتماعی و امکان تبادل تجربیات گفتگو شد.  

ربیعی افزود: ایران در زمینه روابط کار، ایمنی و بهداشت کار و تامین اجتماعی و نیز آموزش های فنی و حرفه ای تجارب ارزشمندی دارد که قرار شد این تجربیات در اختیار طرف مکزیکی قرار گیرد. وزیر کار ادامه داد: همچنین در این نشست آمادگی شرکت های ایرانی وابسته به صندوق های بیمه ای در زمینه ساخت و ساز، معادن، پتروشیمی، درمان و دارو سرمایه گذاری های مشترک در مکزیک اعلام شد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به تجربیات خوب کشور مکزیک در زمینه اصلاح نظام صندوق های بیمه ای و بازنشستگی اشاره و بیان کرد: این تفاهم نامه زمینه ای برای انتقال این تجربیات فراهم می کند.
کد مطلب : ۱۰۶۸۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما