نشست مشترک شوراهای اسلامی سروستان با رئیس شورای اسلامی استان فارس

2 مهر 1394 ساعت 10:29

شوراهای اسلامی سروستان با رئیس شورای اسلامی استان فارس برگزار کردند.


به گزارش حافظ نیوز، در این دیدار که با حضور امام جمعه، فرماندار، اعضای شوراهای اسلامی شهر های سروستان و کوهنجان و همچنین اعضای شوراهای اسلامی بخش مرکزی و کوهنجان همراه بود، مهدی رجبی سروستانی رئیس شورای اسلامی این شهرستان ضمن ارائه گزارشی از استعدادها و پتانسیل های شهرستان سروستان گفت: مهم ترین مشکل سروستان معرفی آن به عنوان شهرستان برخوردار علی رغم  محرومیت های متعدد آن می باشد که این امر باعث شده از محل اعتبارات مناطق محروم چیزی عاید این شهرستان نشود.

 وی همچنین افزود: از مجموع اعتبارات دو درصد مناطق نفت خیز نیز پس از گذشت سه سال از استحصال نفت تنها 780 میلیون تومان نصیب این شهرستان شده که ابهام در نحوه محاسبه و پرداخت و مبلغ اندک آن موجبات اعتراض مردمی شده است.

 در ادامه این دیدار، روسای شوراهای اسلامی شهرهای سروستان، کوهنجان و بخش های مرکزی و کوهنجان نیز با بیان گزارشی از عملکرد شوراهای خود، مسائل و مشکلات مناطق خویش را از جمله؛ طرح انتقال پساب تصفیه شده شیراز به سروستان، معضلات ناشی از احداث سد تنگ سرخ  و خشک شدن دریاچه مهارلو، عدم اشتغال جوانان و عدم رونق اقتصادی و بدنبال آن مهاجرت جوانان و نخبگان شهرستان به شیراز، عدم اهمیت مسوولین ادارات به شوراهای پائین دست، وضعیت نامطلوب راه های روستایی و بهسازی آن را مطرح نموده و خواستار حل این مشکلات از طریق دیدار با استاندار و مدیران کل استانی شدند.
 
 حسن فریدونی، رئیس شورای اسلامی استان فارس نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در سروستان گفت: اشرافیت کامل شوراهای اسلامی شهر و روستاهای این شهرستان بر مسائل و مشکلات خرد و کلان این منطقه، نشان دهنده اعتلا و توان بالای این شوراها در رصد و پیگیری خواسته های مردم بوده و این همان چیزی است که ما از شوراها توقع داریم.

نماینده شورای عالی استان ها با اشاره به پتانسیل های متعدد این شهرستان از جمله نفت خیز بودن آن گفت:سروستان باید حق خود را در خصوص دو درصد نفت و حق آلایندگی از شرکت نفت دریافت کند و ما نیز این مسئله را پیگیری می کنیم.

 وی با اشاره به وضعیت نامطلوب دریاچه مهارلو افزود:اثرات مخرب این روند علاوه بر سروستان در آینده نزدیک شهرستان شیراز نیز درگیر خواهد کرد.

 فریدونی با اشاره به اینکه شوراها بازوان توانمند مدیران اجرایی و رابط بین مردم و مسوولین هستند افزود:کلیه مصوبات شوراها از طرف مسوولین و مدیران باید اجرایی شود.

 وی با تقدیر از اتحاد و همدلی موجود بین مسوولین و شوراهای اسلامی شهر و روستا های سروستان گفت:همه باید تلاش کنند تا شهرستان سروستان به حق و جایگاه شایسته خود در استان دست یابد.

دراین جلسه مصوب شد هماهنگی لازم از سوی شورای اسلامی استان فارس در خصوص دیدار مسئولین شوراهای سروستان با استاندار فارس،مدیران کل آب،محیط زیست و راه و شهرسازی صورت پذیرد.

خبرنگار : ابراهیم زاده

 


کد مطلب: 10969

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/10969/نشست-مشترک-شوراهای-اسلامی-سروستان-رئیس-شورای-استان-فارس

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir