۰
plusresetminus
مدیرکل کمیته امداد فارس:

سال گذشته در شیراز 22 میلیارد ریال کمک مردمی داشته‌ایم/ امسال 1292 پایگاه در شیراز دایر می‌شود

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۰
الهیاری گفت: جمعاً 70 هزار دانش‌آموز به کمک مردم وهمراهی هم‌نوعانشان نیاز دارند.
جشن نیکوکاری
جشن نیکوکاری
به گزارش "حافظ نیوز"، علی الهیاری در نشست خبری به مناسبت نزدیک شدن به ایام رویداد ملی جشن نیکوکاری گفت: در آستانه بازگشایی مدارس و سال تحصیلی جدید جشن عاطفه‌ها این کار خداپسندانه هرساله با یاری مردم خیر برگزار می‌شود.

وی افزود: در سال 1375 برای اولین بار بعد از استقبال باشکوه مردم در جشن نیکوکاری به ابتکار کمیته امداد در آستانه سال تحصیلی جدید به تدوین رسم وآیین جشن نیکوکاری درهفته آخر شهریور شد که دانش‌آموزان نیازمند به دلیل مشکلات مالی از مزیت تحصیل باز نمانند.

وی با بیان این نکته که جشن عاطفه‌ها 20 ساله شد، بیان کرد: امسال در دو مرحله و نوبت برگزار می‌شود که مرحله اول در سطح شهر و مساجد در تاریخ 26 و 27 شهریور ماه و مرحله دوم در هشتم مهرماه در سطح مدارس استان برگزار می‌شود.

الهیاری با اشاره به اینکه مدارس فرصت بسیار خوبی برای استقبال است که یک هفته بعد از ساماندهی مدارس اینکار انجام می شود، اظهار کرد: هماهنگی لازم با آموزش پرورش، صدا وسیما، بسیج مستضعفین و امور مساجد بعمل آمده تا بتوانیم در شأن استان این مراسم را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه 35 هزار دانش آموز نیازمند تحت پوشش کمیته استان هستند وعلاوه براین تعداد 35 هزار نفر دیگر هم نیازمند اما تحت پوشش کمیته نیستند، افزود: جمعاً 70 هزار دانش‌آموز به کمک مردم وهمراهی هم‌نوعانشان نیاز دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان فارس ویژگی این جشن را فراهم بودن امکان سهم‌گذاری و حضور همه مردم دانست که افراد در هر سطح طبقه از متمکن تا دانش‌آموز به یاری هم بشتابند، بیان کرد: روح هم دوستی در جامعه تقویت و موجبات نشاط و هم بستگی در جامعه ایجاد می‌شود.

وی افزود: امسال در سطح استان 1292 پایگاه درسطح شهر دایر می‌شود که از این تعداد 282 پایگاه ثابت، 250 سیار، 567 در مساجد، 66 مراکز نیکوکاری و 127 بسیج مستضعفین است که در مرحله دوم 4720 پایگاه در مدارس ایجاد و در مجموع شش هزار و 12 پایگاه در امر جمع‌آوری کمک‌های مردمی فعال خواهند بود.

مدیرکل کمیته امداد استان فارس اظهار کرد: در سال گذشته 48 میلیارد در سطح استان کمک شده است که 70 درصد در مدارس به خود دانش آموزان ومابقی کمک‌های مردمی بوده است که امسال شاهد حضور بیشتر و پرشورتر مردم هستیم.

الهیاری با بیان اینکه هزینه تحصیل برای خانواده‌ها بسیار سنگین است، گفت: هزینه‌های تهیه لوازم تحصیل و پوشاک جزو هزینه‌های ضروری و اولیه است که پیش‌بینی می‌شود هر دانش‌آموز به 500 هزار تومان نیاز دارد و برآورد شده که امسال به 35 میلیارد تومان نیاز داریم.

وی گفت: امسال با مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی توافق‌نامه‌ای داشته‌ایم که در کنار غرفه‌های ارائه محصولات با 20 درصد تخفیف را داشته باشند و خود مجمع 20 درصد از فروش را به غرفه‌ها هدیه خواهد کرد.

وی بیان کرد: سال گذشته در شیراز 22 میلیارد ریال کمک مردمی داشته‌ایم، امسال در شیراز 1412 پایگاه خواهیم داشت که 1200 در سطح مدارس و 212 در پایگاه کمیته امداد و مساجد و بسیج مستضعفین است، اعم وسایل مورد نیاز لوازم تحصیل و کفش است.

الهیاری گفت: سامانه تلفنی 36002 و پرداخت از طریق اینترنی همین سامانه، از طریق دستگاه‌های خودپرداز گزینه کمک به کمیته امداد، با شماره گیری #33*733* و یا از طریق سامانه پیامکی 30003333 آماده پرداخت‌های شما است.
کد مطلب : ۱۰۸۳۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما