۰
plusresetminus
گزارش «حافظ نیوز» از یک‌صد و هجدهمین جلسه علنی شورای شهر شیراز؛

تقدیر از علمای شیراز در عدم مجوز به دهه فرهنگ و قداست‌زدایی از فضای معنوی شهر/ بررسی طرح گویم

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۰
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز گفت: از علمای بزرگوار شهر مقدس شیراز تقدیر و تشکر می‌کنم که با تذکرات شایسته و به‌موقع در آستانه انتقال پیکر پاک مهاجران الی الله و اجلاس پیر غلامان اهل‌بیت که افتخاری بزرگ برای فرهنگ دینی و مذهبی استان فارس و شهر مقدس شیراز است اجازه ندادند به نام دهه فرهنگ، از فضای معنوی شهر قداست‌زدایی شود
شورا
شورا
به گزارش "حافظ نیوز"، گزارش یک‌صد و هجدهمین جلسه علنی شورای شهر شیراز به شرح ذیل است:

مشروح نطق پیش از دستور محمدرضا هاجری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز در یک‌صد و هجدهمین جلسه علنی شورای شهر شیراز بدین شرح است:

درود خدا بر پیکرهای مظلوم ضیوف الرحمان بازگشته از قربانگاه حرم امن الهی و شریف الهی، بیت‌الله الحرام که با سوء تدبیر، بی‌لیاقتی و مزدوری آل سعود، در روز عید قربان، کام مسلمین را تلخ و قلب آن‌ها را جریحه‌دار کرد و تازیانه‌های غم و اندوه و مصیبت را بر پیکر مسلمین جهان فرود آورد تا بی‌صلاحیتی خود را در اداره اماکن مقدس به نمایش بگذارد.

بی‌شک جنایت آل سعود با آب کوثر و زمزم هم پاک نخواهد شد

بی‌شک جنایت آل سعود با آب کوثر و زمزم هم پاک نخواهد شد و این لکه ننگ، دودمان آل سعود را بر باد خواهد داد.

استقبال گسترده مردم از تشیع کبوتران حرم و مهاجر الی الله و لاله‌های سفید وطن، مرهمی بود بر زخم‌های التیام نیافته تا ان شالله سقوط و محو آل سعود که این حضور شگرف مردم قابل‌تقدیر و تشکر است.

گویا مجلس محترم شورای اسلامی قصد ندارد تا خلع ید کامل شوراها از پای بنشیند. قرارمان بر رفاقت، دستگیری و حمایت متقابل بود نه رقابت، مچ‌گیری و حسادت. پارلمان ملی و محلی باید مکمل یکدیگر باشند نه منافی یکدیگر.

متأسفانه امروز در مجلس علاوه بر کاهش تعداد اعضای شورای اسلامی کلان‌شهرها، گویا با تشکیل کمیته تطبیق، در حوزه عزل و نصب شهردارها نیز قصد خلع ید شوراها را دارند.

هم چنان‌که دیوان محاسبات منتخب مجلس ابزار تمایل مفرط در ورود به حوزه نظارتی بر شهرداری‌ها را دارد آن‌هم درحالی‌که پاسخ چندباره شورای محترم نگهبان مبنی بر نفی ادعای دیوان محاسبات نسبت به شهرداری‌ها در دسترس است.

از مجمع نمایندگان فارس، به‌ویژه نمایندگان شیراز درخواست داریم، اجازه ندهد بعضی از نمایندگان هر شب خواب خلع ید از شوراها را ببینند

از مجمع نمایندگان فارس، به‌ویژه نمایندگان شیراز درخواست داریم، اجازه ندهد بعضی از نمایندگان هر شب خواب خلع ید از شوراها را ببینند، چون ممکن است خواب‌نما شده، خلع ید خود را با رأی مردم شاهد باشند.

از علمای بزرگوار شهر مقدس شیراز تقدیر و تشکر می‌کنم که با تذکرات شایسته و به‌موقع در آستانه انتقال پیکر پاک مهاجران الی الله و اجلاس پیر غلامان اهل‌بیت که افتخاری بزرگ برای فرهنگ دینی و مذهبی استان فارس و شهر مقدس شیراز است اجازه ندادند به نام دهه فرهنگ، از فضای معنوی شهر قداست‌زدایی شود.

مجدداً یادآور می‌شویم که هر چه داریم از محرم و صفر است، از کلیه حوزه‌های فعال فرهنگی شهرداری ازجمله معاونت فرهنگی اجتماعی، سازمان فرهنگی و اجتماعی و روابط عمومی درخواست دارم در ایجاد فضای تربیتی- بصیرتی عاشورایی، همدل و همراه، شهر مقدس شیراز را به‌گونه‌ای طراحی کنند که حال و هوا و شور حسینی در سراسر شهر مشهود باشد.

از هیئت‌رئیسه محترم و کمیته تطبیق قوانین شورا درخواست دارم، من‌بعد در هنگام بررسی مصوبات هر کمیسیون، حتماً یکی از اعضای کمیسیون برای دفاع از مصوبات حضورداشته باشند تا اختلاف نظرات منجر به نا همدلی نشود.

قرار شده بود، مصوبات هیئت‌رئیسه برای اعضا ارسال شود که متأسفانه چنین نشده و مشکل‌ساز است.

متن نطق پیش از دستور غلامعلی ترابی نیز بدین شرح است:

در هفته گذشته و هفته دفاع مقدس درحالی‌که مردم عزیز کشورمان سوگوار و عزادار قربانیان فاجعه منا بودند در رسانه‌های رسمی جمهوری اسلامی خبری منتشر شد مبنی بر اینکه وزیر امور خارجه کشورمان با باراک اوباما رئیس‌جمهور ایالات‌متحده آمریکا دست داده است که امیدوارم این خبر صحت نداشته باشد و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضای پیگیری موضوع رادارم و توجه همگان را به این فرمایش امام عظیم الشان راحلمان جلب می‌کنم: حتی اگر در تمام آمریکا مسجد بسازند و بالای گلدسته‌ها شعار الله‌اکبر قرار دهند هیچ‌وقت شعار مرگ بر آمریکا را فراموش نکنید چون آمریکا شیطان بزرگ است.

چگونه ممکن است مسئولی از نظام مقدس جمهوری به خود اجازه دهد برخلاف فرمایش رهبری معظم انقلاب قلب‌های امت حزب‌الله را جریحه‌دار کرده و زمینه نفوذ آمریکای جنایتکار را فراهم کند

چگونه ممکن است درحالی‌که مردم عزیز داغدار جنایت هولناک عامل مستقیم و سفاک شیطان بزرگ آمریکا یعنی رژیم خون‌آشام سعودی هستند که جان هزاران حاجی مظلوم را بابی رحمی هرچه تمام و تشنه‌کام گرفته و خانواده‌های ایرانی را به عزای از دست دادن بهترین افراد امت که در حال انجام مناسک حج بوده‌اند نشانده است؛ مسئولی از نظام مقدس جمهوری به خود اجازه دهد برخلاف فرمایش رهبری معظم انقلاب قلب‌های امت حزب‌الله را جریحه‌دار کرده و زمینه نفوذ آمریکای جنایتکار را فراهم کند.

این‌جانب به‌عنوان عضوی از خانواده شهیدان انقلاب اسلامی از آقایان حقوقدان و سیاستمدار و دیپلمات دولت این سؤال رادارم که آیا حقوق کشته شدن صدها هزار جوان و مرد وزن و کودک این مملکت از آمریکای خبیث گرفته شده است که بنای فراموشی را در اذهان خود نهاده‌اند و هرروز با جملاتی چندپهلو بر غصه‌ی دل داغدار خانواده شهدا می‌افزایند که نکند خدای‌ناکرده خون‌های شهدا پایمال سستی و دنیاطلبی برخی افراد شود. مسئولان دیپلماسی کشور اگر دست توانا دارند ابتدا اقدام به وصول این حقوق ملت کنند و بعد بنای دوستی با کفار و مشرکین نهاده و به مراوده و احوال‌پرسی بپردازند.

آیا توقع دارند مردم عزیز ازدست‌داده، به‌مرورزمان فراموش کنند که چگونه به دستور سردمداران ایالت متحده آمریکا عزیزانشان پرپر شد و در گوشه قبرستان‌ها آرمیده‌اند، آیا توقع دارند خانواده شهدا و ایثارگران فراموش کنند چگونه به دستور این جانیان بین‌المللی، صدام جنایتکار زندگی را بر آن‌ها تیره‌وتار نمود. توقع فراموشی کشتار مردم مظلومی که پیکر بی‌گناهشان براثر اصابت شلیک موشک از ناو آمریکایی در خلیج‌فارس قطعه‌قطعه شد چگونه ممکن است. شاه وطن‌فروش خبیث به دستور آمریکا قبرستان‌ها را آباد کرد و صدام مزدور جنایتکار نیز همین‌طور؛ فراموشی این‌ها چگونه ممکن است.

آیا حقوق میلیون‌ها ایرانی داغدار و مصیبت‌زده از جنایتکاران جهان گرفته شده است که بنای مراوده شروع شود؟

مجروحین شیمیایی که همه‌روزه شاهد پیوستن آن‌ها به خیل شهیدان ایران اسلامی هستیم به‌وسیله سلاح‌های شیمیایی که شیطان بزرگ در اختیار صدام قرار داد جانباز شدند و ده‌ها سال پس از جنگ تحمیلی خود و خانواده‌ خود را، در سختی جانکاه این بلای خانمان‌سوز می‌بینند، فراموشی این‌ها چگونه ممکن است. سؤال خود را مجدداً تکرار می‌کنم آیا حقوق میلیون‌ها ایرانی داغدار و مصیبت‌زده از جنایتکاران جهان گرفته شده است که بنای مراوده شروع شود؟

در آستانه ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر قرار گرفته‌ایم ماه مصیبت عظمای عالم اسلام، ماهی که به‌واسطه جنایت وبی وفایی امت به امام خود تا عالم و آدم باقی است ساکنین عرش و فرش بر مصیبت آن در سوگ هستند.

فراموش نکنیم که مردم با تمسک به سیدالشهدا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و با اعلام وفاداری به خط سرخ حسین(ع) در همه صحنه‌های سخت انقلاب پشتیبان ولایت‌فقیه بوده و گوش‌به‌فرمان امام راحل و امام حاضر خود از همه این گذرگاه‌های حساس با پیروزی بیرون آمدند و اگر بر مصیبت از دست دادن عزیزانشان صبور هستند به‌واسطه اطاعت از ولی امرشان است و البته نه به‌واسطه گرفته شدن حقوق حقه خود از عاملان کشته شدن پدران و مادران، فرزندان و همسرانشان.

اگر ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های قدرت‌های جهانی صورت پذیرفته به‌واسطه عمل به دستورات الهی و ایمان به وعده پروردگار بوده است و مردم ما با اعتقاد به اسلام ناب محمدی(ص) و با اطاعت از ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای(مدظله) نظام خود را یاری کرده و با همه تنگناهای اقتصادی و سیاسی و نظامی و امنیتی بر انتخاب خود و راه روشن تبیین شده توسط امام راحل (ره) پافشاری می‌کنند.

این‌جانب این مطالب را به‌واسطه درخواست جمع کثیری از خانواده معظم شهدا و ایثارگران بیان کرده و از روی دلسوزی و حسن نیت و بدون شائبه سیاسی‌کاری عنوان کرده و ضمن تشکر از تلاش‌های همه مسئولین در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، دیپلماسی تقاضا دارم که خطوط قرمز تبیین شده توسط مقام معظم رهبری را رعایت و باصلابت و اقتدار در مقابل دشمنان ملت ایستادگی کنند و بدانند مادامی‌که در خط اسلام ولایت قرار دارند از پشتیبانی همه ملت ایران و به‌طور خاص خانواده شهدا و ایثارگران بهره‌مند خواهند شد.

متن نطق رضا محمدیان، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز نیز در نطق پیش از دستور خود در شورای شهر بدین شرح است:

چندی پیش خبر جدید تصمیم وزارت ارتباطات و فناوری مبنی بر اینکه پنج شهر ارومیه، اصفهان، تبریز، تهران و مشهد به‌عنوان پایلوت شهرهای هوشمند کشور انتخاب و مقررشده با بودجه دولتی طی چند سال آینده زیرساخت‌های لازم در این شهرها ایجاد شود، منتشر شد. و متأسفانه بازهم طبق معمول اسم شیراز در بین کلان‌شهرها به چشم نمی‌خورد، جای تعجب است.

شیراز سومین حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام صرفاً در کارهای آزمایشی دولت مثل پزشک خانواده و یا عدم ثبات مدیریت و غیره کاربرد دارد و در طرح‌های ویژه مثل اختصاص اعتبارات شهرهای هوشمند و یا توزیع بنزین یورو 4 که هم‌اکنون در هفت کلان‌شهر در حال انجام است و یا اعتبارات زیست‌محیطی و یا احیاء دریاچه پریشان و مهارلو و غیره سهمی ندارد.

به‌عنوان یک شهروند از مدیریت استان، نمایندگان محترم مجلس تقاضا دارم با همدلی و هم‌زبانی نسبت به پیگیری موضوعات مطروحه و احیاء حقوق ذاتی مردم شریف شیراز و استان فارس اقدامات لازم را انجام دهند

به‌عنوان یک شهروند از مدیریت محترم استان، نمایندگان محترم مجلس تقاضا دارم با همدلی و هم‌زبانی نسبت به پیگیری موضوعات مطروحه و احیاء حقوق ذاتی مردم شریف شیراز و استان فارس اقدامات لازم را انجام دهند.

هنوز درد جنایت‌های حادثه دل‌خراش منا التیام نیافته که امام‌ جمعه وهابی ملعون و ملحد مکه خون و مال شیعیان ایران و لبنان و عراق که پیرو فرهنگ امام خمینی (ره) هستند را حلال و اعلام می‌کند در مکه به آن‌ها حمله کنید.

لعنت بر این آل سعود که از صهیونیسم‌ها پست‌ترند.

شورا و شهرداری و دستگاه‌های فرهنگی شهر شیراز با توجه به جایگاه سومین حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام باید در مبحث شناخت فرقه ضاله وهابیت و مبارزه فرهنگی علیه این گروه برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهد

شورا و شهرداری و دستگاه‌های فرهنگی شهر شیراز با توجه به جایگاه سومین حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام باید در مبحث شناخت فرقه ضاله وهابیت و مبارزه فرهنگی علیه این گروه برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهد و با تلاش روزی فرارسد که جهان اسلام از کل انحرافات پاک مصون شود.

در ادامه نطق‌های پیش از دستور اعضای شورا، بررسی طرح تفصیلی محله گویم به عنوان اولین دستور کار شورا مطرح شد.

بررسی طرح گویم

مشاور شرکت فرنهاد در باب طرح تفصیلی توضیح داد و گفت: در خصوص باغات گویم هزینه خدمات بر اساس مصوبات محاسبه و اخذ شود. چهار جلسه در معاونت شهرسازی گذاشته‌شده و طرح موردبررسی قرارگرفته و مورد تائید قرار گرفت و به صحن شورا ارسال شد.

وی افزود: این طرح چشم‌اندازی را تدوین و مطالعات اجتماعی و اقتصادی را انجام داده‌ایم و بر اساس مطالعات به طرح تفصیلی رسیدیم. محله گویم در مسیر گردشگری سپیدان است که ازنظر خدماتی خودکفا هستند و استفاده از فضای سبز محدوده و ساماندهی کارگاه‌ها و خودکفایی محدوده در دست‌کار است. بر اساس سرشماری 1390 جمعیت 8963 نفر بوده است که نسبت به سال 85 نرخ رشد داشته است. مالکیت اراضی 98 درصد خصوصی است و روش ترکیبی برای افق طرح مطرح‌شده است و با توجه به حجم ارضی بایر ظرفیت جمعیت‌پذیری 21505 نفر را دارد.315  هکتار زمین دارد که از این تعداد 66 هکتار مسکونی است.

 مشاور شرکت فرنهاد ادامه داد: در این طرح قیمت ابنیه و کیفیت و دانه‌بندی و سازه ساختمان‌ها موردمطالعه شده و در دستور کار است، باغات گود گویم که 324 هکتار است باعث اجرای طرح‌شده و قسمت بین گویم و دوکوهک اراضی کارگاهی حدود 80 هکتار ساخته‌شده که یکی از بحث‌های امروز ماست.

وی گفت: حجم عبور و مرور بر اساس سطح سرویس در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ترافیک ایجاد کرده و راه‌بندان می‌شود که در این راستا توسعه شبکه معابر در دست‌کار است، مسئله دیگر پراکنده بودن ساخت‌وسازها است که بخشی از راضی در محدوده شهر صدرا است و هنوز به توافق نرسیده‌اند که جز کدام حساب شود، افزایش بی‌رویه محدوده و قرارگیری و قرارگیری محدوده کارگاهی در اجرای طرح ازجمله مسائل اساسی است، شهرسازی ما یک شهرسازی مشارکتی با حضور مردم است. ساختار پیشنهادی از پنج عنوان دارد ازجمله فضای عملکردی، فضای طبیعی و منظر شهری و کارگاهی است.

مشاور شرکت فرنهاد بیان داشت: در طرح تفصیلی نحوه تأمین خدمات، جمعیت افق، فرهنگی، درمانی، فضای شهر و مذهبی دیده شده است، حدود 80 هکتار زمین را شورای گویم با هماهنگی فرمانداری تفکیک کرده و به فروش رسانده و مصوب شده که 30 هکتار به دلیل خارج بودن از خط گازرسانی الحاق نشود.

ابراهیم شعرا، عضو شورای شهر شیراز گفت: مقصدی و محوری برای گردشگران معرفی کنیم و یکی از آن مکان‌ها سپیدان است که مردم بعد از صنایع به آن رجوع می‌کنند، باغات پذیرایی و اقامتی طراحی شود.

بحث زمین‌خواری سیاسی است

محمدرضا هاجری نیز بیان کرد: بحث زمین‌خواری سیاسی است و چرا منطقه گویم ویژه شده و پشت این قضیه چه می‌تواند باشد، همیشه مردم یک پله از شهرداری جلو هستند چون می‌روند و محدوده را آباد می‌کنند بعد می‌گویند بیایید شهرسازی کنید، ولی قرار نیست از شمال بیاوریم و در جنوب هزینه کنیم، در شهرها مردم تعیین‌کننده هستند که شهر کجا برود و ما بایستی پاسخگوی این طرح‌ها باشیم.

وی گفت: هفت روستا به شهر شیراز الحاق شده و خدمات هم داده‌شده و بایستی در این جلسات ارگان‌های نیرو انتظامی، آب و برق و گاز باشند و مشخص کنند تا چه زمانی قرار است خدمات بدهند و برنامه‌ریزی کنند.

تذروی افزود: نمی‌شود که 50 هکتار را تأیید و 30 هکتار دیگر را تأیید نکرد، باغات قصرالدشت نابود شده و نزدیک به 200 هکتار فضای سبز دارد که مردم بدون هزینه شهرداری فضای سبز را حفظ کرده‌اند و بایستی دیده شود تا بتوانیم خدمات دهیم. اجازه ندهیم باغات مجالس و چایخانه‌ها در این مناطق ایجاد شود.

معین گفت: باید تبصره‌ای باشد تا از صدور هرگونه مجتمع تجاری خودداری شود و اگر مجتمع تجاری جدید اضافه شد در داخل محدوده باشد، محدوده 30 هکتار به هیچ‌وقت حذف نشود و جزو شهر حساب شود تا مشکلات بعداً بیشتر نشود.

وی بیان کرد: در خصوص باغات گویم به برابر بند 7 همین مصوبه اصلاح شود و اراضی باغات گود گویم و معابر پیش‌بینی برای حداکثر استفاده از زمین بوده بین 5 تا 6 متر بوده که حتماً با حداقل‌های عقب‌نشینی صورت بگیرد.

پاک‌فطرت بیان کرد: بحث پهنه خدماتی در شمال غربی قرارگرفته که بیرون از شهر قرارگرفته و نمی‌تواند مؤثر واقع شود.، کارگاهی را در شرق در نظر گرفته‌اید و بحث تجاری باید در جهت گردشگری باشد. 

تذروی نیز گفت: زمین‌های گویم درمجموع 83 هکتار که شورا گویم بدون در نظر گرفتن سهم خدمات و خارج از محدوده بودن طرح، تفکیک‌شده و در اختیار مردم قرارگرفته است و مبالغی را از مردم به حساب بخش اداری واریز کرده‌اند و مجوز گرفته‌اند که این ظلم به مردم گویم است ولی از زمان استقرار شهرداری مسائل پیگیری می‌شود و تا جایی که امکان دارد به نفع مردم رأی صادر می‌کنیم.

وی افزود: مجموعه 83 هکتاری را ببینید و تصویب کنید چون بعدازآن رودخانه است ادامه پیدا می‌کند، در نقاط گود گویم که با خط مرزی با شهر صدرا قرار دارد و کسی حاضر نیست به آن سمت برود آن تائید تا الحاق به مجموعه شود.

این عضو شورا گفت: نمی‌شود که 50 هکتار را تأیید و 30 هکتار دیگر را تأیید نکردف باغات قصرالدشت نابود شده و نزدیک به 200 هکتار فضای سبز دارد که مردم بدون هزینه شهرداری فضای سبز را حفظ کرده‌اند و بایددیده شود تا بتوانیم خدمات دهیم،اجازه ندهیم باغات مجالس و چایخانه‌ها در این مناطق ایجاد شود.

افراسیابی نیز گفت: گویم یکپارچه بوده ولی حریم گاز جدایش کرده که مجوز ندادن قسمت‌هایی از آن تناقض ایجاد می‌کند و قسمت باغات که با حوزه استحفاظی صدرا مشکل به وجود آمده است.

وی بیان کرد: برای باغات هزینه خدمات اضافی گرفته نشود و ارزش‌افزوده تعریض خیابان به خود مردم بازگردد و  سهم خدمات را در مصوبات نوشته شود.

نقیب زاده گفت: در بند 7 اشکالی در نگارش صورت‌جلسه وجود دارد که سهم خدمات بر اساس مصوبات باغات گرفته‌شده که تناقضی و مغایرت به وجود آمده که در کمیسیون موضوع الحاق شده به همراه مباحث مالیاتی مطرح شد و بحث هزینه باغات بیش از باغات در حریم است و باید شهرداری هزینه خدمات را به شورا بدهد.

ترابی، نیز گفت: اضافه کردن 33 هکتار که در کمیسیون رأی نیاورده و به صحن شورا آمده تا رأی‌گیری شود و درآمد مضاعفی را از توسعه گویم کسب کند،  10 متر عقب‌نشینی مشکل ترافیکی را با توجه به مسیر دوچرخه تغییر نخواهد داد.

این طرح با نظر 12 نفر موافق با الحاق 33 هکتار و بسته شدن مرز ساخت‌وسازها تصویب شد.

بسیاری از گردشگران ایران را به شیراز می‌شناسند و شیراز از قدیم الایام مقصد گردشگری بوده است

سمیع‌الله حسینی‌مکارم، معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: افزایش گردشگری و تبادل گردشگر بین کشورها به‌نوعی در ارتقای امنیت ملی سهم داشته و حضور اتباع کشورهای مختلف در یک کشور، نوعی بازدارندگی را برای کشور میزبان در برابر تهدیدات خارجی ایجاد می‌کند.

وی افزود: درحالی‌که ظرفیت گردشگری سیاحتی، سلامت، اکوتوریسم و ... در شمار 10 کشور نخست دنیا است، درآمد آن از این محل بسیار کمتر از ظرفیت اعلام‌شده است و از طرف دیگر بودجه دولت در سال جاری 200 هزار میلیارد تومان بوده که حدود 170 میلیارد تومان آن جاری و 30 هزار میلیارد تومان تملک دارایی و 80 هزار میلیارد تومان از بودجه نفت با احتساب هر بشکه 75 دلار بوده درحالی‌که اکنون نفت بشکه‌ای 40 دلار است و توجه کنیم که 40 هزار میلیارد تومان از کل بودجه نیز برای یارانه صرف می‌شود.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تصریح کرد: با این مقدمات متوجه می‌شویم که مشکلات اعتباری کشور همچنان ادامه دارد ضمن آن‌که کشور از نظر آب مشکل دارد و اتکای به کشاورزی در این مقطع ممکن نیست، صنایع ما وضعیت مشخصی دارد و پیش‌بینی می‌شود اگر تا دو میلیون بشکه نفت تولید کنیم تا آن زمان قیمت نفت به بشکه‌ای 30 دلار کاهش خواهد یافت و از این رو تنها گزینه پیش روی ما گردشگری است.

حسینی‌مکارم بیان کرد: بسیاری از گردشگران ایران را به شیراز می‌شناسند و شیراز از قدیم الایام مقصد گردشگری بوده درحالی‌که تهران مقصد گردشگری نبوده و با اتخاذ تمهیداتی در طی چند سال، امروز به مقصد گردشگری خارجی بدل شده است بنابراین با اقدامات مدیران می‌توان وضعیت گردشگری در شهرها را بهبود بخشید.

وی گفت: ما از توجه شهردار و شورای شهر شیراز به گردشگری خشنود هستیم و این که تندیس شهردار برتر در عرصه گردشگری به شهردار شیراز اهدا شد، بسیار ارزشمند است چراکه حذف عوارض ساخت هتل و موارد تشویقی که در شیراز برای گردشگری در نظر گرفته‌شده با سیاست‌های کلان کشور در راستای توسعه گردشگری مطابقت دارد و امید داریم این بسته‌های تشویقی افزایش یابد. 

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری عنوان کرد: یک گردشگر معادل 50 بشکه نفت درآمدزایی دارد چنانکه ترکیه در سال 2013 حدود 27 میلیارد دلار از گردشگری درآمد داشته است.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی دو فراز را به گردشگری اقتصاد دادند ضمن این که دولت یازدهم نیز آن را در سرلوحه کار خود قرار داده و با توجه به آن‌که ایران ظرفیت 40 میلیون گردشگر دارد و باید با کمک مدیران و مسئولان استانی و کلان‌شهرها ورود گردشگر به کشور را به پنج برابر تعداد فعلی برسانیم.

حسینی‌مکارم گفت: سهم استان فارس و شهر شیراز از گردشگر کم است چراکه استان فارس در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی با سه هزار بنا و محوطه تاریخی و چهار اثر جهانی و ظرفیت‌های فراوان گردشگری سلامت و زیارت، با تاسف در شش ماهه نخست سال 120 هزار گردشگر خارجی داشته است.

در ارزیابی امنیت استان رتبه اول را داشته‌ایم

سردار کشاور فت: مقوله امنیت یکی از مقولات اساسی که با مشارکت سازمان‌های مختلف و مردم امکان‌پذیر نیست که اگر در استان امنیت داریم مرهون سازمان‌ها و مردم هستیم، در ارزیابی امنیت استان رتبه اول را داشته‌ایم، طرح مدیریت کیفیت ناجا که زیباسازی و خوشایند سازی محیط خدمت انجام‌شده تا محیط مناسبی را داشته باشیم، در سایه امنیت شوراها توانستند کارهای بزرگی را انجام دهند.

در حاشیه از فعالین نیروی انتظامی و کارمندان پست و کارمندان بازنشسته شهرداری تجلیل شد.
کد مطلب : ۱۱۲۲۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما