اجرای طرح ترافیک شیراز در هاله ابهام باقی ماند

17 شهريور 1394 ساعت 11:28

عضو شورای اسلامی شیراز گفت: اجرای طرح ترافیک شیراز در هاله ای از ابهام باقی مانده است.


 به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرنگار مهر، غلامعلی ترابی عصر دوشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شیراز، بیان کرد: در حوزه فعالیت های اقتصادی یکی از دغدغه های شورا ایجاد ساختار مناسب و فعالیت های مضاعف در این زمینه توسط شهرداری و ایجاد بستر مناسب جهت ایجاد درآمد پایدار شهری برای شهرداری و عدم فشار عوارضی بر اقشار مردم بود.

وی ادامه داد: به همین دلیل معاونت اقتصادی در شهرداری شیراز شروع به فعالیت کرد ولی متأسفانه امروز شاهد وجود مجموعه های مختلف اقتصادی در شهرداری بدون مدیریت سازمان یافته هستیم و این امر باعث شده در بعضی موارد موازی کاری انجام شده  و بازده مطلوب حاصل نشود.

عضو شورای اسلامی شیراز بیان کرد: درحوزه فضای سبز تأکید شورا بر افزایش سرانه پارک ها و فضای شهر بوده و دراین زمینه تلاش های خوبی انجام می شود ولی سرعت پروژه ها نسبت به سایر پروژه های شهرداری از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست و چند پارک بزرگ شهر هنوز درگیر رفع مشکل تملک هستند و یا هیچ گونه طرح اجرایی ماندگاری ندارد.

ترابی با بیان اینکه اجرای طرح ترافیک در هاله ای از ابهام باقی مانده، گفت: طرح های دیگر ترافیکی نیز از قوام مطلوبی برخوردار نیستند و جا دارد که شورا با قاطعیت به موضوع ورود پیدا کرده و اعضای کمیسیون حمل و نقل به شکل جدی به بررسی علل نا کارآمدی بعضی طرح های ترافیکی و به طور خاص در مرکز شهر بپردازند.

وی با بیان اینکه مبحث برون سپاری پس از فراز و نشیب فراوان وارد عرصه اجرا شده، اظهار داشت: ولی کماکان مردم از نحوه اخذ پروانه های ساختمانی و مسائل مرتبط به طور شدید گله مند هستند و بنابراین نیازمند بررسی مسائل و مشکلات موجود جهت تسریع در روند اجرایی ان و تقویت زیرساخت ها هستیم.

عضو شورای اسلامی شیراز افزود: نحوه تعامل بین حوزه شهرسازی شهرداری های مناطق و  معاونت شهرسازی به عنوان یکی از معضلات ساختاری، باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و مسؤلیت ها به مناطق تفویض شده و نظارت بر عملکرد حوزه شهرسازی مناطق توسط معاونت صورت پذیرد تا مردم از بلاتکلیفی هاو معطلی های بی جا نجات پیدا کنند.

ترابی گفت: مدیریت گردشگری در شهرداری تقویت شده و باید ضمن اختصاص ردیف بودجه خاص، برنامه مدون جهت حداقل چند مکان گردشگری تدوین وافق حرکت در این حوزه مشخص شود و همچنین امکان سنجی و طراحی الگوی شهر شب در امکان زیارتی و سیاحتی شهر مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه حدود سه سال است که برنامه پنج ساله توسعه شهر شیراز به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده و در حال اجرا توسط مجموعه پر تلاش شهرداری است، اظهار داشت:  لزوم بررسی دقیق و کارشناسی درصد پیشرفت برنامه و اصلاح فرآیند های لازم جهت محقق شدن آن و احیاناً اصلاح نقیصه های برنامه امر ضروری است.

 


کد مطلب: 10695

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/10695/اجرای-طرح-ترافیک-شیراز-هاله-ابهام-باقی-ماند

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir