۰
plusresetminus
نخستین جشنواره رسانه‌های دفاع مقدس/3- سردار ابراهیمی:

قرارگاه مقابله با عملیات روانی دشمن راه‌اندازی شود/ رسانه‌ها پاسخ عملیات روانی دشمنان را بدهند

تاریخ انتشارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۲۰
مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: متأسفانه رسانه‌های ما در مباحث دفاع مقدس همیشه به سراغ مسئولان می‌روند در حالی که جانبازان ما در این باره حرف دارد چون ویلچرش سند عملش است و هیچ مسئولیتی ندارد و سیاسی نبوده است.
دفاع مقدس
دفاع مقدس
  به گزارش "حافظ نیوز"، سردار خداداد ابراهیمی در نشست خبری برگزاری جشنواره مطبوعات و رسانه‌های دفاع مقدس گفت: در بحث جایگاه دفاع مقدس همچنان که از نامش پیداست و بعد از کلمه دفاع، مقدس آورده شده است باید این تقدس نیز در رسانه‌ها هم رعایت شود و یکی از موضوعات تقدس در موضوع دفاع این است که رسانه‌ها ذائقه مردم و جوانان امروزه را حتماً درک کنند.

وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم موضوع دفاع مقدس را با نگاه دیروز اشاعه دهیم، تصریح کرد: البته باید اصول، مباحث و شالوده دفاع مقدس بکر باشد و تغییر و تحریف نکند و این اصل موضوع است اما موضوع دیگر اینکه وقتی می‌خواهیم از دفاع مقدس بگوییم باید از همه اقشار مردم بگوییم و از همه جهات بدان نگریسته شود.

وی گفت: اگر با نگاه سیاسی و جناحی و با نگاه تبلیغاتی بخواهیم یک عملیات روانی را درست کنیم تا بگوییم ما آماده‌ایم که از دفاع مقدس صحبت کنیم، مسلماً موفق نخواهیم بود.

سردار ابراهیمی بیان کرد: دفاع مقدس رسانه‌ای می‌خواهد که مباحث مختلف آن را بیان کند و حتماً بی‌طرفی آن نسبت به جامعه جوان و ذائقه آن‌ها به اثبات رسیده باشد لذا در رسانه‌ها وقتی می‌خواهیم از دفاع مقدس بگوییم نباید چیزی از قلم بیندازیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: اگر امروز در رسانه‌های خود بخواهیم امانت‌داری کنیم و آن تجربه و مباحثی که در دفاع مقدس بود را به‌صورت صحیح و بکر به نسل سوم، چهارم و نسل‌های بعدی انتقال دهیم، هیچ راهی جز این نداریم که با نگاه مکان و زمان به این مسائل بپردازیم.

وی با تأکید بر لزوم توجه رسانه‌ها به فضای سایبری و عملیات روانی دشمنان در این فضاها، خواستار همکاری آنان برای مقابله با هجمه‌های دشمنان شد و گفت: رسانه‌ها باید امروز به کمک قرارگاه روانی در شیراز و فارس جواب عملیات روانی دشمن را بدهند.

ابراهیمی افزود: امروزه دشمن دائماً عملیات روانی در فضاهای سایبری بر علیه مقدسات و ارزش‌های انقلاب اسلامی انجام می‌دهد، اما متأسفانه ما برای مقابله با عملیات روانی آن‌ها هیچ برنامه‌ای نداریم در حالی که رسانه‌ها باید حتماً پاسخ این‌ها را بدهند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس تصریح کرد: امروزه خانواده‌های ما سواد رسانه‌ای ندارند و کنترلی بر اتاق خلوت فرزندانشان که ساعت‌ها در فضاهای مجازی و اجتماعی هستند، ندارند، زیرا دشمن ذائقه جوانان ما را به دست آورده و به وسیله آن عملیات روانی بر علیه ما انجام می‌دهد اما رزمندگان، شعرا و اهل قلم ما هنوز اندر خم یک کوچه مانده‌اند.

وی گفت: پیشنهاد می‌شود یک قرارگاه مقابله با عملیات روانی دشمن راه‌اندازی کنیم و اهالی رسانه در آن پاسخ این شبهات و اقدامات دشمنان را دهند.

ابراهیمی بیان کرد: متأسفانه رسانه‌های ما در مباحث دفاع مقدس همیشه به سراغ مسئولان می‌روند در حالی که جانبازان ما در این باره حرف دارد چون ویلچرش سند عملش است و هیچ مسئولیتی ندارد و سیاسی نبوده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با تأکید بر لزوم هوشیاری رسانه‌ها در مباحث خاص گفت: رسانه‌ها می‌توانند موضوعات خاص را بررسی کنند و از کسانی که مسئولیتی ندارند بپرسند زیرا کارهای ما در این زمینه انتقال ارزش‌های انقلاب باید همیشه نو و جدید باشد.
کد مطلب : ۱۱۰۳۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما