بیش از ۳۰۰ راس دام عشایر استان فارس از ابتدای امسال تلف شد

19 شهريور 1394 ساعت 7:59

مدیرکل امور عشایر استان فارس از تلف شدن بیش از ۳۰۰ راس دام عشایر استان در ۵ ماه امسال خبر داد.


به گزارش حافظ نیوز، صادق نکوئیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به اینکه عشایر به دلیل نوع خاص زندگی‌شان دائم در معرض خطر قرار دارند، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 300 راس دام عشایر استان فارس به دلایل گوناگون تلف شدند.

وی گفت: در دو روز گذشته 91 راس دام عشایر منطقه ممسنی به دلیل بارش باران و تگرگ تلف شدند که هشدارهای لازم و نحوه مراقبت از دام در برابر رخدادهای طبیعی نیز به عشایر آموزش داده شد.

نکوئیان افزود: پیش از این  نیز 70 راس دام عشایر در محدوده صفاشهر به دلیل تردد در مسیر راه‌آهن و برخورد با قطار تلف شدند.

مدیرکل امور عشایر استان فارس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برخی از مسیرهای عبور عشایر مسدود شده و عشایر هنگام کوچ به ناچار از جاده‌های خطرناک و پرتردد عبور می‌کنند بنابراین رانندگان باید در هنگام تردد عشایر به ویژه در صبحگاه که زمان تردد دام عشایر است احتیاط کنند.

وی تصریح کرد: در روزهای پایانی مردادماه نیز 138 راس دام یکی از عشایر استان فارس در اثر مصرف کود مایع شیمیایی محلول در آب تلف شدند.

نکوئیان بیان کرد: در این ایام که دام‌های عشایر از پس چرای مزارع استفاده می‌کنند به دلیل نزدیکی به مزارع صیفی جات احتمال استفاده از سموم شیمیایی و تلف شدن آن ها زیاد است بنابراین لازم است کشاورزان و دامداران در این زمینه با احتیاط رفتار کنند.

وی گفت: در فروردین ماه نیز 22 راس از دام عشایر طعمه گرگ و تلف شد.


کد مطلب: 10731

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/10731/بیش-۳۰۰-راس-دام-عشایر-استان-فارس-ابتدای-امسال-تلف

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir