۰
plusresetminus

افتتاح بخش دیالیز صفاقی در شهرستان های سروستان و ممسنی

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۲
بخش دیالیز صفاقی در بیمارستان های حضرت ولیعصر(عج) نورآباد ممسنی و شهدای سروستان افتتاح شد.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ این دو بخش با هدف افزایش سطح دسترسی بیماران کلیوی به مراکز درمانی، بخش های دیالیز صفاقی بیمارستان در شهرستان های سروستان و نورآباد ممسنی فارس راه اندازی و افتتاح شد.

دکتر داوود حدادی، رییس اداره بیماری های خاص دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مرکز دیالیز صفاقی نورآباد ممسنی به عنوان پنجمین و مرکز دیالیز صفاقی سروستان به عنوان ششمین مراکز در استان فارس، آغاز به کار کردند.

وی با اشاره به مزایای استفاده از روش صفاقی، نسبت به روش همودیالیز برای بیماران کلیوی، افزود: ازمزایای روش دیالیز صفاقی نسبت به همودیالیز می توان به کیفیت بهتر زندگی و تطبیق برنامه درمانی با سایر فعالیت های بیمار، کنترل بهتر فشارخون و کاهش خطر ابتلا به هپاتیت B و C اشاره نمود.

حدادی بیان کرد: در این روش بیماران می توانند در منزل اقدام به تعویض محلول کنند و به همین دلیل از شرایط روحی و روانی بهتری نیز برخوردار خواهند بود.

در دیالیز صفاقی(PD) از صفاق پرده ای طبیعی که حفره شکم را می پوشانداستفاده می شود این پرده سوراخ های کوچکی دارد و به عنوان صافی عمل می کند و مواد زائد و مایعات می توانند از بدن دفع شوند.
کد مطلب : ۱۰۷۲۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما