۰
plusresetminus
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس:

بانک‌ها بزرگترین مشکل واحدهای صنعتی فارس هستند/ کارخانه سیمان به دلیل ایجاد آلایندگی باید از شیراز برود

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۹
همتی با اشاره به مشکلات زیست محیطی کارخانه سیمان گفت: این کارخانه باید از شیراز برود و البته مقدمات انتقال این کارخانه به شهرستان خرامه فراهم شده و باید سریعتر عملیاتی شود.
علی همتی
علی همتی
به گزارش "حافظ نیوز" علی همتی سه شنبه در چهارمین سمینار دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با موضوع ارتباط صنعت و دانشگاه در کارآفرینی و توسعه استان در شیراز افزود: برخی واحدهای صنعتی استان با توجه به دوری از فناوری بروز و مشکلات تحریم ها با مشکلات زیست محیطی روبرو هستند که اشکال درستی است و باید در مسیر رفع آنها کوشید.
کارخانه سیمان شیراز در سال 1334 در غرب این شهر و در جاده ورودی از استان بوشهر افتتاح شد.
سال هاست مسئولان استان فارس بر لزوم تغییر مکان این کارخانه به دلیل ایجاد آلاینده ها ، تاکید کرده اند.
دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس در ادامه گفت: از چهار هزار و 300 واحد صنعتی فارس، در یک سال و نیم گذشته 570 واحد مشکل دار شناسایی شد و در سه ماه گذشته، مشکلات 78 واحد صنعتی بررسی شده و 70 درصد مشکلات آنها رفع شده است.
همتی گفت: بزرگترین مشکل واحدهای صنعتی استان با نسبت 66.3 درصد مربوط به بانک ها و مسایلی همچون سرمایه در گردش، سرمایه ثابت، صدور ضمانت نامه و ورود به فهرست سیاه بانک ها و ممنوع الخروجی فعالان صنعتی است.
وی ادامه داد: با تدبیر دولت و امید، از هفته گذشته تمهیدی اندیشیده شده است که بانک ها موظف شدند برای همه واحدهای تولیدی که در مناقصه ها و مزایده ها شرکت می کنند و برنده می شوند، ضمانت نامه بانکی صادر کنند که گامی گره گشا است.
رییس سازمان صنعت ،معدن و تجارت فارس در ادامه گفت: 5.7 مشکلات صنایع استان مربوط به مسایل مالیات، 4.3 مشکلات در ارتباط با تامین اجتماعی، 2.6 در ارتباط با مشکل برق و به همین میزان به دلیل مشکل تامین آب و 5.6 نیز مربوط به تامین گاز است و 3.7 درصد مشکلات نیز رعایت نشدن استانداردهای زیست محیطی است.
همتی ادامه داد: بسیاری از مشکلات صنایع با گشایش فضای بین المللی و جذب سرمایه گذاری خارجی رفع می شود و صنایع می توانند به کمک دانشگاه ها می توان بهترین بهره را از فضای پساتحریم ببرند.
در این همایش، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز نیز با اشاره به تفاهم نامه این اتاق به نمایندگی از بخش خصوصی با دانشکده فنی و حرفه ای شهید باهنر شیراز گفت: طرحی را برای ارتقای دانش کارکنان فعلی بخش صنعت در دستور کار داریم که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با این طرح در قالب پذیرش دانشجوی روزانه موافقت نکرده است اما امید است که دوره های شبانه با این هدف راه اندازی شود.
فریدون فرقانی افزود: در طرح پیشنهادی، کارکنان صنایع بدون این که به کار و فعالیت شغلی آنها آسیبی برسد مشغول تحصیل می شوند.
همایش یک روزه ارتباط صنعت و دانشگاه در کارآفرینی و توسعه استان فارس به همت دانشکده فنی و حرفه ای شهید باهنر شیراز و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان در حال برگزاری است و عصر سه شنبه به کار خود پایان می دهد.
منبع: ایرنا
کد مطلب : ۱۱۲۲۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما