۰
plusresetminus
در اعتراض به حملات تکفیری‌ها به مناطق سوریه؛

اعلام موضع تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شیراز نسبت به سکوت نهادهای بین‌الملل/ آمادگی برای اعزام به مناطق جنگی

تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۸
در این بیانیه آمده است: چند روزی است که اخبار واصله از این دو شهر نگران کننده تر شده است؛ خبرها حکایت از حملات سنگین تروریست‌ها دارد، بمباران شدید، حملات گروه گروه تروریست انتحاری به سنگرهای مقاومت و سقوط تدریجی شهر.
حمله به مناطق سوریه
حمله به مناطق سوریه
به گزارش "حافظ نیوز"، تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شیراز در اعتراض به حملات تکفیری‌ها به مناطق سوریه با اعلام انزجار از این اقدام تکفیری‌ها اقدام به انتشار بیانیه‌ای کردند.

در این بیانیه آمده است: سوریه، داعش، تروریست و قتل عام بیگناهان، چند سالی است که کلید واژه‌هایی آشنا برای توصیف اوضاع و احوال کشور جنگ دیده سوریه است. تاریخ این کشور مدتی است که با اسلحه وخون نوشته می‌شود. ماه‌هاست که از محاصره فوعه و کفریا می‌گذرد؛ اما کمتر کسی است که نامی از این دو شهر سوریه شنیده باشد.

این بیانیه با اشاره به شهرهای شیعه نشین سوریه که دچار حملات شدید تکفیری‌ها شده نوشته است: شهرهایی با جمعیتی بیش از پنجاه هزار نفر؛ که چند ماهی است از ورود آذوقه و سایر نیازهای اولیه به آن‌ها جلوگیری می‌شود. مردم این شهرها هیچ گونه سوختی برای تهیه غذا و گرم کردن خانه‌های خود ندارند؛ آب این دو شهر کاملاً قطع است و مردم از آب باران برای نیازهای خود استفاده می‌کنند. مردم این شهرها برای بقای خود از گیاهان منطقه تغذیه می‌کنند و در صورت ‌پایان نیافتن محاصره، فاجعه انسانی بزرگی رخ خواهد داد. مرگ تدریجی هزاران نفر انسان بی گناه و تا کنون صد‌ها نفر از اهالی این منطقه ربوده شده‌اند که بسیاری از آن‌ها زیر شکنجه‌های شدید به شهادت رسیده‌اند. آیا می‌توان غیر از نسل کشی نام دیگری بر این امور نهاد؟

همچنین در این بیانیه آمده است: چند روزی است که اخبار واصله از این دو شهر نگران کننده تر شده است. خبرها حکایت از حملات سنگین تروریست‌ها دارد، بمباران شدید، حملات گروه گروه تروریست انتحاری به سنگرهای مقاومت و سقوط تدریجی شهر. اگر تروریست‌ها بتوانند وارد این دو شهر بشوند آیا می‌توان حد و مرزی برای جنایاتی که در پس آن به وقوع خواهد پیوست قائل شد؟ آیا جز این است که ناموس مسلمین در دست کفار دست به دست شود؟ شاید بتوان فهمید چرا مدتی است که استفتائات شرعی مردم به این سمت می‌رود که اگر شهر سقوط کرد، حکم خودکشی زنان چیست؟! آیا اگر مسلمانی این اخبار را بشنود و بمیرد جای سرزنش دارد؟

تشکل‌های دانشجویی در این بیانیه تصریح کردند: برادران و خواهران! ما صدای شما را شنیده‌ایم؛ ما این اخبار هولناک را شنیده‌ایم؛ ما امروز مشت‌ها را گره کرده و به امید خدا بر فرق دشمنان مشترکمان خواهیم کوبید.

تشکل‌های دانشگاه شیراز با اعلام موضع نسبت به سکوت نهادهای بین المللی و همچنین درخواست از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمده است: ما به نهادهای بین المللی یادآور می‌شویم که مردم شهرک‌های فوعه و کفریا جزئی از جامعه انسانی می‌باشند. همچنین از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقاضا داریم که با تمام توان حمایت خود را از مستضعفین در سراسر جهان ادامه دهد.

این بیانیه در پایان با بیاناتی از مقام معظم رهبری نوشته است: ما فعالین تشکل‌های اسلامی دانشگاه شیراز، آمادگی خود را برای اعزام به مناطق جنگی در صورت لزوم اعلام می‌داریم و به قول مولایمان حضرت امام خامنه ای: «ما به سوی میدان جنگ پرواز می‌کنیم. در میدان رفتن ما شکست نیست... خدا راه شکست را به روی ما بسته است. «قل هل تربصون بنا الا احدی الحُسنِیین» شما مگر دو راه در مقابل ما بیشتر می‌بینید؟ این هر دو راه برای ما افتخارآمیز است. یکی راه شهادت که افتخارش همیشگی و ثابت و لایزال است و دیگری راه پیروزی، پیروزی ظاهری. و هر دو برای ما پیروزی است.»

لازم به ذکر است اسامی تشکل‌های دانشجویی امضا کننده این بیانیه به شرح زیر است:

بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز

مجمع دختران مسلمان دانشگاه شیراز

تشکل دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز

انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه شیراز

مجمع یادواره شهدای دانشجویان دانشگاه شیراز
کد مطلب : ۱۰۹۴۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما