معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش فارس:

پایه و اساس مملکت بر تعلیم و تربیت استوار است

خبرگزاری فارس , 17 مهر 1394 ساعت 19:50

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش فارس گفت: تنها چیزی که باید بیشتر از توان و اعتبار برایش هزینه شود آموزش‌وپرورش بوده چراکه پایه و اساس مملکت بر تعلیم و تربیت استوار است.


به گزارش حافظ نیوز، علی‌عسکر جمشیدی عصر امروز در همایش یک‌روزه معاونان و کارشناسان آموزش ابتدایی و فنّاوری آموزشی ادارات آموزش‌وپرورش شمال استان فارس که باهدف بررسی برنامه راهبردی و عملیاتی حوزه معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش فارس در سال تحصیلی جاری در سالن اجتماعات کانون فرهنگی تربیتی شهید کوثری و حضرت خدیجه (س) اقلید برگزار شد با اشاره به حادثه منا و تأسف از جان‌باختن عده بسیاری از مسلمانان جهان به‌ روز جهانی معلم اشاره کرد و اظهار داشت: روز جهانی معلم امسال با شعار «میدان دادن به معلم، ساختن جامعه پایدار» نشان از لزوم توجه ویژه به معلمان و فراهم کردن شرایط لازم برای آنان در ایجاد جامعه‌ای پایدار و باثبات در جهان است.

وی با تقدیر از زحمات شبانه‌روزی کارشناسان و فرهنگیان در امر تعلیم و تربیت به‌ویژه در حوزه آموزش ابتدایی که با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند بحران منطق را یکی از چالش‌های اصلی در دنیای امروز خواند و بر لزوم مساعدت و انسجام متصدیان حوزه آموزش ابتدایی در ساماندهی به مسائل مربوط به این حوزه باهدف حل مشکلات و رفع موانع پیشرفتی تأکید کرد و گفت: اگر افراد در مقام و مسئولیت خرد و کلان خود به دنبال رفع نواقص باشند نتایج بهتر و گام‌های مؤثرتری در راستای پیشرفت کشور به‌دست می‌آید.

جمشیدی بابیان اینکه روزمرگی مانع پیشرفت می‌شود بر لزوم مدیریت و برنامه‌ریزی در حوزه آموزش ابتدایی تأکید کرد و عنوان داشت: با کار، قانون‌مداری، درایت و برنامه‌ریزی قداست جایگاه افراد حفظ می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش فارس با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی برای ایجاد شوق دانستن و یادگیری در معلمان و دانش‌آموزان عنوان کرد: هدف آموزش ایجاد نیاز به دانستن است نه عرضه دانستنی‌ها، ازاین‌رو باید تلاش شود زمینه نیاز به یادگیری و شوق به دانستن در آنان ایجاد و تقویت شود.

این مسئول به تعبیر جامعه‌شناسان امروزی مبنی بر اینکه در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم که اعمال و گفتارمان رصد می‌شود اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه لزوم تأثیرگذاری بر افراد مدیریت رفتار و گفتار خودمان است ازاین‌رو باید تغییر را از خود شروع کرده و به دنبال کسب نتیجه مناسب با الگوهای رفتاری ایدئال باشیم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش فارس به شعار «صرفه‌جویی در همه‌چیز برای آموزش فرزندانمان» اشاره و خاطرنشان کرد: تنها چیزی که باید بیشتر از توان و اعتبار برایش هزینه شود آموزش‌وپرورش بوده چراکه پایه و اساس مملکت بر تعلیم و تربیت استوار است.

جمشیدی با تأیید اصل اعتماد، کنترل و نظارت را لازم دانست و با تأکید بر نظارت و بازرسی از مدارس ابتدایی اجتهاد آموزشی را یکی دیگر از مشکلات موجود خواند و برگزاری دوره‌های آموزشی همگام و همسان و بهره‌گیری معلمان از این دوره‌ها در راستای عدم برداشت فردی در زمینه اصول آموزش‌وپرورش آنان را خواستار شد.

وی به برنامه تدبیر وزارت آموزش‌وپرورش اشاره و اظهار کرد: طرح احیای مدارس سرآمد باهدف ارتقای کمی و کیفی آموزش‌وپرورش در مدارس در حال اجرای 100 درصدی در سطح استان فارس بوده که نیاز به تلاش همه‌جانبه معاونان و کارشناسان آموزش ابتدایی در این زمینه برای دستیابی به موفقیت بیشتر است.

جمشیدی با تأکید بر تلاش معاونان و کارشناسان آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش فارس در راستای تعامل و ارتباط بیشتر و بهتر با نماینده، امام‌جمعه و سایر مسئولان شهرستانی بیان کرد: باوجود مشکلات فراوان، معاونت آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش فارس موفقیت‌های فراوانی در زمینه‌های دانش‌افزایی، جشنواره جابر، ارزشیابی آموزش‌وپرورش، بازدیدها، پیگیری و جذب کودکان بازمانده از تحصیل و... در سطح کشوری کسب کرده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش فارس در پایان سخنان خود بر لزوم مساعدت معاونان و کارشناسان آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش فارس در توجه به کتاب برنامه، عمل به تفاهم‌نامه، نظارت بر مدارس، برگزاری و حضور کارگاه‌های استانی و شهرستانی، نظارت بر محتوای آموزش‌وپرورش در پیش‌دبستانی‌ها و... تأکید کرد.


کد مطلب: 11278

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/11278/پایه-اساس-مملکت-تعلیم-تربیت-استوار

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir