آغاز برداشت زیتون در فسا

10 مهر 1394 ساعت 8:04

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: برداشت زیتون از باغ های این شهرستان آغاز شده است.


به گزارش حافظ نیوز، بختیار رحمانی در گفت و گو با ایرنا افزود: سطح زیر کشت زیتون در این شهرستان 950 هکتار است که ازاین میزان 710 هکتار بارور و بقیه غیر بارور است.

وی اظهار داشت: پیش بینی می شود در سال جاری 400 تن زیتون به ارزش یک میلیارد تومان از باغ های بارور شهرستان فسا برداشت شود.

وی ادامه داد: برداشت ارقام کنسروی محصول زیتون در شهرستان فسا از اوایل شهریور و برداشت ارقام روغنی محصول زیتون از مهر تا اواسط آذربرای تهیه روغن زیتون صورت می گیرد.

رحمانی گفت: به دلیل برآورده نشدن نیاز سرمایی درختان زیتون در زمستان سال گذشته و خشکسالی چند ساله اخیر ، میزان برداشت محصول زیتون نسبت به سالهای گذشته در فسا کاهش پیدا کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت:500 هکتار از باغ های زیتون این شهرستان با انجام انواع پیوندهای شکمی ، تاجی و لوله ای اصلاح شده اند که پیوندک ها از ارقام فیشومی تخم کبکی ، دزفول ، شیراز و کنسروالیا بوده است که برروی درختان با رقم شنگه انجام شده است.

وی ادامه داد: در این شهرستان یک کارخانه روغن کشی زیتون با ظرفیت اسمی سه تن محصول زیتون در ساعت ویک کارگاه کنسرو سازی وجود دارد که در سال زراعی گذشته به ترتیب 20 تن روغن زیتون و 500 تن زیتون کنسروی تولید شد که محصول فراوری شده از نوع ممتاز است.


کد مطلب: 11110

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/11110/آغاز-برداشت-زیتون-فسا

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir