۰
plusresetminus
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

استقرار تیم مراقبت مرزی در فرودگاه بین‌المللی دستغیب شیراز/ تمامی حجاج در فرودگاه معاینه می‌شوند

تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۶
مقدمی از استقرار تیم مراقبت مرزی در فرودگاه بین‌المللی دستغیب شیراز و معاینه تمامی حجاج خانه خدا، برای کنترل ابتلای احتمالی به کوروناویروس خبر داد.
بازگشت حجاج
بازگشت حجاج
به گزارش "حافظ نیوز"،  محسن مقدمی با اعلام این خبر گفت: بر اساس هماهنگی با پزشکان کاروان ها شرایط جسمی حجاج بررسی و پیگیری می شود و بیمارستان های استان نیز آمادگی رسیدگی به بیماران دارای علایم احتمالی را یافته اند.

وی افزود: با پزشکان خانواده و مراقبان سلامت استان نیز هماهنگی های لازم صورت گرفته تا در روزهای آینده، نسبت به شناخت موارد ابتلای احتمالی پیگیری شود.

مقدمی آموزش به حجاج و خانواده های آنان در فرودگاه را از دیگر اقدامات و تدابیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این راستا خواند و گفت: اگرچه تب، سرفه، گلودرد و علایم تنفسی مانند انچه در یک سرماخوردگی ساده بروز می کند، در بیماران مبتلا به کوروناویروس نیز دیده می شود، اما مرگ و میرهای ناشی از این بیماری که به واسطه کوروناویروس جهش یافته ای ایجاد می شود، لزوم احتیاط و مراقبت های لازم توسط حجاج را تا دو هفته پس از ورود، ضروری می سازد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اقدامات این معاونت از ماه ها پیش برای حفظ سلامت حجاج، گفت:در این راستا، نشست هایی با حضور نمایندگان فرودگاه، جمعیت هلال احمر، معاونت درمان و بهداشتی دانشگاه، پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی، روابط عمویم دانشگاه، مدیریت بحران دانشگاه، مرکز پایش مراقبت های درمانی(mcmc)، واحد آموزش سلامت، واحد مبارزه با بیماری های واگیر و مرکز بهداشت شیراز برگزار شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس تصمیمات این نشست ها، تیم پایگاه مراقبت بهداشت مرزی با حضور پزشک، کارشناس بیماری ها و امدادگران اورژانس در فرودگاه مستقر شده، شناسایی، ارجاع بیماران، آموزش چهره به چهره، اطلاع رسانی به کمک نصب بنر و پوستر، توزیعع پمفلت و کارت اطلاع رسانی به صورت گسترده و تمام وقت صورت می پذیرد.

وی از عموم مردم، به ویژه حجاج خانه خدا و خانواده های آنان خواست تا ضمن رعایت نکات پیشگیرانه، در صورت داتشن هرگونه علایم تنفسی در اسرع وقت به نزدیک ترین مراکز درمانی مراجعه نمایند.
کد مطلب : ۱۱۱۳۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما