تولید بیش از 100هزار تن انگور در بوانات

1 مهر 1394 ساعت 16:39

فرماندار بوانات گفت: امسال بیش از ۱۰۰ هزار تن انگور از باغ‌های این شهرستان برداشت شده است.


به گزارش حافظ نیوز، محمداسداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به اینکه 5 هزار و 790 هکتار از اراضی شهرستان بوانات زیر کشت انگور است اظهار داشت: 5 هزار و 680 هکتار از این اراضی بارور هستند.

وی با بیان اینکه پایان برداشت انگور در این شهرستان اواسط مهر است افزود: امسال بیش از 100 هزار تن انگور از باغات این شهرستان برداشت می‌شود.

فرماندار بوانات با بیان اینکه 2 هزار و 228 هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت گردو است که 2 هزار و 100 هکتار از این باغات بارور هستند، افزود: متوسط تولید گردو در هر هکتار یک تن است بنابراین پیش‌بینی می‌شود امسال 2 هزار و 100 تن گردو در این شهرستان تولید شود.

استان فارس از نظر میزان تولید انگور در کشور رتبه برتر را دارد انگورهای تولیدی در استان فارس بیشتر از نوع ریش بابا، رطبی، شیرازی، عسکری، خلیلی و یاقوتی است.

برداشت  انگور در استان فارس از اوایل تیرماه آغاز می‌شود محصول انگور در شهرستان‌های آباده، اقلید، پاسارگاد، بوانات، جهرم، سرچهان، فیروزآباد، شیراز، کازرون، کوار، ممسنی، خرمبید، داراب و سپیدان تولید می‌شود. غوره  و انگور استان فارس به دلیل مرغوبیت اغلب به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.


کد مطلب: 10928

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/10928/تولید-بیش-100هزار-تن-انگور-بوانات

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir