۰
plusresetminus
فرماندار شهرستان مهر:

انتقال آب از دریا به شهرستان مهر/ دریا فرصتی خوبی برای ماست

تاریخ انتشارجمعه ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۹
فرماندار مُهر در جلسه شورای اداری شهرستان مُهر افزود: طرح انتقال آب از دریا به شهرستان مُهر پیشرفت خوبی داشته است و چندین شرکت برای انجام این پروژه اعلام حضور کرده‌اند.
فرماندار شهرستان مهر
فرماندار شهرستان مهر
به گزارش حافظ نیوز به نقل از ایلنا از مُهر ، سید محمد موسوی فرماندار شهرستان مُهر بیان داشت: منابع عظیم گازی که در شهرستان وجود دارد موقعیت بسیار خوبی را برای توسعه شهرستان ایجاد کرده است ، بزرگترین پالایشگاه گاز شیرین کشور که گاز  5 استان را تأمین می کند در این شهرستان واقع شده است.

وی ادامه داد: با این منابع عظیم گازی و فرآورده‌های آن می‌توان صنایع پایین دستی ، پتروشیمی و کارخانه‌های مختلفی در شهرستان ایجاد کرد و به واسطه آن‌ها تولید اشتغال کرد تا مشکل اشتغال شهرستان مُهر و در ادامه مشکل اشتغال بخشی از استان فارس حل شود.

فرماندار شهرستان مُهر همجواری با پارس جنوبی را یکی از نقاط قوت این شهرستان  عنوان کرد و افزود: همجواری و هم مرزی با منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس در عسلویه  و همچنین نزدیکی به دریا ؛ دسترسی به بازار بزرگی را برای صنایع و بنگاه‌های اقتصادی شهرستان فراهم آورده است که در استان فارس بی نظیر است.

موسوی، گفت: این نزدیکی به عسلویه باعث شده آلایندگی‌های پارس جنوبی به شهرستان مُهر سرایت پیدا کند و به همین دلیل بهره‌مندی مردم مُهر و لامرد از عوارض آلایندگی پارس جنوبی را با جدیت پیگیری می کنیم تا بواسطه این عوارض گوشه‌ایی از مشکلات ایجاد شده توسط آلایندگی‌ها جبران شود، تاکنون نیز قدم‌های خوبی در این خصوص برداشته‌ایم.

نماینده عالی دولت در شهرستان مُهر با اشاره به قابلیت های بی‌نظیر دریا اظهار داشت: دریا فرصت بسیار خوبی است و شهرستان مُهر از طریق اتوبان مُهر-عسلویه کمترین فاصله را با دریا دارد  که از این فرصت می توان در جهت صادرات و واردات محصولات تولیدی در منطقه بیشترین بهره را برد.

وی با اشاره به طرح انتقال آب از دریا عنوان کرد: کم آبی معضل امروز کشور ماست و اکثر شهرستان‌های استان با این مشکل مواجه هستند، نزدیکی به دریا فرصتی فراهم کرده است تا با انتقال آب از دریا بخش عمده‌ای از نیاز بخش‌های صنعتی، کشاورزی و شرب شهرستان را حل کنیم.

موسوی ،اضافه کرد: طرح انتقال آب از دریا به شهرستان مُهر پیشرفت خوبی داشته است و چندین شرکت برای انجام این پروژه اعلام حضور کرده‌اند.

فرماندار شهرستان مُهر ،گفت: راه ارتباطی بخشی از استان هرمزگان و بوشهر به فارس از این منطقه می گذرد ولی هنوز راه دارالمیزان به محور جم – فیروزآباد تکمیل نیست و مردم تلفات بسیاری در این جاده متحمل شده‌اند. امیدواریم هرچه سریعتر باند اول این مسیر به بهره‎‌برداری برسد و عملیات احداث باند دوم آن که تسهیل کننده عبور و مرور سه استان است، آغاز گردد.

وی ایجاد منطقه ویژه  گردشگری و شهر مدرن لاور مُهر را فصل جدیدی در توسعه منطقه دانست و گفت: این منطقه می تواند موقعیت اشتغال بی نظیری را برای استان فارس و حتی جنوب کشور  فراهم کند.

سیدمحمد موسوی خاطرنشان کرد: هنوز در ابتدای راه توسعه شهرستان هستیم و در بخش های آب، برق، زیرساخت های راه ، بهسازی روستاها و ... مشکلاتی داریم که باید به سرانجامی برسند.

 
کد مطلب : ۱۰۸۷۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما