۰
plusresetminus

ضرورت اتصال خط آهن اقلید ـ یاسوج به خط ریلی فارس ـ خوزستان

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۹
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورت اجرایی شدن خط آهن اقلید به یاسوج، اتصال آن به خط آهن سراسری فارس به خوزستان ضروری است.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، حسن فدایی در نشست مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان شهرستان اقلید برای هم‌اندیشی تسریع در ساخت خط‌آهن اقلید به یاسوج که با حضور برخی از مقامات کشوری فعال در حوزه راه‌آهن صورت گرفت، اظهار کرد: پروژه خط آهن یاسوج به اقلید یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی در تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی با بیان اینکه باید یاسوج به عنوان مرکز استان به خط ریلی متصل شود، اظهار کرد: راه‌آهن محور توسعه در استان است و ما باید برای سال‌های آینده خود و آیندگان تصمیم بگیریم تا بتوانیم توسعه استان را برای دراز مدت هدف‌گذاری کنیم.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه برای پروژه خط آهن یاسوج به اقلید به بیش از هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، تصریح کرد: این مهم رسالت همه مسئولان کنونی و آینده استان را سنگین می‌کند تا بتوانند خدمتی به کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه همه‌جانبه کرده باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص به برخی از مشخصات و مختصات این خط آهن اشاره کرد و گفت: در افق 1415 جابجایی سالانه 400 هزار مسافر و 4 میلیون تن کالا برای این خط‌آهن در نظر گرفته شده است که نشان‌دهنده بزرگی پروژه برای مبادلات با سایر نقاط کشور در بحث حمل و نقل کالا و مسافر است.

وی با بیان اینکه نباید در این پروژه تنها به اتصال دو نقطه دل خوش کرد، افزود: هدف اصلی باید این باشد که به صورت یک خط ریلی آنتنی این خط‌آهن به راه‌آهن در دست احداث فارس ـ خوزستان متصل شود.

فدایی بیان کرد: این گونه است که کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر خط‌آهن اتصالی به اقلید از سوی دیگر به خط‌آهن سراسری دیگری متصل شده و از این حیث یکی از بزرگترین اقدامات در خصوص خروج استان از بن‌بست ایجاد می‌شود.
کد مطلب : ۱۰۷۳۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما