دکتر جعفر قادری در بازدید از «حافظ نیوز» مطرح کرد/ بخش نخست؛

مسئولین و نمایندگان در دوران استانداری رضازاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها به خوبی استفاده کردند/ تفاوت در دیدگاه و عملکرد احمدی هر دو طیف را دلزده کرد/ «حافظ نیوز» در فضای پر آشوب کنونی با حفظ نگاه انتقادی، خود را مصون نگه داشته است

19 مهر 1394 ساعت 12:10

منتخب مردم شیراز در دوره‌های هفتم و هشتم مجلس با اشاره به نگاه استاندار فعلی فارس در مبحث سرمایه‌گذاری گفت: تحرک خاصی در بحث سرمایه‌گذاری نمی‌بینیم و جدیتی برای به ثمررسیدن کارهای قبلی دیده نمی‌شود.


به گزارش "حافظ نیوز"، با توجه به سیاست راهبردی و خط مشی این رسانه و تبیین نقاط قوت و چالش‌های استان پهناور فارس، درصددیم تا با دعوت از نمایندگان مجلس و شورای شهر، مدیران کل و فرمانداری‌ها و فعالان عرصه‌های مختلف در استان به گفتگو بپردازیم تا بتوانیم از این فرصت به معرفی و تبیین قابلیت‌ها و تقویت قطب‌های استان و بررسی راهکار برای چالش‌های استان بپردازیم.

در سومین شماره از سری این نشست‌ها از جعفر قادری، منتخب مردم شیراز در دو دوره مجلس شورای اسلامی دعوت به عمل آوردیم تا با حضور در دفتر "حافظ نیوز" به گفتگو با خبرنگاران این پایگاه خبری تحلیلی در حوزه‌های مختلف بپردازد.

قسمت اول این گفتگو در ذیل می‌آید:
 
تحرک خاصی در بحث سرمایه‌گذاری نمی‌بینیم/ جدیتی برای به ثمررسیدن کارهای قبلی دیده نمی‌شود

جعفر قادری با اشاره به نگاه استاندار فعلی فارس در مبحث سرمایه‌گذاری گفت: تحرک خاصی در بحث سرمایه‌گذاری نمی‌بینیم و جدیتی برای به ثمررسیدن کارهای قبلی دیده نمی‌شود که به تغییر ساختار استانداری برمی‌گردد که باید دستگاه‌های دولتی با اعزام تیم‌های مختلف به جاهایی که ظرفیت سرمایه‌گذاری دارند این خلاء را پر کنند و همچنین روال کند فضای کسب و کار اصلاح شود.
 
وی به استانداری فارس در زمان رضازاده به‌عنوان دورانی طلایی اشاره و بیان داشت: در دوران رضازاده هم مسئولین و نمایندگان از ظرفیت‌های استانی استفاده می‌کردند که متاسفانه الان این نوع رویکرد وجود نداشته است.
 
قادری گفت: در دوران رضازاده بر روی تمام خطوط ریلی و جاده‌ای و شهرک‌های صنعتی،  دانشگاهی و بهداشت و درمان، خطوط آب و برق، کار اساسی انجام شد و در استفاده از توانمندی‌های دولتی کار مورد قبولی انجام شد.

به گفته عضو مجمع نمایندگان فارس مجوزهای احداث دو مجتمع فولاد و پتروشیمی مربوط به همان دوره است و اگرچه انتقادهایی نیز به ان دوران وجود داشت، ولی کارهای ارزشمندی انجام شد که الآن تعطیل شده است.
 
وی گفت: رضازاده جهت‌گیری اصولگرایی داشت و برای خودش فضای کاری تعریف کرده بود و اصطکاکی نیز برای اصلاح‌طلبان ایجاد نکرد.
 
منتخب مردم شیراز در دوره‌های هفتم و هشتم مجلس با اشاره به عملکرد استانداری فارس در زمان احمدی بیان کرد: وی هر دو طرف را می‌خواست داشته باشد ولی ولی به دلیل زیاده‌خواهی اصلاح‌طلبان این امکان برای کار و تلاش و مسائل اساسی به وجود نیامد و کارهای اساسی در استان در حد انتظار انجام نشد.
 
قادری با اشاره به وقوع قضیه مطهری زمان احمدی افزود: احمدی اگر مخالف ورود مطهری بود باید مصوب می‌کرد و با تمام‌قد می‌ایستاد ولی در شکل‌های مختلف طفره ‌رفت.
 
وی تصریح کرد: این تفاوت در عملکرد و اظهارات یک بی‌اعتمادی و دلزدگی در دو طیف به وجود آورده بود.
 


قادری با اشاره به حمایت از استاندارهایی که در دوره نمایندگی ولی سکان اجرایی استان را داشته‌اند، گفت: ما نشان دادیم استانداری که می‌آید و هدفش کار باشد بیشترین کمک و حمایت را به وی داشته‌ایم.
 
این اقتصاددان مجلس تصریح کرد: "حافظ نیوز" یک پایگاه خبری مستقل است که در فضای پر از آشوب و تملق  و حاکمیت مادیات با نگاه انتقادی خودش را حفظ کرده است.

وی افزود: "حافظ نیوز" این نگاه انتقادی را داشته و جایگاه خود را به سمت مردم حفظ کرده است.
 
وی در مورد نمره به عملکرد نمایندگی خود گفت: ما سعی کرده‌ایم در حقیقت از وقتمان استفاده کنیم و به قول و قرارهایمان عمل کنیم.
 
قادری در مورد مجلس هشتم و نهم و مجلس بعدی بیان کرد: به نظر می‌آید مجلس بعدی نسبت به مجلس قبلی از نظر تخصصی توانمندتر باشد و چهره‌های افراطی نداشته باشد.
 
وی گفت: مجلس نهم از نظر تخصص بهتر از مجلس هشتم بوده است و مجلس هشتم ازنظر سیاسی به اصول نزدیک‌تر بود.
    
این گفتگو ادامه دارد...


کد مطلب: 11324

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/11324/مسئولین-نمایندگان-دوران-استانداری-رضازاده-ظرفیت-ها-فرصت-ها-خوبی-استفاده-کردند-تفاوت-دیدگاه-عملکرد-احمدی-دو-طیف-دلزده-حافظ-نیوز-فضای-پر-آشوب-کنونی-حفظ-نگاه-انتقادی-خود-مصون-نگه-داشته

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir