کشت زعفران در استهبان شروع گردید

8 مهر 1394 ساعت 7:10

کشت زعفران در500 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان استهبان آغاز شد.


به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیر جهاد کشاورزی استهبان با بیان این که توسعه کشت زعفران در این شهرستان با جدیت دنبال می شود گفت: امسال کشت زعفران با افزایش 125 هکتاری در 500 هکتار از زمین های کشاورزی استهبان آغاز شده است .

بوستانی با اشاره به مصرف کم آب در کشت زعفران، افزود : زعفران به دو نوبت آبیاری نیاز دارد که آبیاری نخست در اوایل مهرماه و آبیاری دوم ، پس از برداشت گل یعنی آخر آذر ماه انجام و عمده آب مورد نیاز این محصول از طریق آب باران تامین می‌شود .

بوستانی با بیان این که میانگین برداشت زعفران از هر هکتار 5 کیلوگرم است افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از دو هزار و 500 تن زعفران از مزارع این شهرستان برداشت شود.

بوستانی با اشاره به اینکه شهرستان استهبان با دارا بودن بیش از 80 درصد سطح زیرکشت زعفران استان فارس قطب تولید طلای سرخ در این استان به‌شمار می‌رود گفت : کشت این محصول و داروی گیاهی با ارزش در این شهرستان نیازمند توسعه است و برای این موضوع نیز باید تسهیلات ارزان‌قیمت و شرایط مناسب کشت برای کشاورزان فراهم شود.

وی گفت: زعفران استهبان به لحاظ کیفیت، عطر و طعم کم‌نظیر است و 30 درصد از آن به کشورهای حوزه خلیج فارس، اسپانیا، آلمان، فرانسه، چین، ژاپن و کره‌جنوبی صادر می‌شود .


کد مطلب: 11081

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/11081/کشت-زعفران-استهبان-شروع-گردید

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir