۰
plusresetminus
گزارش «حافظ نیوز» از یک‌صد و پانزدهمین جلسه شورای شهر شیراز؛

ابراز تأسف شوراییان شیراز از تعطیلی بزرگترین تشکل مذهبی کشور/ عناوین توهین‌آمیز در رسانه ملی شایسته مردم شیراز نیست/ باید حرم شاهچراغ(ع) را در شمار انتخاب‌های نخست زائران شیعه جهان قرار دهیم

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۹
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز گفت: تعطیلی کانون رهپویان وصال در سومین حرم اهل‌بیت مایه تأسف است و باوجودآنکه شورای شهر شیراز مصوب کرد زمینی در پشت باغ جنت در اختیار کانون رهپویان وصال قرار گیرد اما جوابیه فرمانداری این شهرستان در مورد این مصوبه به‌گونه‌ای است که عملاً قابلیت اجرایی ندارد.
شورای شهر شیراز
شورای شهر شیراز
به گزارش "حافظ نیوز"، رضا محمدیان در یک‌صد و پانزدهمین جلسه شورای شهر شیراز با ابراز تأسف از عملی نشدن مصوبه واگذاری باغ جنت به کانون رهپویان وصال شیراز گفت: واقعیت این است که بزرگ‌ترین تشکل مذهبی شیراز و کشور به دلایل مختلف به تعطیلی کشیده شده و مسئولان همچنان مسئله را جدی نمی‌گیرند.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز بیان کرد: با توجه به غیرقابل اجرا بودن اصلاحات فرمانداری برای ارائه زمین به کانون رهپویان وصال، مصوبه شورا در مورد این تشکل بزرگ فرهنگی قابل‌اجرا نیست.

وی تصریح کرد: تعطیلی کانون رهپویان وصال در سومین حرم اهل‌بیت مایه تأسف است و باوجودآنکه شورای شهر شیراز مصوب کرد زمینی در پشت باغ جنت در اختیار کانون رهپویان وصال قرار گیرد اما جوابیه فرمانداری این شهرستان
تعطیلی کانون رهپویان وصال در سومین حرم اهل‌بیت مایه تأسف است
در مورد این مصوبه به‌گونه‌ای است که عملاً قابلیت اجرایی ندارد.

محمدیان همچنین با ابراز تأسف از توهین به شیرازی‌ها در رسانه ملی بیان داشت:  جای تأسف دارد برای صداوسیما که باید اصول اخلاقی را رعایت کند و نسبت به توهین به قومیت‌ها و شهرها این کار را حتی در قالب طنز نکند و کسی اعتراض نکرد، شیراز نقش بسیار مؤثری در پیروزی انقلاب و جنگ ایفا کرد این توهین‌ها نمی‌چسبد، شیرازی‌ها فعال و پرتلاش هستند.

رئیس شورای شهر شیراز با اشاره به روز سینما بیان کرد: در این روز به‌واسطه انقلاب سینمای معناداری در کشور شکل گرفت و فیلم مجید مجیدی در باب زندگی نبی اکرم(ص) یک رکورد بی‌سابقه به دست آورد و سینما بعد از انقلاب توانست حیات طیبه‌اش را به دست آورد.

غلام‌مهدی حقدل نیز با اشاره به توهین صورت گرفته در برنامه خندوانه گفت: این عناوین و توهین‌ها به مردم شریف شیراز نمی‌چسبد.

وی بیان کرد: مصوبه برگزاری
شیراز این پتانسیل را دارد که به‌عنوان برند بین‌المللی عمل کند
همایش گردشگری بین‌المللی دینی و مذهبی با اولویت کشور عراق کار مشترک کمیسیون فرهنگی اجتماعی گردشگری و زیارت است که نیاز است معاونت زیارت و گردشگری راه‌اندازی و فارس و اصفهان جزو آن قرار گیرند.

رئیس شورای شهر شیراز گفت: شیراز این پتانسیل را دارد که به‌عنوان برند بین‌المللی عمل کند و به این مصوبه یک تبصره اضافه شود که این دو کمیسیون برنامه را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه طرح اولیه را مهندس حق نگر پیشنهاد کرد و اصلاحیه آن آماده و به شورا آمد که به کارگروه ارجاع داده شد و هم‌زمان سازمان میراث فرهنگی اعلام کرد برنامه مشابه در خردادماه 94 انجام می‌دهد که این اتفاق حادث نشد، افزود: اصل موضوع معرفی حرم‌های مطهر و گردشگری شهر شیراز است که باید یک قرارداد منعقد و یک هماهنگی بین بخشی انجام شود که گردشگران قم و مشهد به شیراز هم بیایند.

سید احسان اصنافی نیز با اشاره به بحران ترافیک در شیراز گفت: بخشی از این وضعیت
مسئولین مسائل حاشیه‌ای را کنار گذاشته و برای خدمت به مردم تعامل سازنده‌ای را در پیش بگیرند
بحرانی و نابسامانی ترافیکی را می‌توان ناشی از عدم تعامل مناسب دستگاه‌های متولی در دو سال گذشته دانست که اکنون دود آن در چشم مردم شهر می‌رود و دستگاه‌های متولی زیرساخت یا نهادهای مجری کار در این زمینه مسئول هستند.

به گفته نایب‌رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر شیراز، سرعت ‌پایین پیشرفت پروژه‌های کنترل هوشمند تخلفات، اصلاح طرح‌های مهندسی معابر موجود، برنامه‌های حمل‌ونقل عمومی و عدم تناسب نیروهای میدانی با نیازها را می‌توان از مشکلات ترافیک شیراز دانست که جا دارد مسئولین مسائل حاشیه‌ای را کنار گذاشته و برای خدمت به مردم تعامل سازنده‌ای را در پیش بگیرند.

وی بیان کرد: در وضعیت اقتصادی فعلی که دولت قادر به تأمین ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیست و شهرداری با بودجه‌های حاصل از عوارض اقدام به خرید اتوبوس می‌کند انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی دقیق از ظرفیت‌های حوزه حمل‌ونقل استفاده‌شده و شاهد مسائلی همچون توقف 50 دستگاه اتوبوس
با اقدامات مناسب می‌توانیم حرم شاهچراغ (ع) را در جایگاهی شناخته‌شده مانند حرم علی ابن موسی‌الرضا (ع) در قرار دهیم
جدید در پارکینگ به مدت بیش از 15 ماه و ظاهراً به دلیل نداشتن آیین‌نامه رسیدگی شود.

اصنافی نیز با اشاره به تعطیلی کانون رهپویان وصال گفت: مسئله مهمی که امروز درد دلسوزان فرهنگی شهر شده موضوع کانون رهپویان وصال است که به‌عنوان بزرگترین مجموعه فرهنگی کشور با کارنامه درخشان برنامه‌های فرهنگی مذهبی و تأثیرات فراوان در تربیت نسل جوان و متخصص دچار مسائل جانبی شده و برخی اختلاف‌نظرها و سلایق جای خود را به اصول داده و این کانون را به سمت تعطیلی سوق داده است و ازاین‌رو در این مقطع حساس ایفای نقش مسئولان شهر و اعضای شورا در حل مشکلات، حداقل انتظار دلسوزان و مردم دین‌مدار شهر است.

علی راستگو نیز با اشاره به ظرفیت‌های متنوع سومین حرم اهل‌بیت (ع) گفت: با اقدامات مناسب می‌توانیم حرم شاهچراغ (ع) را در جایگاهی شناخته‌شده مانند حرم علی ابن موسی‌الرضا (ع) در قرار دهیم تا مردم آن را به‌عنوان زیارتگاه در شمار انتخاب‌های خود قرار دهند.

به گفته رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز، با برگزاری همایش گردشگری
وضعیت بحرانی ترافیک شیراز ناشی از عدم تعامل دستگاه‌های متولی در دو سال گذشته است
بین‌‌المللی مذهبی و دینی می‌توان شاهچراغ را در شمار انتخاب‌های نخست زائران شیعه جهان قرارداد.

وی افزود: در حال حاضر بحث زیارت بین دو کشور ایران و عراق بسیار متداول است و از این‌رو عراق در وهله نخست موردتوجه این همایش خواهد بود و در گام‌های بعد کشورهای دیگری مانند بحرین، امارات، کویت، لبنان، سوریه و دیگر کشورهای اسلامی مدنظر قرار می‌گیرند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا نیز در ارتباط با برگزاری این همایش بین‌المللی در شیراز گفت: در این همایش هیچ‌گونه بحث شیعه و سنی نیست و این همایش ارتباطی با تشیع لندنی و اسلام آمریکایی ندارد.

محمدرضا هاجری تصریح کرد: تشیع تنها به لبنان، عراق، سوریه، بحرین، افغانستان، ایران، پاکستان و عربستان محدود نمی‌شود و دو تا سه برابر ایران در هند و چین شیعه وجود دارد و از سویی با توجه به اینکه محوریت این همایش زیارت است و زیارت از آداب شیعه محسوب می‌شود، شیعیان جهان در برگزاری مورد تأکید هستند.
کد مطلب : ۱۰۸۲۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما