تخریب باغشهرهای غیر مجازداریون شیراز با مانع مواجه شد

19 شهريور 1394 ساعت 7:59

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: تخریب باغشهرهای غیر مجاز در منطقه داریون شهرستان شیراز به دلیل تهدید عوامل ذینفع در زمین خواری متوقف شد.


به گزارش حافظ نیوز، عبدالعلی کریمی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به احکام قضایی ، باهماهنگی نیروی انتظامی ، با حضور نماینده دادگاه و مسوولان شهرستان تخریب چهار باغ شهر در این منطقه در دستور کار بود اما به دلیل تهدید راننده لودر از سوی عوامل ذینفع تخریب باغشهرها متوقف شد.

وی اضافه کرد: مقامات قضایی استان فارس برای تخریب 18 باغ شهر در منطقه خالدآباد و دریمه شهرستان شیراز مجوزهای لازم را صادر کرده اند.

وی ادامه داد: ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی زراعی غیر قانونی است که متاسفانه در اطراف شهرستان شیراز این موارد بسیار دیده می شود و امور اراضی موظف به جلوگیری و قلع و قمع آنها ست.

وی گفت: تخریب باغشهرهای منطقه خالدآباد و دریمه با هماهنگی نیروی انتظامی از صبح امروز در این منطقه آغاز شده و برای ادامه کار پیگیری های لازم در حال انجام است.

مدیرامور اراضی فارس پیشتر گفته بود که سه شنبه هفدهم شهریور 94 قراراست 30 باغشهر را در محدوده شهرستان شیراز با حکم قضایی تخریب کنیم.

کریمی دلیل این کار را نداشتن مجوز این باغشهرها عنوان کرده بود.

او گفته بود درختان را حفظ می کنیم ولی دیواره ها و ساختمان های باغشهرها را خراب خواهیم کرد.
باغشهر در استان فارس به بناهایی گفته می شود که افزون بر داشتن حالت باغ، دارای ساختمان و دیواره هایی است که یادآور ویلا و استراحتگاه است.

این باغشهرها عمدتا در حومه های شیراز ساخته شده اند و قدمت برخی از آن ها به 20 سال می رسد.

بخش داریون شیراز حدود 30 کیلومتری شمال شرقی این شهر واقع شده است.


کد مطلب: 10730

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/10730/تخریب-باغشهرهای-غیر-مجازداریون-شیراز-مانع-مواجه

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir