۰
plusresetminus
گزارش «حافظ نیوز» از بازديد شهردار شیراز از روند ارائه خدمات مترو؛

پیشرفت 75 درصدی فاز دوم خط اول متروی شيراز/ بهره‌برداری از خط یک در صورت تأمین 50 درصدی اعتبارات دولتی

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۵
پاک‌فطرت گفت: عملیات اجرایی خط یک مترو شیراز به طول 24.5 کیلومتر با سه نوبت‌کاری در صورت تأمین اعتبار در موعد مقرر به بهره‌برداری می‌رسد.
بازدید شهردار شیراز  از قطار شهري
بازدید شهردار شیراز از قطار شهري
به گزارش "حافظ نیوز"، علي‌رضا پاک‌فطرت در بازديد از روند ارائه خدمات مترو در شيراز گفت: اكنون فاز دوم خط اول مترو در شيراز حدود 75 درصد پيشرفت فيزيكي دارد و 60 درصد تجهيزات مورد نياز آن نيز تهيه و تامين شده است و عملیات اجرایی خط یک مترو شیراز به طول 24.5 کیلومتر با سه نوبت‌کاری در صورت تأمین اعتبار در موعد مقرر به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار شیراز تصریح کرد: شهرداری برای تسریع در روند اجرایی مترو شیراز اعتباری افزون‌بر 700 میلیارد تومان اختصاص داده است که نیمی از این اعتبار در سال جاری و مابقی در سال آینده محقق می‌‌شود.

به گفته وی، عملیات اجرایی این خط از یک سال و نیم گذشته آغاز شده و با استقرار دستگاه آورهال بیش از 400 کیلومتر حفاری و راندمان این عملیات یک متر در روز است.

پاک‌فطرت افزود: با فعالیت‌های انجام‌ شده امیدواریم کارهای عمرانی خط 2 که فاز نخست آن از میدان میانرود ـ امام حسین(ع) و گاز آغاز شده است را به پایان برسانیم و اگر 50 درصد اعتبارات از سوی دولت اختصاص یابد ادامه خط یک که طولانی‌ترین مسیر بعد از تهران است به بهره‌برداری می‌رسد.

از هفته آینده تعداد جابجایی مسافران مترو به 10 هزار نفر در روز افزایش می‌یابد

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز نیز با بیان اینکه زمان جابه‌جایی مسافران از ساعت هفت صبح تا 17 افزایش یافته است، گفت: با بازگشایی مدارس روزانه سه هزار مسافر از طریق مترو جابه‌جا می‌شوند و از هفته آینده این تعداد به 10 هزار نفر در روز افزایش می‌یابد.

به گفته اسدالله حاجی‌زمانی، با هدف ایمنی مسافران اقدام به نصب و راه‌اندازی تجهیزات با آخرین استانداردهای روز دنیا در قطار شهری این شهر شده است که در این راستا دکمه‌های کنترل حریق، توقف اضطراری، تماس با راهبر، دوربین مداربسته، پله‌برقی و تابلو راهنما ازجمله موارد اجرایی در قطار شهری است.

وی تصریح کرد: متروی شیراز با هشت ایستگاه احسان، شریعتی، میرزای شیرازی، شاهد، قصردشت، عفیف‌آباد، شهید مطهری و نمازی مشغول ارائه خدمات و جابه‌جایی مسافران است.
کد مطلب : ۱۰۹۶۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما