۰
plusresetminus
آیت الله حائری شیرازی:

مصباح یزدی گویا حاضر نیست با هاشمی رفسنجانی دیدار کند/ مردم خوب می دانند در انتخابات خبرگان باید چه کنند

تاریخ انتشاريکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۳
آیت الله حائری شیرازی آیت الله مصباح یزدی
آیت الله حائری شیرازی آیت الله مصباح یزدی
آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم با اشاره به انتخابات آتی مجلس خبرگان رهبری، گفت: مردم آگاه و بصیر ایران می‌دانند در انتخابات خبرگان چه‌کار کنند؛ لذا نباید در این زمینه نگرانی داشته باشیم. مردم ما ارادت عجیبی به رهبر معظم انقلاب اسلامی دارند.
وی با  بیان اینکه دشمن به‌دنبال دوقطبی کردن جامعه است، تصریح کرد: مثلاً در همین بحث برجام، متأسفانه برخی تصور می‌کنند که باید یکدیگر را به خیانت و ترجیح منافع جناحی به منافع ملی متهم کنند که این امر تبعات بدی برای جامعه ما خواهد داشت و البته اخلاقی هم نخواهد بود.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم پرهیز از دوقطبی سازی بین علما و روحانیون تصریح کرد: علما باید احترام همدیگر را حفظ کنند و در رسانه از همدیگر انتقاد نکنند که اگر این‌طور شود مردم به روحانیون بدبین خواهند شد؛ انتظار مردم آن است که علما هیچ‌گاه پشت سر یکدیگر حرف نزنند و همدیگر را متهم نکنند.
آیت‌الله حائری شیرازی از جلسه خصوصی خود با آیت‌الله مصباح در جریان برگزاری اجلاس اخیر خبرگان درباره هاشمی رفسنجانی خبر داد و تصریح کرد: همه دیدند، بنده و آقای مصباح در همین اجلاس اخیر به‌طور طولانی با هم صحبت کردیم. ما درباره آقای هاشمی خیلی با هم صحبت کردیم و بنده حرف‌هایم را زدم و آقای مصباح هم دلایل خود را گفت.
"من، نه اعتقاد دارم که آیت‌‌الله مصباح یک سر سوزن برای نفس حرف می‌زند و نه اعتقاد دارم که این بنده خدا (هاشمی رفسنجانی) آدمی مسخ‌شده است که عقلش دچار زوال شده؛ اینکه می‌گویم آقای مصباح صددرصد متدیّن است، به‌معنای این نیست که آقای هاشمی قدرت‌طلب و دنیاپرست است، منتهی به‌نظرم بین اینها تفاوت فکری و اندیشه‌ای درباره مسائل مختلف وجود دارد".
وی گفت: در این جلسه به آقای مصباح گفتم: "شما که می‌گویید امام با هرکس چند دقیقه می‌نشست او را می‌شناخت، چطور همین امام، آقای هاشمی را نشناخته است؟ مگر همین امام نبود از آقای هاشمی تقدیر می‌کرد و ایشان را دوست می‌داشت؟" اما هرچه گفتم، آقای مصباح گفت: بحث من درباره گذشته نیست، درباره حال فعلی ایشان است، در گذشته خدماتی داشته‌ و امروز این‌طور شده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: بنده به آقای مصباح گفتم: "خوب، شما چرا نمی‌آیید با آقای هاشمی صحبت کنید، بحث کنید و حرفتان را بزنید؟" باز هم آقای مصباح دلایلی آورد و در نهایت من از ایشان خواستم: "یک جلسه خصوصی 2نفره با آقای هاشمی را بپذیرید؟" اما هرچه گفتم، ایشان قبول نکرد و در نهایت مقرر شد که ایشان درباره این موضوع (جلسه با هاشمی) به من خبر دهد. به آقای مصباح گفتم: "حاج آقا، من دیگر درباره جلسه با آقای هاشمی با شما حرفی نخواهم زد، خبر از شما!". ایشان باز هم چیزی نگفت. در نهایت باز هم من گفتم: "حاج آقا، درباره این موضوع من دیگر به شما پیغام نمی‌دهم، تماس و خبر از شما!".
آیت‌‌الله حائری درباره برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه آیت‌الله مصباح از او خواسته در انتخابات خبرگان، هاشمی رفسنجانی را همراهی نکند، تأکید کرد: آقای مصباح در این مورد هیچ مطلبی به من نگفتند، چون خود من بنا ندارم در انتخابات خبرگان کاندیدا شوم, مگر اینکه از من بخواهند که بیایم. من هنوز هیچ تصمیمی نگرفتم اما اگر خواستند، تصمیم می‌گیرم.
کد مطلب : ۱۱۰۳۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما