۰
plusresetminus

کوشش برای رفع نیاز صدرا و لپویی به مدرسه

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۹
مدیرکل نوسازی مدارس فارس با اشاره به اجرای طرح مسکن مهر ویژه شهر شیراز در شهرهای صدرا و لپویی در شمال غرب و شمال این کلانشهر گفت: تا اواخر مهرماه امسال چهار باب مدرسه در شهر جدید صدرا افتتاح می شود و تکمیل اسکلت چهار باب مدرسه در لپویی نیازمند تخصیص اعتبار است.
نوسازی مدارس
نوسازی مدارس
به گزارش حافظ نیوز، احمد دست نیان در گفت و گو با ایرنا افزود: با همکاری وزارت راه و شهرسازی و زیرمجموعه ها در آغاز سال تحصیلی گذشته شش باب مدرسه در صدرا ساخته شد و تا اواخر مهرماه هم کلید چهار باب مدرسه جدید در این شهر تحویل آموزش و پرورش می شود.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات تامین فضاهای آموزشی مربوط به طرح های مسکن مهر است همچنانکه در شهر صدرا حدود 35 هزار باب واحد مسکونی ساخته شده یا در حال ساخت است و برای تامین فضای آموزشی مورد نیاز ساکنان این واحدها فکری نشده است.

مدیرکل نوسازی مدارس فارس گفت: برای 35 هزار واحد مسکونی جدید طرح های مهر صدرا، حدود 70 باب مدرسه با افزون بر 600 تا 700 کلاس درس نیاز است.

دست نیان با بیان این که در تامین فضای آموزشی مورد نیاز طرح مسکن مهر در شهر لپویی با مشکل مواجه هستیم گفت: وزارت راه و شهرسازی اسکلت های چهار باب مدرسه را در این شهر ساخته است و هم اینک به دنبال تامین اعتبار برای تکمیل این طرح ها هستیم و امیدواریم این مدارس برای سال تحصیلی 96 – 95 آماده شوند.

مدیرکل نوسازی مدارس فارس اظهار کرد: با توجه به این که ساکنان مسکن مهر از نظر تمکن مالی از اقشار متوسط رو به پایین جامعه هستند، انتظار داریم که استاندار و دیگر مسوولان استان برای تامین فضای آموزشی طرح های مسکن مهر همت کنند.

طرح های مسکن مهر شهر شیراز در منطقه لپویی در حدود 25 کیلومتری شمال شیراز، شهر جدید صدرا در 15 کیلومتری شمال غرب و روستای سلطان آباد در شرق این کلانشهر اجرا شده اند.

** درهای 83 مدرسه جدید اول مهر به روی دانش آموزان فارس گشوده می شود
دست نیان پیش از این به ایرنا گفته بود: کلیدهای 83 باب مدرسه جدید در این استان مهرماه 94 و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید به مجموعه آموزش و پرورش استان تحویل می شود.

مدیرکل نوسازی مدارس فارس اظهار کرد: از این تعداد، 23 باب مدرسه را یا خیرین مدرسه ساز به طور کامل ساخته اند یا با مشارکت آنها و دولت ساخته شده است.

دست نیان گفت: از 600 باب کلاس درس جدید با آغاز فعالیت این مدارس، 200 باب کلاس با مشارکت خیرین مدرسه ساز ساخته شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس فارس گفت: برای ساخت 600 کلاس درس جدید، حدود 600 میلیارد ریال هزینه شده است که حدود 200 میلیارد ریال از این رقم را خیرین تقبل و پرداخت کرده اند.
کد مطلب : ۱۰۹۲۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما