۰
plusresetminus

مهم ترین امر در مدیریت بحران، آموزش همگانی است

تاریخ انتشارجمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۹
فرماندار شهرستان ارسنجان گفت: برای کاستن از زیان های ناشی از وقوع بلایای طبیعی به ویژه زلزله، مهمترین مولفه آموزش های همگانی است و ضروری است این موضوع در حوزه مدیریت بحران با جدیت دنبال شود.
فرماندار ارسنجان
فرماندار ارسنجان
به گزارش حافظ نیوز سید محمد یوسف کاظمی، پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران که به مناسبت در پیش بودن هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی (20 تا 26مهر) در ارسنجان برگزار شد، اظهار داشت: باید در این زمینه برای آموزش قشرهای مختلف جامعه، برنامه ریزی همه جانبه صورت گیرد و نهادهای امدادرسان و نیروهای امدادگر برای انجام فعالیت مناسب در زمان وقوع حادثه، همواره از آمادگی لازم برخوردار باشند.

فرماندار ارسنجان ادامه داد: نهادهای امداد رسان این شهرستان باید در هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی مبادرت به برپایی نمایشگاه و مانور مقابله با حوادث کنند.

یوسف کاظمی بیان داشت: بر اساس اطلاع رسانی که انجام شده، در پاییز امسال پدیده 'ال نینو' رخ خواهد داد که بر اثر این پدیده، بارندگی های پاییزی سیل آسا پیش بینی شده است و با توجه به این موضوع، دستگاه های ذی ربط باید کاملا هوشیار و آماده باشند.

ال نینو یا ال نینیو، یکی از چرخه های مشهور آب و هوایی جهان است که هر دو تا هفت سال رخ می دهد و باعث ایجاد ناهنجاری های عمده ای در آب و هوای سراسر کره زمین می شود، از جمله این ناهنجاری ها می توان به سیلاب های ناگهانی و خشکسالی اشاره کرد.
ال نینیو، در حقیقت یک رخداد اقلیمی کلان است که در اثر رها شدن انرژی انباشته در بزرگترین حوزه اقیانوسی جهان یعنی جنوب اقیانوس آرام رخ می دهد.

معاون فرماندار ارسنجان نیز دراین نشست اظهارکرد: درهفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی، ضروری است مسوولیت متولیان برگزار کننده مانور به درستی مشخص شود و هر یک از نهادها برای برپایی مانور زلزله و آتش سوزی به خوبی به وظایف خود عمل کنند.

یوسف کارگر، همچنین به برگزاری کلاس های امداد و نجات و آموزش کمک های اولیه برای مسوولان اداره ها و نهادها و نیز برپایی کلاش های ویژه ناظران و استاد کاران برای اعمال نظارت بر ساخت مسکن تاکید کرد.

دبیر مدیریت بحران شهرستان ارسنجان نیز در این جلسه، هدف از برگزاری این نشست را برآورد توان اعضا در مواقع بروز بحران و مرور دستاورد های کارگروه های شهرستان در این زمینه بیان کرد.

حجت زارع افزود: در هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی باید تبلیغات مناسبی در شهرستان ارسنجان صورت گیرد، شعارهای ویژه این هفته بر سر در اداره های این شهرستان نصب و نمایشگاه هایی از دستاوردهای ستاد بحران نیز برپا شود تا مردم از این طریق بتوانند اطلاعات مناسبی از چگونگی حفظ خود در زمان وقوع حوادث طبیعی، کسب کنند.

شهرستان ارسنجان در فاصله 125 کیلومتری شمال شرق شیراز واقع شده است.
کد مطلب : ۱۱۳۰۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما