تبیین شخصیت آیت‌الله خزعلی در گفتگوی «حافظ نیوز» با استاندار اسبق فارس:

صراحت در بیان اعتقادات، وجه بارز شخصیتی این عالم ربانی بود/ آیت‌الله خزعلی گفت «من از پسرم راضی نمی‌شوم مگر اینکه خودش را اصلاح کند»/ تلاش این روحانی عالیقدر نسبت به حفظ رکن رکین نظام مقدس اسلامی

30 شهريور 1394 ساعت 15:39

داماد مرحوم آیت‌الله خزعلی گفت: این عالم نگران این بودکه برخی بخواهند مسیر انقلاب را از آرمان‌های خودش منحرف کنند و با جوسازی و اشغال کردن بخشی از مناصب این مسیر را تغییر دهند یا نسبت به شخصیت امام تحریف ایجاد کنند.


محمدرضا رضازاده در گفتگو با "حافظ نیوز" به تبیین شخصیت مرحوم آیت‌الله خزعلی پرداخت و اظهار داشت: صراحت در بیان اعتقادات، وجه بارز شخصیتی این عالم ربانی بود که آنچه را در جهات مختلف حق می‌دانستند بیان می‌کردند.

وی با اشاره به استفاده بهینه آیت‌الله خزعلی از وقت گفت: ایشان به‌اندازه‌ای در استفاده درست از وقت و نظم و انضباط احتیاط می‌کردند که حتی بخشی از قرآن و نهج‌البلاغه را در مسیر حرکت در خودرو حفظ می‌کردند.

به گفته داماد آیت‌الله خزعلی؛ شاخصه دیگر این عالم ربانی عشق به عبادت بود و وی به عبادت نگاهی ورای انجام تکلیف داشت.

رضازاده به بعد عاطفی شخصیت این روحانی عالی‌قدر نیز اشاره و بیان کرد: ایشان به‌قدری عاطفی بودند که حتی باوجود بیماری شدید و بستری بودن در بیمارستان سالروز ازدواج خود را فراموش نکرد و با انعطاف با همسر خود برخوردمی کردند.

استاندار اسبق فارس به نقل از این عالم ربانی باوجودی که در بیمارستان بستری بودند و حال وخیمی داشتند، گفت: آیت‌الله خزعلی اظهار داشت «پسرش به دیدار وی آمده و پیشانی خود را به پیشانی پدر چسبانیده و تقاضای رضایت پدر را از خود داشته است که وی جواب داده است من از تو راضی نمی‌شوم مگر اینکه خودت را اصلاح کنی؛ اما درعین‌حال که این حرف را زدم اما مهر پدری دارم و دعا می‌کنم ان‌ شاءلله اصلاح شود و در مسیر صحیح قرار گیرد، اما تا خود را اصلاح نکند نمی‌توانم از او راضی بشوم».

داماد مرحوم آیت‌الله خزعلی با اشاره به ولایتمداری و اعلام تبری ایشان از افرادی که از خط ولایت و نظام مقدس اسلامی فاصله می‌گرفتند، گفت: قبل از پیروزی انقلاب که رژیم پهلوی می‌خواست مرجعیت را از ایران خارج کند، تعدادی از فضلا و علمای قم با صدور و امضای نامه‌ای مرجعیت امام را مطرح کردند که آیت‌الله خزعلی و آیت‌الله ربانی شیرازی جزو هسته‌های اولیه اعلام مرجعیت امام بودند که سعی در جذب امضاهای دیگر نیز داشتند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله خزعلی هر کاری از دستش برمی‌آمد در ارتباط با مسیر انقلاب اسلامی انجام می‌داد، به حضور و سخنرانی‌های این عالم ربانی در شهرهای خوزستان اشاره کرد، گفت: وی با سخنرانی در این منطقه آرمان‌های انقلاب را برای مردم توجیه می‌کرد و با سخنرانی‌هایشان در اعتصاب صنعت نفت نیز نقش مهمی در ارتباط بین امام و کارمندان نفت داشتند.

استاندار اسبق فارس ادامه داد: ایشان بعد از درگذشت امام راحل نیز با قاطعیت از رهبری رهبر معظم انقلاب حمایت داشتند و از کسانی که تزلزلی در حمایت از رهبری داشتند فاصله می‌گرفتند و همیشه تلاششان برای حفظ رکن رکین نظام مقدس جمهوری اسلامی یعنی ولایت‌فقیه بود.

وی اضافه کرد: ایشان باوجود ضعف و عدم شرایط مساعد جسمی به لحاظ سنی، اما هم به لحاظ ذهنی کاملاً آماده بودند و هم به لحاظ مختلف به جامعه اشراف داشتند و به‌صراحت نظرات خود را بیان می‌کردند و نگران این بودند که برخی بخواهند مسیر انقلاب را از آرمان‌های خودش منحرف کنند و با جوسازی و اشغال کردن بخشی از مناصب این مسیر را تغییر دهند یا نسبت به شخصیت امام تحریف ایجاد کنند.

رضازاده در مورد ارتباط آیت‌الله خزعلی با رهبر معظم انقلاب گفت: ارتباط خوبی بین وی و مقام معظم رهبری بود و در دیدار یک ماه اخیری که حضرت آقا از وی در بیمارستان داشتند؛ ابراز محبت معظم‌له و همچنین ابراز علاقه و عشقی که وی به رهبر معظم انقلاب داشتند، مشهود بود.

وی همچنین تصریح کرد: به نقل شاهدان عینی، این عالم ربانی در ملاقاتی که با رهبر معظم انقلاب داشتند از شدت شوق و علاقه به مقام معظم ولایت اشک می‌ریختند و مواضع ایشان را تأیید می‌کردند.


کد مطلب: 10920

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/10920/صراحت-بیان-اعتقادات-وجه-بارز-شخصیتی-این-عالم-ربانی-آیت-الله-خزعلی-گفت-پسرم-راضی-نمی-شوم-مگر-اینکه-خودش-اصلاح-کند-تلاش-روحانی-عالیقدر-نسبت-حفظ-رکن-رکین-نظام-مقدس-اسلامی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir