راه اندازی کتابخانه‌های تخصصی کودک در اقلید و آباده

29 شهريور 1394 ساعت 16:49

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس گفت: کتابخانه‌های تخصصی کودک با زیربنای مناسب در شهرستان‌های اقلید و آباده راه‌اندازی می‌شود.


به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم از شیراز، به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس،  سید محمد امین جعفری حسینی در حاشیه بازدید چهار روزه از کتابخانه‌های شهری و روستایی شهرستان‌های آباده و اقلید، اظهار داشت: حرکت شتابان و رو به پیشرفت و توسعه پایدار  ویژگی اصلی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس است.

وی افزود: تمام آنچه که از طرح نو، موج جدید و روح تازه‌ای که بنا بود در روند اداره و مدیریت کتابخانه‌های شهری و روستایی استان دمیده شود، اتفاق افتاده و هر روز این نهاد فرهنگی با جلوه‌های تازه‌ای از خلاقیت و توانمندی به سمت توسعه و پیشرفت حرکت می‌کند.

جعفری افتتاح کتابخانه‌ها و مراکز مطالعاتی ویژه کودکان در شهرستان‌های اقلید و آباده و بهسازی و زیباسازی بخش‌های کودک و نوجوان کتابخانه‌های شهری و روستایی این دو شهرستان را سرآغاز حرکتی تازه و ماندگار در عرصه گسترش و نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه نامید.

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس افزود: افتتاح کتابخانه تخصصی کودک با  زیربناهای مفید و موثر در شهرستان‌های اقلید و آباده، بهسازی، نوسازی و زیباسازی بخش‌های کودک کتابخانه‌های شهری و روستایی این دو شهرستان با کمک تصویرسازی‌های کاملا بومی و تخصصی توسط اساتید دانشگاهی و تصویرسازان شاخص و  نام آشنای کتاب کودک انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: به‌زودی چشم دوستداران فرهنگ کتابخوانی در شهرستان‌های فسا،  داراب، کازرون، فراشبند و جهرم به ساخت کتابخانه‌های کودک روشن می‌شود.

جعفری گفت: برگزاری کارگاه‌های تخصصی مهارت‌های شغلی و حرفه‌ای و ارتقا توانمندی‌های جامعه کتابداران فارس برای تعالی هر چه بیشتر این نهاد فرهنگی ادامه دارد تا بهتر بتوان زمینه توسعه فرهنگی استان را به وجود آورد.


کد مطلب: 10912

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/10912/راه-اندازی-کتابخانه-های-تخصصی-کودک-اقلید-آباده

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir