فرمانداری لامرد درباره مرخصی شهردار این شهر پاسخ داد

ایلنا , 15 مهر 1394 ساعت 8:46

پیرو انتشار خبری درخصوص سفر آموزشی شهردار لامرد به مالزی ، روابط عمومی فرمانداری لامرد با ارسال جوابیه‌ای به این خبرگزاری مدعی شده است که شهردار مجوزی در خصوص سفر به خارج از کشور از شورای اسلامی دریافت نکرده است.


به گزارش حافظ نیوز، مسئول روابط عمومی شهرداری لامرد در خصوص سفر آموزشی شهردار این شهر به خارج از کشور در گفت‌‌وگو با خبرگزاری ایلنا اینطور اعلام کرد:"شبانی‌نژاد در تاریخ هفتم مهر طی نامه‌ای رسمی مرخصی خود را از تاریخ 8 الی 16 مهر به رئیس شورا و رونوشت آن به فرمانداری، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری و  معاونان خود در شهرداری لامرد اطلاع داده است و در غیاب ایشان، امور مربوط به شهروندان توسط معاونین و کارکنان به طور کامل انجام می‌شود".

به دنبال انتشار این خبر تحت عنوان "شهر لامرد در استقبال از جانباختگان حادثه منا سیاه پوش شد" نیز روابط عمومی فرمانداری لامرد با ارسال جوابیه‌ای به این خبرگزاری مدعی شده است که شهردار لامرد مجوزی در خصوص سفر به خارج از کشور از سوی شورای اسلامی دریافت نکرده و نامه شهردار لامرد قانونی نبوده است.

و این درحالیست که روابط عمومی فرمانداری با ارسال جوابیه‌ای به این خبرگزاری و با ارائه توضیحات تکمیلی به این ادعا پاسخ داده است.

متن کامل جوابیه فرمانداری لامرد مطابق قانون مطبوعات در ادامه می آید:

1- نامه شهردار محترم در تاریخ 1394/07/07 با قید " اینجانب از تاریخ 8الی 16 مهرماه، در سفر می‌باشم " به  شورای اسلامی شهر لامرد ارسال و رونوشت آن به این فرمانداری ارسال گردیده و ایشان در همان روز محل کار خود را ترک نموده‌اند. ضمن اینکه در نامه مذکور فقط تاریخ سفر ذکر شده که این به هیچ وجه درخواست مرخصی محسوب نمی‌گردد.

2-مرخصی شهرداران می بایست پس از تایید شورای اسلامی همان شهر باشد، لذا بدون مجوز شورای اسلامی شهر، شهردار نمی‌تواند محل کار خود را ترک نماید.

3-در صورت مرخصی، شهردار محترم می‌بایست یکی از معاونین خود را به عنوان جانشین با ذکر شماره تلفن بصورت کتبی به شورا و مراجع ذیصلاح معرفی نماید.

4-با توجه به اعلام اینکه ایشان جهت دوره آموزشی خارج از کشور رفته‌اند، و هزینه آن از سوی دستگاه های اعلام شده پرداخت می‌شود، ضرورت داشت حتما مجوز ماموریت خارج از کشورکه دارای شرایط و ضوابط خاصی می باشد کسب می نمودند، که این امر هم صورت نگرفته است.

توضیحات تکمیلی شهرداری لامرد با مستندات در این خصوص در ادامه آمده است:

1-شهردار تا پایان وقت اداری در محل شهرداری حضور داشته‌اند و پس از پایان وقت اداری نیز محل را ترک کرده‌اند و مرخصی خود را طی نامه ای در تاریخ 94/07/07 به اطلاع فرمانداری، مدیرکل دفتر امورشهری و شوراهای استانداری و  معاونین خود در شهرداری رسانده‌اند و ضمنا در سنوات گذشته و دوره مدیریت آقای منصوری فرماندار فعلی هیچ ایراداتی در خصوص مرخصی های قبلی شهردار گرفته نمی شده است.

2- حسین شبانی نژاد وقتی از سوی شورای دوره چهارم به سمت شهردار لامرد انتخاب شد با شعار تکریم ارباب رجوع فعالیت خود را آغاز کرد و آن هم درعمل ایشان مشخص بوده است و تاکنون کار هیچ ارباب رجوعی عقب نیفتاده و به طور کامل توسط کارکنان و معاونین آن انجام شده است.

2-شهردار در نامه مرخصی خود اعلام نموده است که "تمام امورات شهرداری برعهده ی معاونین شهردار بوده و امورات مربوطه را پیگیری می نمایند" و معاونین شهردار دو نفر بوده که اعضای محترم شورا ، شماره تلفن آنان را دارند.

3-طبق ماده 9 آئین نامه حقوق و مزایای شهرداران، شهردار مرخصی استحقاقی داشته و از مرخصی استحقاقی خود برای این مدت استفاده کرده است.

4-طبق عرف و روال گذشته ، مرخصی‌ها و ماموریت‌های شهردار به اطلاع شورا و فرمانداری و مراجع ذیصلاح می رسیده است که  مستندات آن پیوست جوابیه می باشد ولی فرمانداری برای اولین بار، ایراداتی  را از جمله در خصوص مجوز مرخصی شهردار توسط شورا مطرح نموده است که این مسئله سیاسی بوده و باعث تنش بین فرمانداری و شهرداری می شود.

5-لازم بود فرماندار محترم باتوجه به تحقق شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال همدلی و همزبانی دولت و ملت جهت پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با پیش رو داشتن دو انتخابات مهم مجلس و خبرگان رهبری در سال جاری، همکاری لازم را با شهرداری داشته و از دامن زدن به مسائل حاشیه ای و سیاسی خودداری نمایند.

6-انتظار می رفت که فرمانداری محترم و همچنین اعضای محترم شورای تامین باتوجه به درج گزارشی توسط پایگاه خبری لامرود تحت عنوان «شبانی نژاد بدون مرخصی عازم مالزی شد » که با انتشار شایعاتی باعث تشویش اذهان عمومی شده است ، برخورد قانونی می نمود.

مطابق قانون ماموریت‌ها و مرخصی های شهردار بایستی به تایید شورای شهر برسند و در این میان «‌ابوالحسن کشاورز» عضو شورای اسلامی شهر لامرد به ایلنا می گوید: شهردار در ماموریت نیست و از مرخصی استحقاقی که داشته ، استفاده کرده است و آنچه بر اساس عرف همواره اجرا می‌ شده، این بوده است که سفرها و ماموریت های شهردار به اطلاع ریاست شورا و فرمانداری می رسیده است و این سفر هم طی نامه ای به شورا و فرمانداری اعلام شده است.

وی تصریح کرد و گفت: شورا در طول 8 سال گذشته هیچ‌گاه مصوبه‌ای درخصوص تقاضای مرخصی شهردار نداشته است و درحالیکه از نظر قانون ظاهرا نیاز به تائیدیه شورا دارد.

کشاورز، ادامه داد: برنامه هایی که توسط استانداری گذاشته می‌شود هیچ منعی برای حضور شهردار در آن جلسات وجود ندارد ولی شهردار بایستی آنرا به اطلاع شورا و فرمانداری و معاونین خود در شهرداری برساند.

 


کد مطلب: 11249

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/11249/فرمانداری-لامرد-درباره-مرخصی-شهردار-این-شهر-پاسخ

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir