۰
plusresetminus

تکذیب بورسیه 900دانشجو در دولت روحانی

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۴
معاون فرهنگی وزیر علوم از کاهش بورسیه‌های این وزارتخانه خبر داد و گفت: دولت کنونی با توجه به ترکیب دانش آموختگان، آنچنان برنامه‌ای برای بورسیه دانشجویان کشور ندارد و آمار دانشجویان بورسیه شده در سال گذشته شفاف و دقیق است.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از فارس، سیدضیاء هاشمی ظهر امروز در حاشیه برنامه میثاق مهر در جمع خبرنگاران از کاهش بورسیه‌های وزارت علوم در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: دولت یازدهم با توجه به ترکیب دانش‌آموختگان، برنامه‌ای برای بورسیه دانشجویان کشور ندارد.

وی افزود: برخی از دانشگاه‌های کشور با وجود رشته‌های دکتری و فوق دکتری، نیاز وزارت علوم را تامین می‌کنند و فراهم کردن بورسیه فقط برای تعدادی از رشته‌های محدود انجام می‌شود.

معاون فرهنگی وزیر علوم با بیان اینکه اسامی و تعداد دانشجویان بورسیه شده در سال گذشته محدود و شفاف است، بیان کرد: متاسفانه اخیرا برخی آمار و اعداد غیر واقعی منتشر شده که در این ارتباط بنده با صراحت اعلام می‌کنم که بورسیه شدن ۹۰۰ دانشجو توسط دولت یازدهم در سال گذشته صحت ندارد و این تعداد دانشجو در دولت قبل بورسیه شده‌اند.

هاشمی با تاکید بر اینکه نباید از تعبیر فساد در رابطه با جعل پایان‌نامه استفاده کرد، اظهار کرد: نگاه وزارت علوم به این موضوع، افشاگری نیست ولی اشکالاتی در این ارتباط وجود دارد که باید برای رفع آنها اهتمام جدی داشت و ما پیگیر این موضوع هستیم اما باید به این نکته توجه داشت که درصد کمی از دانشجویان این مشکل را دارند.

وی با اشاره به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، گفت: آئین‌نامه جدید کرسی‌های آزاداندیشی برای تسهیل در روال کار به دانشگاه‌ها ابلاغ شده ولی موارد و عوارضی که پس از برگزاری کرسی آزاداندیشی در دانشگاه‌ها بین دانشجویان ایجاد می‌شوند، نگران‌کننده بوده و اهمیت ویژه‌ای برای پیگیری دارد.
کد مطلب : ۱۰۹۶۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما