۰
plusresetminus
گزارش «حافظ نیوز» از یک‌صد و شانزدهمین جلسه علنی شورای شهر شیراز؛

بررسی فاجعه منا از طریق کمیته حقیقت‌یاب سازمان کنفرانس اسلامی/ مهجوریت مهندسی فرهنگی و روند هجمه به شیراز

تاریخ انتشارسه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۵۲
عضو شورای شهر شیراز گفت: با توجه به وقایع اخیر یمن، منا، سوریه و عراق، معاونت و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز باید در ماه محرم به‌خوبی در ترویج فرهنگ شهادت حسینی تلاش کند.
شورای شهر شیراز/ فاجعه منا
شورای شهر شیراز/ فاجعه منا
به گزارش "حافظ نیوز"، محمدرضا هاجری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز در یک‌صد و شانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با ابراز تأسف از فجایع تلخ حج امسال گفت: این مسائل نشان داد که حرمین شریفین باید توسط نمایندگان جهان اسلام اداره شود و کمیته حقیقت‌یاب از طریق سازمان کنفرانس اسلامی به عربستان اعزام شده و علل و عوامل این‌گونه حوادث تلخ و ناگوار را بررسی و به جهان اسلام گزارش دهند.

باید جهان اسلام با مطالبه از رژیم سفاک آل‌سعود علل سهل‌انگاری در امدادرسانی و بروز این واقعه کشتارگونه را جویا شوند

رضا محمدیان، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز یز با اشاره به فاجعه منا و تبدیل عید بزرگ مسلمانان به عزا گفت: باید جهان اسلام و به‌ویژه شیعیان با مطالبه از رژیم سفاک آل‌سعود علل سهل‌انگاری در امدادرسانی و بروز این واقعه کشتارگونه را جویا شوند.

به گفته این عضو شورا، این فاجعه علاوه بر ابعاد مختلف موجود، دارای ابعاد انسانی و اجتماعی دیگری در جامعه بشری و ایجاد شبهه در رابطه با فرهنگ مسلمانی است.

فرهنگ شهادت حسینی و ولایتمداری شیعیان؛ رمز اقتدار مقاومت

محمدیان با تصریح بر فرهنگ شهادت حسینی و ولایتمداری شیعیان به عنوان رمز اقتدار مقاومت گفت: با توجه به وقایع اخیر یمن، منا، سوریه و عراق، معاونت و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز باید  در ماه محرم به‌خوبی در ترویج فرهنگ شهادت حسینی تلاش کند.

همچنان شاهد مجمع‌الجزایر فرهنگی در شهر شیراز هستیم

هاجری در ادامه با اشاره به روند هجمه به هویت شیراز گفت: همچنان شاهد مجمع‌الجزایر فرهنگی در شهر شیراز هستیم و مدیریت واحد فرهنگی، تقسیم‌کار و تمرکز بر فعالیت‌های زیربنایی در حوزه نرم‌افزاری، حلقه مفقوده در این شهر مذهبی، فرهنگی و ادبی بوده و برنامه چشم‌انداز و مهندسی فرهنگی به عنوان اسناد بالادستی، همچنان مهجور مانده است.

مردم از بازی‌های سیاسی و شعارهای عبث و تجمع‌های سیاسی برای یارگیری و تبلیغات زودرس انتخاباتی به تنگ آمده‌اند

به گفته رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز، باید مطالبات واقعی مردم پاسخ داده شود؛ چراکه مردم از بازی‌های سیاسی و شعارهای عبث و تجمع‌های سیاسی برای یارگیری و تبلیغات زودرس انتخاباتی به تنگ آمده‌اند.

هاجری در ادامه به آموزش مدیریت مصرف با توجه به بحران آب، ساماندهی آرامستان دارالسلام، توزیع عادلانه و متوارن خدمات شهری و لزوم افزایش حقوق کارکنان بخش‌های خدماتی و پسماند شهرداری و ضرورت همدلی دستگاه‌ها در اجرای طرح ترافیک اشاره کرد.

باید در رسانه‌ها در مورد نحوه محاسبه عوارض و رشد عوارض اطلاع‌رسانی می‌شد

محمدتقی تذروی نیز با اشاره به پست عوارض نوسازی و پسماند ساختمان‌های مسکونی به درب منازل و بهبود روند این پروژه گفت: باید در رسانه‌ها در مورد نحوه محاسبه عوارض و رشد عوارض اطلاع‌رسانی می‌شد تا شکایت‌های فردی و جمعی به شورا ارسال نشود یا حداقل جا داشت تا مردم بدانند اداره شهر چه هزینه‌هایی دارد.

طبق قانون عزل و نصب نیروهای زیرمجموعه شهرداری برعهده شهردار است و اما در زمان عزل و نصب حداقل با ناظر شورا در مجموعه موردنظر مشورت شود

به گفته این عضو شورا، طبق قانون عزل و نصب نیروهای زیرمجموعه شهرداری برعهده شهردار است و اما در زمان عزل و نصب حداقل با ناظر شورا در مجموعه موردنظر مشورت شود؛ اما در هفته گذشته شاهد جابجایی معاون فرهنگی شهرداری شیراز بودیم و این اقدام نوعی بی‌احترامی به رأی اعضای شورا بود.

شهردار شیراز، مقام برتر در حوزه گردشگری ملی/ اهتمام ویژه در جذب سرمایه‌گذاران به‌ویژه در بحث گردشگری می‌تواند راهگشای وضعیت اقتصادی فعلی باشد

رضا محمدیان نیز پس از معرفی شهردار شیراز به عنوان شهردار برتر کشور در حوزه گردشگری بیان کرد: اهتمام ویژه در جذب سرمایه‌گذاران به‌ویژه در بحث گردشگری می‌تواند راهگشای وضعیت اقتصادی فعلی باشد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز با بیان اینکه در بسیاری از موارد حجم شعاری حمایت از سرمایه‌گذاران بیشتر از حجم عملیاتی آن است، تصریح کرد: در صورت برنامه‌ریزی و ایجاد زیرساخت در شهرهای بزرگ کشور و با بهره‌گیری از وجود استقبال بسیار خوب گردشگران اروپایی و آسیای شرقی، می‌توان برای جذب حداقل 5 درصد از جمعیت 300 میلیونی شیعیان جهان برنامه‌ریزی کرد.

تاکنون راهکارهایی کلان در این زمینه اندیشیده نشده که شهرداری از وابستگی به عوارض مردم خارج شود

علیرضا پاک‌فطرت، شهردار شیراز نیز در این جلسه علنی با بیان اینکه مشکل شهرداری در بحث هزینه‌ها ریشه‌ای است، گفت: تاکنون راهکارهایی کلان در این زمینه اندیشیده نشده که شهرداری از وابستگی به عوارض مردم خارج شود.

وی با تصریح بر ضرورت برون‌سپاری گفت: باید به این نقطه رسید که از طریق شهرداری الکترونیک این موارد از شهرداری خارج و به بخش خصوصی واگذار شود.

زندگی در کلان‌شهر هزینه‌های اولیه‌ای دارد که باید در این زمینه به مردم اطلاع‌رسانی کرد

به گفته شهردار شیراز، پرداخت هزینه‌های شهر توسط بخش کمی از شهروندان ناعادلانه است و به طور طبیعی، زندگی در کلان‌شهر هزینه‌های اولیه‌ای دارد که باید در این زمینه به مردم اطلاع‌رسانی کرد.

تقویت زیرساخت‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری در چند سال اخیر جای تقدیر دارد و باید بتوانیم این روند شتابنده در حوزه فرهنگ را ادامه داد

احمد همتی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز نیز در یک‌صد و شانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز ابراز امیدواری کرد که بتوانیم شاخص‌های سبک زندگی در عرصه‌های مختلف زندگی شهروندان شیراز را مطابق با منویات مقام معظم رهبری و برای تقویت خانواده ارتقا داده و آنچه در توان داریم را به میدان آوریم.

به گفته وی، تقویت زیرساخت‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری در چند سال اخیر جای تقدیر دارد و باید بتوانیم این روند شتابنده در حوزه فرهنگ را ادامه داده و زیرساخت‌های فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری در شهر شیراز را متحول سازیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز با اشاره به تلاش برای رسیدن به جایگاه سومین حرم اهل‌بیت و برداشتن گامی در مقابله با جنگ نرم استکبار برای تغییر بینش مردم، گفت: این مسئولیت را بستری برای رشد شیراز در عرصه‌های مختلف می‌داند و تلاش خود را برای نهادینه سازی فرهنگ جهاد و شهادت، تقویت بنیاد خانواده و کار و تلاش مبنای کار فرهنگی در این شهر متمرکز می‌کند.
کد مطلب : ۱۱۰۸۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما