رنجنامه ای خطاب به مسئولان استان فارس؛

روزهای سخت امتحان و آزمون مسئولان ارشد استان فارس/ کابوس تعطیلی بزرگترین کانون فرهنگی جنوب کشور به واقعیت نزدیک تر شد

22 شهريور 1394 ساعت 11:36

تاسف برانگیز است که در نظر برخی مسئولان، ارزش کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز از یک آموزشگاه موسیقی و یا سالن سینما کمتر است!


حافظ نیوز/ امین رشیدی - سرویس فرهنگی شب گذشته بر خلاف دیگر شنبه شب های سال های اخیر، جلسات هفتگی کانون فرهنگی رهپویان وصال در شیراز برگزار نشد تا کابوس تعطیلی یکی از بزرگترین کانون های فرهنگی کشور یک گام دیگر به واقعیت نزدیکتر شود.
خطری که این روزها استمرار حیات کانون رهپویان وصال شیراز را تهدید می کند به زبانی ساده قابل بیان است: بر سر استفاده از مکان فعلی بین وُرّاث واقف محترم حسینیه سید الشهدا و مسئولان این کانون فرهنگی اختلافاتی پیش آمده است که در این مجال قصد پرداختن به آن را نداریم، و از سوی دیگر گویا در سومین حرم اهل بیت(ع) هیچ مکان دیگری وجود ندارد که بتوان این کانون فرهنگی را برای ادامه فعالیت و حیاتش به آنجا منتقل کرد!
پس از مصوبه اخیر شورای شهر شیراز مبنی بر واگذاری قطعه زمینی بلا استفاده در حوالی باغ جنت شیراز، طبق اخبار واصله فرمانداری شیراز با ابلاغ و اجرای آن مخالفت کرده و گویا این مصوبه به کمسیون ماده ده استانداری فارس ارجاع داده شده است که این امر، به معنای طی یک پروسه طولانی مدت و شاید چند ساله برای تعیین تکلیف در این باره خواهد بود.
بدبینی است اگر عنوان شود عده ای در شیراز کمر به تعطیلی این کانون فرهنگی عظیم بسته اند، اما می توان تصور کرد اگر بزرگترین آموزشگاه موسیقی کشور در شیراز قرار داشت و در شرف تعطیلی بود، بهزاد مریدی مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تمام هم و غمش را برای جلوگیری از وقوع این فاجعه فرهنگی به کار می بست! و یا اگر بزرگترین و پررونق ترین سینمای کشور در شیراز وجود داشت و در آستانه تعطیلی قرار می گرفت، باز هم تصور می شود مسئولان محترم فرهنگی و غیر فرهنگی استان با عزمی بسیار جدی، تا حل شدن این معضل خواب و خوراک را بر خود حرام می کردند.
بنابراین، تاسف برانگیز است که در این روزها شاهد باشیم بزرگترین کانون فرهنگی و محل جذب جوانان در جنوب کشور، در آستانه تعطیلی قرار گرفته است و در نظر برخی مسئولان، ارزش و اهمیت آن شاید از یک آموزشگاه موسیقی یا سالن سینما نیز کمتر است!
تاسف برانگیز است که در شهری که آماج حملات و شبیخون فرهنگی دشمنان قرار دارد و بسیاری از محلات آن، به ویژه محلات جنوبی و فقیر نشینش آماج فعالیت های مخرب فرقه های انحرافی است، بزرگترین کانون فرهنگی جهت نشر معارف اسلامی این چنین در آستانه تعطیلی قرار می گیرد و آب از آب تکان نمی خورد!
مسئولان محترم استان فارس آیا با خود اندیشیده اند که اگر کانون های فرهنگی سطح شهر شیراز یکی پس از دیگری، با معضلاتی از این دست مواجه شوند و مورد بی مهری و بی توجهی قرار گیرند و تعطیل شوند چه بر سر سرمایه معنوی جوانان این شهر خواهد آمد؟
بنابراین، انتظار می رود مسئولان ارشد استان فارس باور داشته باشند که شهر شیراز با تعطیلی این کانون فرهنگی در آستانه تحقق یک فاجعه بزرگ فرهنگی قرار خواهد گرفت؛ فاجعه ای که به زودی آثار شوم خود را نمایان خواهد ساخت و شیراز را با سرعتی بیشتر به سمت لیبرالیسم فرهنگی پیش خواهد برد.
بنابراین، این روزها، روزهای سخت امتحان و آزمون مسئولان است، مسئولانی که می توانند یا با احساس مسئولیت و اتخاذ تدبیر مناسب، باعث تداوم حیات و فعالیت بزرگترین مرکز جذب جوانان و نشر معارف اسلامی در سومین حرم اهل بیت(ع) باشند و یا می توانند با ادامه رویه کنونی خود، شاهد تعطیلی این مرکز و بازتر شدن راه جولان فرقه های انحرافی و تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام در این شهر باشند؛ و البته اقدامات مسئولان محترم هرچه که باشد از چشمان تیزبین افکار عمومی و مردمان این دیار پنهان نخواهد ماند.


کد مطلب: 10809

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/10809/روزهای-سخت-امتحان-آزمون-مسئولان-ارشد-استان-فارس-کابوس-تعطیلی-بزرگترین-کانون-فرهنگی-جنوب-کشور-واقعیت-نزدیک-تر

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir