۰
plusresetminus

مبارزه با ویروس موزاییک انجیرستانهای استهبان فارس توجه دولت را می طلبد

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۲
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان گفت: مبارزه با ویروس موزاییک انجیرستانهای این شهرستان توجه ویژه دولت را می طلبد.
مبارزه با ویروس موزاییک انجیرستانهای استهبان فارس توجه دولت را می طلبد
به گزارش حافظ نیوز، محمد بوستانی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ویروس موزاییک انجیر از دیگر نقاط به باغات انجیر استهبان سرایت کرده و باید درختان آلوده امحا شود تا از پیشروی این آلودگی جلوگیری شود.
وی اظهار کرد: امحا درختان نیاز به اعتبارات ویژه دارد تا با پرداخت غرامت همکاری باغداران را عملی کرد که سایر انجیرستانها در امان بمانند.

وی اضافه کرد: استان فارس از 49 هزار هکتار انجیرستان دیم برخوردار است که 23 هزار و 280 هکتار آن در استهبان وجود دارد.

بگفته وی ، هفتهزار و 800هکتار از انجیرستانها در نی ریز، پنجهزار و 300 هکتار در داراب، پنجهزار هکتار در جهرم، چهار هزار و 400 هکتار در کازرون، یکهزار هکتار در فیروزآباد، 900 هکتار در کوار و مابقی در سایر شهرستان ها قرار دارند.
بوستانی بیان کرد: انجیرستانهای دیم ثروتی خدادادی است که مردم منطقه برای حفظ آن در طول سالیان تلاشهای بسیار کرده اند و باید با همت دولت و یاری کارشناسان به بقای خود ادامه دهند.

وی اظهار کرد: ثبت انجیرستانهای دیم استهبان به عنوان میراث ملی درسازمان خواربارجهانی توجه بیشتری را به آن معطوف داشته و باید از این ظرفیت بهره گیری شود.

مدیر جهاد کشاورزی استهبان گفت: خشکسالی های متوالی و کمبود رطوبت خسارتهای زیادی به انجیرستانها وارد کرده ، حفظ و نگهداری این میراث ارزشمند نیاز به اعتبار دارد.

استهبان به عنوان یکی از مناطق عمده کشاورزی و باغداری استان فارس در 160کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.
کد مطلب : ۱۰۷۱۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما