رتبه نخست سطح زیرکشت سیب زمینی برای اقلید

خبرگزاری فارس , 15 مهر 1394 ساعت 8:26

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهادکشاورزی اقلید از پیش‌بینی تولید 100 هزار تن سیب‌زمینی در 2 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در سال زراعی جاری خبر داد.


به گزارش حافظ نیوز، ابراهیم رستگار از کشت سیب‌زمینی در 2 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در سال زراعی جاری خبر داد و اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود بیش از 100 هزار تن سیب‌زمینی در این اراضی برداشت شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته یک‌هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی اقلید زیر کشت سیب‌زمینی قرار داشت که حدود 60 هزار تن محصول از این اراضی برداشت شد عنوان کرد: بیش از 50 درصد از سطح زیر کشت سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی اقلید به‌صورت نواری و بقیه به روش آبیاری بارانی کشت می‌شود.

رستگار از کشت ارقام متنوع سیب‌زمینی از جمله بورن، سانته، سانتانا و جلی در اقلید خبر داد و بیان داشت: سیب‌زمینی کشت‌ شده در این شهرستان از ارقامی با کیفیت بالا و دارای کلاس‌های الیت، سوپرالیت، A و E است.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهادکشاورزی اقلید با اشاره به اختصاص رتبه نخست سطح زیر کشت سیب‌زمینی در استان فارس به این شهرستان از آغاز برداشت این محصول از ابتدای شهریورماه امسال خبر داد و گفت: برداشت سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی اقلید تا پایان آبان ماه سال جاری ادامه دارد.


کد مطلب: 11229

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/11229/رتبه-نخست-سطح-زیرکشت-سیب-زمینی-اقلید

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir