۰
plusresetminus

فوت آیت الله مویدقمی در عربستان تکذیب شد

تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۳۵
فرزند آیت‌الله‌العظمی محمدرضا مؤیدی‌قمی، وفات وی را در فاجعه منا تکذیب کرد و این فاجعه را تعمدی خواند.
به گزارش حافظ نیوز، حجت‌الاسلام محمدحسن مؤید‌زاده امام جماعت مسجد جامع پردیس و فرزند آیت‌الله‌العظمی محمدرضا مؤیدزاده معروف به مؤیدی‌قمی دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران در خصوص آخرین وضع مفقود شدن پدرش در فاجعه منا اظهار داشت: آیت‌الله‌العظمی مؤیدی‌قمی با نخستین پرواز با کاروان 35010 به مکه مکرمه پرواز کردند و از بعد از حادثه منا جزو مفقودین اعلام شدند و تاکنون خبری از ایشان اعلام نشده است.

وی افزود: در شناسنامه، نام فامیلی پدر مؤیدزاده است؛ اما به مؤیدی‌قمی مشهور هستند و در تمام خبرها به این نام اشاره می‌شود.

فرزند آیت‌الله‌العظمی مؤیدی‌قمی ادامه داد: از زمان وقوع فاجعه منا تاکنون، تمام مسئولان پیگیر مفقود شدن آیت‌الله هستند و مسئولان تمام توان خود را برای مشخص کردن وضع آیت‌الله گذاشته‌اند.

وی افزود: روز گذشته از دفتر مقام معظم رهبری به بیت پدر در قم مراجعه کردند و تماسی از آیت‌الله شاهرودی داشتیم و از دلواپسی و پیگیری که دارند، سپاسگزاری می‌کنیم.

فرزند آیت‌الله‌العظمی مؤیدی‌قمی در خصوص حال خود و خانواده در این چند روز بعد از فاجعه منا اظهار کرد: شبانه‌روز در حال دعا هستیم تا خداوند آنچه خیر است، برای همه حجاج برقرار کند و آیت‌الله‌العظمی مؤیدی‌قمی همراه با باقی مفقودین به سلامتی بازگردند.

مؤیدزاده در خصوص حادثه منا و کم‌کاری سعودی‌ها گفت: خبرهایی که از مکه رسیده و طی ارتباطات و پرس‌وجوهایی که با منا برقرار شد، متوجه شدیم در این فاجعه و رخداد تلخ و ناگوار تعمد و عمد وجود داشته است.

فرزند آیت‌الله‌العظمی مؤیدی‌قمی ادامه داد: آیت‌الله مؤیدی‌قمی دارای خانواده‌ای روحانی و 6 فرزند هستند که همگی ملبس به لباس روحانیت شده‌اند و همچنین دامادهای پدر هم همه روحانی هستند.

وی افزود: آیت‌الله‌العظمی مؤیدی‌قمی بیش از 30 سال در قم به تدریس دروس خارج حوزه علمیه مشغول بودند و قبل از آن نیز درس‌های سطوح حوزوی می‌دادند و شاگردان زیادی داشتند که در حال حاضر امامان جمعه‌ سطح کشور، رؤسای عقیدتی سیاسی، قضات و ... مانند امام جمعه حال حاضر دماوند، قرچک و . . . از شاگردان آیت‌الله‌العظمی مؤیدی‌قمی بودند.

مؤیدی‌زاده ادامه داد: تاکنون خبر قطعی در خصوص آیت‌الله‌العظمی مؤیدی‌قمی اعلام نشده و هنوز هیچ خبر قطعی از مکه به ما اعلام نشده و نام ایشان جزو مفقودین است.

فرزند آیت‌الله‌العظمی مؤیدی‌قمی افزود: دو روز پیش تمام خبرگزاری‌ها ارتحال پدر را تیتر کردند که این درست نیست و تا رسیدن خبر موثق همه ما در انتظار خبر خوش از صحت ایشان هستیم.
کد مطلب : ۱۱۰۹۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما