۰
plusresetminus

برگزاری جشنواره ملی مجسمه‌های کوچک در اکوپارک صدرا

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۸
بخش کارگاهی چهارمین جشنواره ملی مجسمه‌های کوچک در محل اکوپارک شهر جدید صدرا، آغاز به‌کار کرد.
مجسمه کوچک
مجسمه کوچک
به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، در حاشیه آغاز به‌کار این جشنواره به خبرنگاران گفت: در حوزه مجسمه‌سازی و هنرهای معاصر باید زمینه‌های جنبش گروهی هنر تحقق یابد، بدین منظور با مشارکت شهرداری‌ها می‌توان کمک شایانی به شکل‌گیری این هنرها کرد.

بهزاد مریدی، مجسمه‌سازی را هنری همراه با چالش‌های گاه و بیگاه، معرفی و تاکید کرد: اعتقاد دارم در عین‌حال که این هنر چالش‌ برانگیز بوده اما زمینه‌ساز ماندگاری اساطیر و نمادهای فرهنگی شده است.

وی با یادآوری اینکه 20 اثر کارگاهی همزمان با این دوره از جشنواره در اکوپارک صدرا نصب خواهد شد، گفت: فضای گسترده اکوپارک صدرا فرصتی دائمی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کنار شیراز است.

مریدی با بیان اینکه از مهر سال گذشته و با تاسیس خانه فرهنگ شهر صدرا فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این نهاد متمرکز شده است، افزود: در کنار این خانه فرهنگ، بخشی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری با همکاری شهرداری صدرا در اکوپارک اجرایی خواهد شد.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز دلیل انتخاب اکوپارک صدرا برای برگزاری این جشنواره را تعامل سازنده شهرداری این شهر و فضای مناسب این پارک برای جانمایی آثار عنوان کرد.

مهدی امیدبخش گفت: یکی از گزینه‌های اساسی برای جانمایی مجسمه و تندیس، ارتباط بین فرم و فضا است. با توجه به موضوع این دوره از جشنواره شامل 4 عنصر آب، باد، خاک و آتش، از فرم ارگانیک این عناصر در فضای و معماری اکوپارک بهره گرفته شد تا آثار بر اساس این عناصر، طراحی و ساخته شوند. پیش‌بینی می‌شد در بخش کارگاهی جشنواره مجسمه‌های کوچک 20 هنرمند بتوانند حضور یابند. با استقبالی که از سوی هنرمندان نزدیک به 10 استان از این جشنواره شد، فضای کار برای خلق اثر برای 32 هنرمند شرکت کننده فراهم شده است.

امیدبخش از گشایش بخش نمایشگاهی این جشنواره در نگارخانه وصال شیراز خبر داد و افزود: در بخش نمایشگاهی این جشنواره آثاری که پیشتر ساخته و پرداخته شده به نمایش گذاشته می‌شوند. برگزیدگان بخش مسابقه به همراه 3 اثر از بخش نمایشگاهی و 3 اثر از بخش کارگاهی، به‌عنوان آثار برگزیده، مشخص و معرفی خواهند شد.
کد مطلب : ۱۰۸۵۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما