۰
plusresetminus
رئیس دانشگاه پیام نور فارس:

55 هزار دانشجوی کارشناسی پیام نور فارس بومی شهرهای خود هستند/ ارائه 14 رشته گرایش جدید در مقطع ارشد

تاریخ انتشارشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۶
عبدالرسول قرائتی گفت: از 104 رشته مقطع کارشناسی که در مراکز دانشگاه پیام نور در فارس ارائه می‌شود، برنامه‌ریزی‌ها برای آموزش مجازی دانشجویان در 30 رشته تحصیلی صورت گرفته است.
رئیس دانشگاه پیام نور فارس
رئیس دانشگاه پیام نور فارس
به گزارش "حافظ نیوز"، عبدالرسول قرائتی در نشست خبری گفت: حدنصاب تشکیل کلاس‌های درس در دانشگاه پیام نور برای رشته‌های علوم پایه 10 دانشجو و در رشته‌های علوم انسانی و دیگر رشته‌ها 15 دانشجو است که در هر یک از رشته‌ها که شمار دانشجویان به حد نصاب نرسد، کلاس‌های آن به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی گفت: شیوه آموزش مجازی دانشجویان نه تنها از کیفیت لازم برخوردار است بلکه مزیت‌هایی نسبت به آموزش حضوری دارد که از آن جمله می‌توان به دسترسی دانشجویان به جلسات و فایل‌های ارائه شده در کلاس‌های درس به صورت آنلاین و غیرحضوری است که این امکان برای دانشجویان در شیوه‌های حضوری فراهم نیست.

رئیس دانشگاه پیام نور فارس بیان کرد: از 104 رشته مقطع کارشناسی که در مراکز دانشگاه پیام نور در فارس ارائه می‌شود، برنامه ریزی‌ها برای آموزش مجازی دانشجویان در 30 رشته تحصیلی صورت گرفته است.

قرائتی افزود: تعداد دانشجویان کنونی دانشگاه پیام نور در استان فارس 55 هزار نفر است که دو هزار دانشجوی این دانشگاه در فارس در 51 رشته گرایش و 50 دانشجوی مقطع دکتری این دانشگاه نیز در سه رشته گرایش مشغول تحصیل هستند.

وی ادامه داد: ظرفیت پذیرش این دانشگاه در استان حدود 16 هزار دانشجو است که از این تعداد 12 هزار دانشجو به شیوه‌های پذیرش با آزمون و بدون آزمون مشخص شده‌اند و بخشی از ظرفیت خالی هم در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه‌ها در معرض انتخاب دانشجویان قرار دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس گفت: در سال تحصیلی جدید حدود 14 رشته گرایش جدید در مقطع کارشناسی ارشد در این استان ارائه می‌شود.

وی افزود: گستردگی واحدهای دانشگاه پیام نور در استان فارس از مسائل و مشکلات فرا روی این دانشگاه است چرا که تعداد دانشجویان در برخی واحدها در حد نصابی نیستند که نام آن‌ها را یک واحد دانشگاهی بگذاریم.
 
رئیس دانشگاه پیام‌نور استان فارس با اشاره به افزایش 12 تا 15 درصدی شهریه این دانشگاه گفت: در شرایط پرداخت شهریه نیز تغییراتی رخ داده به این صورت که دانشجویان می‌توانند در ابتدای ثبت‌نام ترم شهریه ثابت و باقیمانده شهریه خود را در طول ترم تحصیلی به صورت اقساطی پرداخت کنند.

وی با اشاره به تسهیلاتی که برای دانشجویان مهمان و انتقالی در نظر گرفته شده است بیان کرد: پیش از این در ترم اول و ترم آخر امکان گرفتن مهمانی و انتقالی برای دانشجویان وجود نداشت اما امسال در این دو ترم نیز دانشجویان می‌توانند مهمانی یا انتقالی برای دانشگاه‌های دیگر بگیرند.
کد مطلب : ۱۰۸۹۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما