ضرورت راه اندازی بازار دائمی عرضه دام در اقلید

خبرگزاری فارس , 15 مهر 1394 ساعت 8:15

سرپرست اداره دامپزشکی اقلید بر لزوم مساعدت شهرداری برای ساماندهی و راه‌اندازی محل دائمی عرضه دام و فرآورده‌های دامی در این شهرستان تأکید کرد.


به گزارش حافظ نیوز، خدارضا امیدی با بیان اینکه شغل اصلی مردم این شهرستان دامپروری و کشاورزی است به جمعیت بیش از 20 هزار نفری عشایر این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: راه‌اندازی بازارچه دائمی عرضه دام امری ضروری است که مساعدت شهرداری این شهر را می‌طلبد.

وی با اشاره به لزوم اجرای مراقبت‌های لازم در عدم شیوع بیمارهای مشترک بین انسان و دام به‌منظور حفظ سلامتی شهروندان و تأمین بهداشت عمومی، بر لزوم ساماندهی محل دائمی عرضه دام و فرآورده‌های دامی در اقلید تأکید کرد و بیان داشت: با توجه به وجود زیرساخت اصلی میدان و بازارچه عرضه دام و فرآورده‌های دامی در کشتارگاه صنعتی این شهرستان حمایت و مساعدت شهرداری می‌تواند موجب راه‌اندازی و آغاز فعالیت این بازارچه و برطرف شدن بسیاری از مشکلات موجود در این زمینه شود.

امیدی در ادامه به اجرای طرح رایگان نظارت بهداشتی دام ویژه عید قربان با فعالیت چهار اکیپ ثابت و سیار در اقلید اشاره کرد و از نظارت بهداشتی یک‌هزار و 475 رأس دام سبک و 30 رأس دام سنگین در روز عید قربان در این شهرستان خبر داد.

سرپرست اداره دامپزشکی اقلید با اشاره به ارائه خدمات رایگان ذبح و نظارت شرعی و بهداشتی دام‌های قربانی عید قربان در کشتارگاه صنعتی این شهرستان عنوان داشت: در روز عید قربان 282 رأس دام در کشتارگاه اقلید ذبح و مورد بازرسی و نظارت بهداشتی قرار گرفت.

امیدی با اشاره به ماده دوم آیین‌نامه اجرایی ماده 18 قانون سازمان دامپزشکی کشور، کشتار و ذبح دام در منازل و معابر عمومی را عامل گسترش آلودگی زیست‌محیطی و انتشار بیماری‌های مشترک از دام به انسان خواند و از مساعدت صد درصدی مردم و عرضه‌کنندگان دام زنده با دامپزشکی و اکیپ‌های نظارتی و بازرسی بهداشتی و شرعی ذبح دام دامپزشکی اقلید در عید قربان و همچنین از همکاری شهرداری، فرمانداری، نیروی انتظامی و پلیس راهور این شهرستان در اجرای این طرح تقدیر کرد.


کد مطلب: 11234

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/11234/ضرورت-راه-اندازی-بازار-دائمی-عرضه-دام-اقلید

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir