۰
plusresetminus
رئیس اداره صنعت و معدن لارستان در گفت‌وگو با تسنیم:

سالانه ۲.۶ میلیون تن مواد معدنی از لارستان استخراج می‌شود‌

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۹
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان گفت: در ‌لارستان با وجود معادنی چون سنگ نمک، سنگ آهن، شن و ماسه، سنگ آهک‌، سنگ گچ، سنگ لاشه، خاک سرخ و گوگرد سالانه ۲.۶ میلیون تن مواد معدنی استخراج می‌شود.
سالانه ۲.۶ میلیون تن مواد معدنی از لارستان استخراج می‌شود‌
به گزارش حافظ نیوز، علی‌محمد ابراهیمی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، اظهار داشت: در شهرستان لارستان با وجود معادنی چون سنگ نمک، سنگ آهن، شن و ماسه، سنگ آهک، سنگ گچ، سنگ لاشه، خاک سرخ و گوگرد سالانه 2.6 میلیون تن مواد معدنی استخراج می‌شود.

وی با اشاره به اشتغال‌زایی 356 نفر در این معادن گفت: تاکنون 34 پروانه بهره‌برداری با ذخیره قطعی 195 میلیون تن و سرمایه‌گذاری 147 میلیارد ریال صادر شده است.

ابراهیمی‌زاده افزود: در این شهرستان 21 پروانه اکتشاف با ذخیره قطعی 25 میلیون تن و سرمایه‌گذاری 4.75 میلیارد ریال صادر شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان خاطرنشان کرد: 14‌مجوز برداشت شن و ماسه نیز داده شده که به دلیل پاره‌ای از مشکلات این برداشت هنوز انجام نگرفته است.

ابراهیمی‌زاده با اشاره به اینکه برای بهره‌برداری از این معادن به سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی نیاز است، تصریح کرد: شهرستان لارستان این آمادگی را دارد که با فراهم کردن بسترهای مناسب در این زمینه سرمایه‌گذاری شود.

وی در مورد تسهیلات در نظر گرفته‌شده برای علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در بخش‌های معدنی، بیان کرد: با توجه به ارزش‌افزوده بالای صنایع معدنی، این طرح‌ها مورد حمایت وزارتخانه بوده و برای ورود ماشین‌آلات معدنی تسهیلات در نظر گرفته می‌شود.
کد مطلب : ۱۰۷۳۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما